שאלון השפים עם אלן טלמור (פורט 19)

מאושר ממרק דגים, חולם על קושר נקנקיות ולא יודע מה יותר טראומטי - מוח מבושל או מטבח שרוף. שאלון השפים עם אלן טלמור מפורט 19

לכו תתנקנקו. מסעדת Port 19. צילום: יולי גורדינסקי
לכו תתנקנקו. מסעדת Port 19. צילום: יולי גורדינסקי
25 בנובמבר 2014

1. מה המוטו שלך בנוגע לבישול?

סלואו פוד. אני מאמין שצריך לתת את הכבוד לעבודת המטבח ולדרכי ההכנה.צריך להבין שאם אתה רוצה להכין קורנביף איכותי למשל, או אפילו חמוצים טובים צריך לתת כבוד לתהליך ולהבין שזה לוקח זמן ולא מעט ממנו.

2. איזה מאכל עושה אותך מאושר?

חד משמעית מרק דגים. אפילו לא יודע להסביר למה

3. מה העצה הכי טובה שקיבלת בחיים בתחום הקולינרי?

אני לא יכול לשים את האצבע על משהו ספציפי. במהלך הקריירה שלי כל תהליך שעברתי היה איטי ומחושב. התחלתי בזה שפשוט אהבתי נקניקיות ושרקוטרי ורציתי לפתח את התרבות הזאת בארץ. כן זכור לי ששף אחד אמר לי פעם לא לבשל משהו שלא הייתי רוצה לאכול בעצמי. במילים אחרות, להישאר נאמן לאומנות שלך.

4. מה הסוד הקולינרי שלך?

אני מניח שאפשר להגיד שאני מבשל מבפנים. חשוב לי מה אני מבשל ולמי. בעבר, כשהייתי מבשל במסעדות אז היו באים שולחנות ספציפיים שאני מכיר והייתי מנסה לכוון לטעמים שלהם ולבשל במיוחד עבורם. אני מניח שזה מתחלק אצלי בין עולם הבישול לבין עולם השרקוטרי. אני מנסה להביא את ההכי טוב משניהם.

5. איפה אתה שותה הקפה שלך?

לא שותה קפה. שותה רק מים, מיץ ובירה. קפה אף פעם לא התחבר לי.

6. איפה אתה אוהב לאכול?

האמת שאני כבר לא אוכל בחוץ כל כך הרבה. בשר אני אוהב לאכול במו ומו ולשתות אני אוהב במנזר בימי שישי.

7. ספר על טראומת אוכל שאתה לא יכול להשתחרר ממנה?

בגיל מאוד קטן ישנתי בבית של חבר טוב. אמא שלו, בשלנית מדהימה, הייתה בעלת מומחיות בהכנת מוח. פעם ראשונה שטעמתי הזדעזעתי ומאז 20 שנה לא נגעתי בזה. לקח לי המון זמן להתגבר על זה. מעבר לזה, נשרף לי פעם המטבח. לא יודע מה יותר טראומתי. תחליטו אתם.

8. איזה כלי מטבח צריך להמציא?

קושר נקניקים. זאת פעולה לא פשוטה ומכונה כזאת הייתה חוסכת לי הרבה עבודה.

9. למי היית רוצה לבשל?

הייתי רוצה לבשל לאנטוני בורדיין. הוא גם שף וגם עשה מלא תוכניות מדהימות על אוכל. הבנאדם הזה ראה הכול וטעם הכול. לבשל לבנאדם כזה זה אתגר שהייתי שמח להתמודד איתו. אני בטוח שאם הייתי צריך לנסות הייתה יוצאת לי הארוחה הכי טובה בחיים שלי.

10. טבעונות- טרנד או תרבות אוכל חדשה?

אני לא חושב שזה טרנד. אני נוטה לחשוב שמדובר בתרבות אוכל חדשה ושהיא פה כדי להישאר. אני לא מפרגן להם ולא שופט אותם. אני מבשל מה שאני מבשל. אני יכול להגיד שנקניקיה טבעונית לא תראו אצלי.

11. מה הריטואל שלך?

קם באזור שש בבוקר, עושה הליכה בפארק. אוכל ארוחת בוקר קטנה ואז הולך ל"אטולייה"- חדר עבודת הבשרים שלי. אני נמצא שם כמעט לאורך כל היום, מלבד קפיצה לפורט 19 לראות שהכול בסדר. חוץ מזה אני עורך פעמיים בשבוע סדנת הכנת נקניקיות.

אוהבים קפה? יש לנו כמה שאלות בשבילכם»

הטבות וחוויות בלעדיות מחכות לכם בניוזלטר Quality Time.