תראו מי זז: הרכבת הקלה ביצעה הלילה נסיעת מבחן מלאה

נסיעת מבחן של הרכבת הקלה ביפו. צילום: נת"ע
נסיעת מבחן של הרכבת הקלה ביפו. צילום: נת"ע

סימנים של אופטימיות זהירה? הרכבת הקלה השלימה הלילה נסיעת מבחן מלאה מפתח תקווה לבת ים. תושבי שדרות ירושלים יכלו לחזות בפלא המודרני. פייר? התרגשנו

21 באוקטובר 2021

לאלה מכם שגרים בשדרות ירושלים ביפו המתינה הפתעה באמצע הלילה, כלומר לאלה שלא ישנו: הרכבת הקלה ביצעה נסיעת מבחן בלב השדרה היפואית. למעשה מדובר בנסיעת מבחן ראשונה של הרכבת לאורך התוואי של הקו האדום – מפתח תקווה ועד לבת ים, אך תושבי השדרה היפואית זכו לראות את הרכבת שכן באזור זה התוואי הוא מעל פני השטח.

לפי התכנית, הקו האדום של הרכבת הקלה שהוא הראשון מבין הקווים אמור להתחיל לפעול עוד לפני סוף השנה הנוכחית. האם זה אכן יקרה? קשה לדעת, ובעיר ניכר שעדיין מתבצעות עבודות לאורכו, אבל נחמד לדעת שכבר נערכות נסיעות מבחן כאלו. מנת"ע האחראית לפרויקט נמסר כי בימים הקרובים יחלו נסיעות מבחן בבת ים, ובעוד כשבועיים ביפו. מנכל נת"ע חיים גליק אמר כי "מדובר במבצע אדיר עם 0 תקלות וזהו עוד שלב משמעותי בדרך להפעלת הקו האדום בנובמבר 22. המראה האדיר שראינו הערב של הרכבת נוסעת ביפו ובת ים , יהפוך בקרוב לשגרה יומיומית, כשמדי 3 וחצי דקות תחלוף רכבת על המסילה. כל רכבת צפויה להסיע כ-500 נוסעים".

הקו האדום נמתח לאורך 24 ק"מ מבת ים לפתח תקווה ולכיוון ההפוך, ועובר דרך 5 רשויות ובהן כמובן תל אביב-יפו. לאורכו נבנות 34 תחנות כש-10 מהן תחנות תת קרקעיות. הוא צפוי להסיע כ-70 אלף נוסעים בשנה.

נסיעת מבחן של הרכבת הקלה ביפו. צילום: נת"ע
נסיעת מבחן של הרכבת הקלה ביפו. צילום: נת"ע