רק רגע: אירועי "רגע אחד" הופכים את בניין העירייה לחלל אמנות ענק

בניין עיריית תל אביב יארח בשנית שלל אמנים ודוברים, לערב של תרבות ואמנות בחללים בלתי שגרתיים

ציפורלה. צילום: יח"צ
ציפורלה. צילום: יח"צ
12 במרץ 2015

במסגרת מדיניות העירייה לעידוד גופי תרבות אלטרנטיביים ואמנים עצמאים ולאור ההצלחה שרשם באוקטובר האחרון, חוזר מחר (חמישי, 12.3) ערב אירועי התרבות "רגע אחד" לסיבוב שני. במסגרת הערב, יהפוך בניין עיריית ת"א לחלל אמנות ענקי בו יופיעו ויציגו פרפורמים, צלמים, סופרים, ציירים, מוסיקאים ורקדנים.

הקיר החיצוני-דרומי של בניין העירייה, מתחת לגשר המוביל מאבן גבירול לבן גוריון, ימשיך לשמש משטח אורבני ליצירות אמנות, כשהפעם הוא יארח את הציירת נורית דוד בעבודתה "מאלף ועד תו" על שלבי החיים השונים. בתוך בניין העירייה יוצגו מספר מופעים בלוקיישנים מעניינים: חדרו של סגן ראש העיר, אסף זמיר, יהפוך לאולם אופרה, בעוד חדר הישיבות בקומה הראשונה יארח מחזה של הרקדנית והיוצרת אלה רוטשילד. צרכני תרבות אקטיביים יוכלו להצטרף לסיור מורשת קרב במסגרת 'בנות בצריח', מופע שיערך ברחבי בניין העירייה ומטרתו לגשר על הפערים שנוצרו בקיץ האחרון בין עוטף עזה לעוטף אבן גבירול. חלל העירייה יארח גם הקרנות של סרטים ישראליים שהשתתפו בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים 2014; הרצאה מוסיקלית של עיתונאי 'הארץ' אורי משגב בנושא הייצוג של תל אביב בתרבות הפופ-רוק; סדנאות כתיבה של הסופרים ניר ברעם ואלכס אפשטיין וגם הצצה למקצועם של שני בעלי מלאכה ותיקים מפלורנטין שיציגו ויספרו על מומחיותם במסגרת התערוכה 'ידי הזהב מפלורנטין'.

בין האמנים המשתתפים ישנם גם לא מעט שמות מוכרים, כמו המוסיקאים עמיר לב וגלעד כהנא, שישתפו את הקהל בתהליכי היצירה ומקורות ההשראה שלהם, קותימאן, שישיק את פרויקט MIX THE CITY TEL AVIV YAFO, פלטפורמה אינטראקטיבית במסגרתה צולמו 12 מוסיקאים מקומיים באתרים שונים שיוצרים מעין מיקס ויזואלי-מוסיקלי של העיר, וגבע אלון, שיבצע גרסאות אקוסטיות של מיטב שיריו. הצלם אלכס ליבק יערוך סדנא לפיתוח ראייה של המציאות באמצעות המצלמה וגם יציג יחד עם פליקס לופה תערוכת צילום בנושא תל אביב והים. בניין העירייה הוא מרכזו של אירוע "רגע אחד" אך מספר מבנים המקיפים אותו יקחו גם הם חלק בערב. במרכז ענב לתרבות יתמקדו במוסיקת ג'אז ובמתחם גבירול יוצגו תערוכות, סדנאות ומופעים בין השאר מבית היוצר של אנסמבל 'ציפורלה' וקפה גיברלטר.

קותימאן. צילום: בן פלחוב
קותימאן. צילום: בן פלחוב

איריס מור, מנהלת אגף תרבות ואמנויות בעיריית תל אביב יפו, מסבירה: "האמנים העצמאיים הם אלה שעומדים בלב לבם של אירועי 'רגע אחד', והעירייה רואה בקידומם מטרה מרכזית החשובה לעיר בכלל ולחיי התרבות והאמנות בה בפרט. העירייה רואה חשיבות רבה בפתיחת מבנים עירוניים כפלטפורמה להצגת אמנות ולהנאת התושבים. בעקבות הצלחת "רגע אחד" הראשון, שבו הציגו כ-80 אמנים לפני קהל של יותר מ-3,000 איש, החליטה העירייה לקיים לפחות שני אירועים כאלה בשנה. באירוע המתוכנן בחמישי הקרוב יציגו יותר אמנים מהפעם הקודמת, כאשר כל הפעילויות פתוחות לציבור הרחב ללא תשלום".

"רגע אחד", חמישי (12.3), בניין עיריית תל אביב, אבן גבירול 69, החל מ-19:30