השריפה בג'סמינו: שאול טבת מקווה לפתוח מחדש בקרוב

שאול טבת בג'סמינו (צילום: איליה מלניקוב)
שאול טבת בג'סמינו (צילום: איליה מלניקוב)

השריפה שפרצה בדוכן הפיתות הנערץ אתמול בבוקר אמנם הבהילה את כולנו, אבל שאול טבת, הבעלים, בא להרגיע: "האירוע נסגר מהר, - העיקר שאנחנו שלמים ובריאים", וגם "אם יש קצת אקשן - למה לא". על סניף נוסף: "אני לא יודע לעבוד בשני מקומות". ועל העתיד: "כוחות האופל מנסים לסגור עלינו"

20 בדצמבר 2022

בין המונדיאל להרכבת הממשלה אין הרבה מקום לחדשות, אבל השריפה שפרצה בג'סמינו בהחלט תפסה מקום. קצר בארון החשמל יצר נזק שנראה משמעותי, ועליו נוספו נזקי מים שנגרמו בעקבות כיבוי השריפה על ידי לוחמי האש. אבל ביום שאחרי, הבעלים שאול טבת נשמע מאושש ואף מצליח לשמור על אופטימיות. "המקום נראה כמו מישהי שיצאה מניתוח פלסטי", הוא צוחק, "אבל אנחנו כבר מתחילים בתהליך שיקום. אני מאמין שבתוך זמן סביר, כמה ימים עד שבוע, נפתח מחדש. כמובן שתוך כדי שיפוץ נדע יותר. מכבי האש עשו עבודה טובה ובסך הכל האירוע נסגר מהר. יותר נזק או פחות נזק – העיקר שאנחנו שלמים ובריאים. על הכל אנחנו אומרים תודה".

דוכן הפיתות שהפך למיתולוגיה – ומיד תבינו עד כמה – הוקם לפני כשש שנים. סימן ההיכר שלו הוא תור אינסופי של לקוחות בהמתנה לפיתה עם קבב, פרגית, נקניקיות, פרגית, לב עגל חריף מצוין ועוד בשרים חלומיים. רק שלשום בזמן גמר המונדיאל עלה בעמוד הפייסבוק של עיריית תל אביב יפו טיזר "רק מעדכנים שיש דיבור על זה שבג'סמינו אין תור כרגע", עדות למקום שהדוכן תופס במרקם החיים העירוני. התזמון, בדיעבד, התגלה כאירוני. "אני לא ברשתות החברתיות, אבל אני יודע שאוהבים מאוד את ג'סמינו", אומר טבת, "נעים לדעת שאנחנו מעניינים, ואני בעיקר אוהב לראות את זה דרך אנשים שבאים לאכול. זה מרגש".

העיקר שכולם בריאים. ג'סמינו אחרי השריפה (צילום: נתלי מון)
העיקר שכולם בריאים. ג'סמינו אחרי השריפה (צילום: נתלי מון)

מה הסוד של ג'סמינו?
"אין סוד. בכנות אין. אין איזה תבלין סודי שמישהו הביא מעיראק לפני המון שנים או משהו כזה.  אנחנו פשוט באים לעבודה, זה הכל. לא חסרים אנשים בעיר שעושים בשר בפיתה טוב ואפילו טוב מאוד. כמעט כלום לא השתנה מאז הפתיחה, רק בניואנסיםף ולא רצינו להוסיף כי זה לא נכון. מוסיפים משהו אחד ואחר כך נגררים עוד ועוד. אנחנו לא יודעים משהו שמישהו אחר לא יודע ואנחנו לא יותר חכמים מכולם".

כשפתחת תיארת לעצמך שג'סמינו יהיה כזו הצלחה מסחררת?
"אנחנו משתדלים לא להסתחרר", צוחק טבת, "ברור שחשבנו שיש מקום לדוכן כמו ג'סמינו, אבל לא תיארנו לעצמנו את ממדי ההצלחה והאהבה. לא חשבתי שזה יהיה ככה. עשינו לשם העשייה וכדי להתקיים. מזמן רציתי לפתוח דוכן פיתות, עוד לפני סטפן בראון. במסעדה צריך להגיש תוספת ואנחנו נמצאים בדברים נטו. סטפן בראון פעל כמעט 17 שנים בחלל פנימי ואנשים מסוימים לא נכנסו כי הם לא הרגישו שזה בשבילם. ג'סמינו נמצא על הרחוב וכולם מגיעים אליו, מכל שכבות האוכלוסייה. אנחנו מתעסקים בעיקר כפי שאנחנו רוצים לעשות אותו וזה משמח, כי אלה הדברים הפשוטים".

לשאלה אם יש סיכוי שיפתח סניף נוסף לג'סמינו משיב טבת בשלילי חזק. למעשה, התשובה מגיעה עוד לפני שאנו מספיקים לסיים את השאלה. "אני לא יודע לעבוד בשני מקומות", הוא אומר בנחרצות. "נכון שיש לנו את שנסקי ברנסקי אבל הוא שונה ומסתדר בצורה אחרת. בג'סמינו אנחנו נמצאים כל הזמן וזו הסיבה שדחינו הצעות, והיו הרבה".

אין עוד מלבדו. ג'סמינו (צילום: אנטולי מיכאלו)
אין עוד מלבדו. ג'סמינו (צילום: אנטולי מיכאלו)

מה יהיה בעוד שנה? בעוד חמש שנים?
"אין לי מושג. הסביבה משתנה והיא עוינת. מערימים קשיים על עסקים ויש נטייה להתחיל לנקות את העיר. הבניין שבו פעל סטפן בראון הפך למגורים לאנשים בעלי יכולת שלא מוצא חן בעיניהם שאנחנו נמצאים לידם. כוחות האופל מנסים לסגור עלינו".

אבל אפילו העירייה מכירה בכך שאתם מוסד.
"העירייה מפרגנת לנו והיחסים לאורך כל הדרך טובים מאוד. מאוד התרגשנו כשבקורונה בא שליח ונתן לנו צ'ק על החזר ארנונה. יפה שחושבים עלינו, ולא רק עלינו. אבל מכיוון שהסביבה משתנה אי אפשר לדעת. אני יכול להבטיח שמבחינתנו ג'סמינו לא יהפוך לרשת ולא נתחיל למכור משהו אחר. יש אי ודאות ואני אוהב אותה. אם היה משהו אחר הייתי אוהב את מה שיש. ברור שלא היה לי כיף לעוף אתמול בבוקר מהמיטה, להגיע לעסק ולראות אותו שרוף אבל זה מה שקרה. אם יש קצת אקשן – למה לא. אני מקבל הכל".