אריוודרצ'י: רפי אדר נפרד מפרונטו

אחרי כמעט שלושים שנה בתחום, רפי אדר מודיע על פרישתו מפרונטו ומותיר אותה בידיו של השף דיויד פרנקל. מפרונטו נמסר: "פרונטו תמיד תהיה הבית שרפי אדר הקים והוא עצמו ימשיך לייעץ לה ולתרום מנסיונו הרב"

רפי אדר. מה נקסט?  צילום: איליה מלניקוב
רפי אדר. מה נקסט? צילום: איליה מלניקוב
28 במרץ 2017

רק לאחרונה פגשנו את רפי אדר לשיחה כנה על הקריירה וכל מה שכרוך בה והנה עכשיו מגיעה ההודעה הבאה: אחרי שבנה אותה במו ידיו, עיצב אותה בדמותו ונשם אותה יום יום, רפי אדר מודיע שהוא עוזב את פרונטו. אדר, קולנוען, מוזיקאי ומסעדן פתח את פרונטו כטרטוריה איטלקית בשנת 1989 ומאז היא הפכה למוסד קולינרי.

אדר יצר בפרונטו חוויה בוהמיינית, סקסית ורוקנרולית (עם מעט עזרה מחבריו הלקוחות, אנשי עולם האמנות והתקשורת) תוך מתן דגש על אוכל איטלקי משובח. השף דיוויד פרנקל, שניצב לצידו של אדר בחמש השנים האחרונות, יצק לפרונטו סדר יום קולינרי מובהק שעושה הרבה כבוד לחומרי הגלם כשהוא משלב את העושר של המטבח האיטלקי לצד שפה אישית ברורה. התוצאה היא השראה סינרגטית שמכילה את ההיסטוריה של האירועים הרומנטיים בעיר ומתמזגת באין סוף זיכרונות אישיים שהסועדים מאפסנים במוחם עוד מהכתובת הקודמת של פרונטו ברחוב נחמני.

דיויד פרנקל בפרונטו קיוסקו. צילום: אנטולי מיכאלו
דיויד פרנקל בפרונטו קיוסקו. צילום: אנטולי מיכאלו

 

מפרונטו נמסר: "לאחר כמעט 30 שנות פעילות נמרצות כבעלים של מסעדת פרונטו, ושנה עמוסה בה הקים גם את מסעדת פרונטו קיוסקו בשוק צפון, הגיע רפי אדר להחלטה להעביר את השרביט באופן סופי ללשותפיו. פרונטו תמיד תהיה הבית שרפי אדר הקים והוא עצמו ימשיך לייעץ לה ולתרום מנסיונו הרב. השף המחונן דייויד פרנקל ישמור על המורשת האיטלקית במסעדה, כמו שעשה בחמש השנים האחרונות וימשיך לייצר מטבח עילי אשר מציב את פרונטו בצמרת המסעדות הטובות ביותר בישראל."