"גל גדות שינתה את כללי המשחק בפורים השנה"

רמי פטימר, 39, מנהל חנות התחפושות "ברוריה" בדיזנגוף סנטר. מספר מהן התחפושות הכי נמכרות השנה, מתי אנשים מתחילים לעמוד בתור ומי היא ברוריה שעל שמה קרויה החנות

רמי פטימר, מנהל חנות התחפושות "ברוריה" (צילום: איליה מלניקוב)
רמי פטימר, מנהל חנות התחפושות "ברוריה" (צילום: איליה מלניקוב)
21 בפברואר 2018

שם: רמי פטימר
גיל: 39
סטטוס: בזוגיות
תעסוקה: מנהל חנות התחפושות "ברוריה" בדיזנגוף סנטר

מאיפה אתה במקור ואיפה אתה גר כיום?
"אני תל אביבי מקורי מהניילונים, אבל היום אני גר ברמת גן".

גלה לנו מי היא ברוריה שעל שמה קרויה החנות? 
"ברוריה היא אמא שלי, שפתחה את העסק. בשנות השמונים כשהמקום היה נקרא 'פרפומריה' היה נהוג לקרוא לחנות על שם בעליה. נורא התביישתי בשם העסק בהתחלה, כי שמות כאלה היו קיימים רק בשנות השמונים, אבל כשעוברי אורח התחילו לצלם את השלט רק כי קוראים למקום ברוריה הבנתי שיש משהו בשם – אז השארנו אותו, והשאר היסטוריה. כיום ההורים נהנים מזמן האיכות שלהם ולא מעורבים בעסק. אני בתחום כבר עשור שני".

 איך העסק השתנה לאורך השנים?
"מסוף שנות ה־80 ועד סוף תחילת שנות ה־2000 ברוריה הייתה בכלל חנות לקוסמטיקה יוקרתית. כשרשתות הפארם למיניהן התחילו להתעצם, העסק דעך והיינו חייבים לעשות בו שינוי מהותי. ניסינו לייבא בגדים יוקרתיים וזה היה לא מוצלח, כמעט הביא לנפילה של החברה. פתאום, כשהתקרב חג פורים, חיסלנו את כל קולקציית הביגוד והבנו שאף על פי שהטעם האופנתי שלנו אולי גרוע – עלינו על משהו. הקהל כיום דורש כבר שנים תחפושות שייראו כמו ביגוד יוקרתי ולא עוד תחפושת פשוטה בשקית רק כדי לצאת ידי חובה".

איך המקום הפך למעצמת תחפושות?
"השמועה על המקום התגלגלה מפה לאוזן מאוד מהר, בייחוד מאז שהחל עידן הרשתות החברתיות. לפני כל חג יש עלייה לרגל לחנות. הייחוד שלנו הוא שאנחנו תופרים את התחפושות שלנו ולא מתפשרים על איכות הבגדים והתפירה. אנחנו גם המקום היחיד בארץ שמחזיק מידות החל מ־ XS עד XL6 , ומבחינת המחירים, אין פערי תיווך והמחירים אטרקטיביים ומתאימים לכל כיס".

מהם הטרנדים הכי חזקים השנה?
"השנה יש עלייה חדה במכירת תחפושות הפיראטים, בעיקר כי הגיעו דגמים יוקרתיים ומרהיבים במיוחד, אבל מי ששינתה את חוקי המשחק, כמובן, היא גל גדות – שבזכותה תחפושת וונדר וומן היא הנמכרת ביותר השנה. גם הדמויות של הארלי קווין, הליצן המפחיד והג'וקר מככבות בראש הרשימה".

כמה זמן לפני פורים מתחיל התור המשתרך המזוהה עם החנות?
"משנה לשנה אנשים מבינים שמוטב להקדים את הקניות לפורים, כך שאם בשנים קודמות התורים התחילו רק כשבוע לפני החג, השנה התחילו התורים שלושה שבועות לפניו. הפעם הבנו גם שאין מצב שחנות בגודל סטנדרטי תספק את עשרות אלפי הלקוחות שמגיעים והחלטנו להרחיב את השטח שלנו ואת הצוות".

מה הדבר הכי תל אביבי בעיניך?
"דיזנגוף סנטר. אנשים באים לכאן בשביל ללכת לאיבוד ולשכוח מהצרות. לא תמיד יוצא להם לשכוח מהצרות, אבל ללכת לאיבוד תמיד יוצא".

מהי הפינה האהובה עליך בעיר?
"אין כמו הטיילת המהממת שלנו. יש הרבה שלווה במקום הקסום הזה".