היא סבבה והכל אבל… 6 דברים שחסרים לנו ממש עכשיו בעיר

כמו כלבי ים משתזפים בשמש. מושבי הבטון בנמל תל אביב (צילום: Shutterstock)
כמו כלבי ים משתזפים בשמש. מושבי הבטון בנמל תל אביב (צילום: Shutterstock)

בא לנו לקטר - אז אספנו (בעזרתכם) רשימה של כמה דברים שממש, אבל ממש חסרים לנו פה בעיר. בעניין הסעיף האחרון אנחנו ממש שוקלים לצאת למחאה נרחבת, בואו אתנו

9 באוגוסט 2021

הכנו עבורכם את הצ׳קליסט האולטימטיבי לאקטיביסטים שמחפשים מה לשנות בעיר, טוקבקיסטים שרוצים להציק לעירייה, וגם לכם (כן, כן אתם) שתמיד חשבתם למה החבר׳ה האלו מטיים אאוט באים רק להרים, להרים, להרים. הרשימה הזאת כוללת את הדברים שהכי חסרים לנו בעיר ממש עכשיו – בדיוק עבורכם (אבל יותר עבור העירייה ושאר בעלי הכוח).

1. צל

צל בתחנות האוטובוסים, צל ברמזורים, צל ברחובות, צל בגינות, צל, צל, צל ועוד צל. ממרץ ועד אוקטובר אנחנו מסתובבים בעיר משוועים לטיפת צל. כדי להשיג את הצל המיוחל העירייה יכולה לקדם תחנות אוטובוס מוצלות, להפסיק לכרות את הפיקוסים הגבוהים ולייצר הצללות מלאכותיות במוקדי התכנסות ובילוי בעיר. כן, גם ברמזורים.
הצעה לשדרוג: לכסות את תל אביב בכיפה ממוזגת. אנחנו מוכנים להשתתף במימון.

פארק מדרון יפו. צילום: שאטרסטוק
פארק מדרון יפו. צילום: שאטרסטוק

2. ניקיון

אנחנו אמנם מאוהבים בעיר הזאת אבל חייבים להודות שנקייה היא לא. הרחובות מסריחים משתן, קקי של כלבים נצמד לנעליים, גזם תקוע על המדרכות וחוסם את הדרך ואשפה מפוזרת בכל מקום וגורמת לנו לתהות לאן לעזאזל נעלמו כל הפחים הקטנים? תושבים בעיר מתלוננים על פסולת שמונחת בסלסלאות האופניים שלהם, כי פשוט אין איפה לזרוק. כדי להשיג את הניקיון המיוחל העירייה יכולה להציף את העיר בפחים, הרבה יותר פחים, להחזיר את שקי הקקי שנעלמו מהמרחב ולדאוג להקמה של שירותים ציבורים רבים יותר כדי שתפסיקו להשתין על המדרכה. אפשר גם להפסיק להשתמש בדשא המלאכותי בשדרות שספוג בשתן של כלבים, מסריח את המרחב ועוקץ את הטוסיק.
הצעה לשדרוג: פחי מחזור קטנים גם ברחוב, רצוי מחולקים מראש.

זבל ברחובות פלורנטין (צילום: ק' תושב השכונה)
זבל ברחובות פלורנטין (צילום: ק' תושב השכונה)

3. כלבים משוחררים

קיימת מצוקה חמורה בכמות גינות הכלבים בעיר. תל אביב היא עיר הכלבים ומובילה את המדינה עם מספר הכלבים הרשומים. לפי משרד החקלאות בשנת 2018 נרשמו בעיר לא פחות מ-30,076 כלבים. המצוקה במספר המקומות שניתן לשחרר אותם בהם יצרה הרגלים מאוסים של שחרור הכלבים במרחב הציבורי באופן חופשי. כדי לעודד שחרור כלבים רק במרחבים המיועדים לכך העירייה צריכה להגדיל משמעותית את מספר הגינות ולשפר אותן, לתת מענה לכלבים קטנים שפעמים רבות נדחקים על ידי כלבים תוקפניים באמצעות שערים והפרדות, מענים לכלבים אנרגטיים במיוחד באמצעות מתקני אג׳יליטי ועוד ובמקביל לאכוף את עניין הכלבים המשוחררים במדרכות.
הצעה לשדרוג: גינות כלבים הצמודות לגינות ילדים ישמחו מאוד את הורי העיר.

גינת הכלבים בקריית ספר. צילום: דין אהרוני
גינת הכלבים בקריית ספר. צילום: דין אהרוני

4. קולרים עם סודה

למה רק לרומא ופריז מגיע? קולרים ברחבי העיר שיציעו גם מים קרים וגם סודה יהוו שדרוג משמעותי למרחב הציבורי. כדי לעודד את הבועות המיוחלות העירייה צריכה להשקיע כסף. אחרי הכל, בשביל מה אנחנו משלמים ארנונה אם לא כדי לקבל סודה מהברזיות?
הצעה לשדרוג: ברזיות עם אלכוהול. תודו שעלינו על משהו.

קולר. מוצר צריכה בסיסי. צילום: שאטרסטוק
קולר. מוצר צריכה בסיסי. צילום: שאטרסטוק

5. קומפוסטרים

זה מקיים, זה חסכני, זה משפר את מרקם הקרקע וזה מאוד 2021. בתל אביב קיימים אמנם קומפוסטרים בגינות הקהילתיות אך הם מעטים ואין חינוך לשימוש בהם. כדי לעודד אנשים להשתמש בקומפוסטרים העירייה יכולה לשים אחד כזה בכל שכונה ולקדם סדנאות במסגרת הפעילויות העירוניות.
הצעה לשדרוג: שכונה שתקבל מהעירייה את פרס השכונה המקפסטרת המצטיינת תזכה ראשונה לצל. אפשר גם למכור לתושבים קומפוסטרים ביתיים במחירי סבסוד.

קומפוסט פסולת אורגנית. צילום: דור נבו
קומפוסט פסולת אורגנית. צילום: דור נבו

6. בייקון

לאן נעלם כל הבייקון מעיר? למדור האוכל הפתרונים. אנחנו לא מצאנו. ולא ״בייקון טלה״ לא נחשב.
הצעה לשדרוג: הגזמתם. אין באמת דרך לשדרג בייקון.

פנקייק בייקון וחמאה בסרווסריה (צילום: גל בן זאב)
פנקייק בייקון וחמאה בסרווסריה (צילום: גל בן זאב)