שאלון השפים עם עידן ליפשיץ (בלה)

אוהב דגים חיים, מאמין בסדר ונקיון ובאופן מוזר - לא סובל פירות. שאלון השפים עם עידן ליפשיץ מבלה

עידן ליפשיץ
עידן ליפשיץ
26 בנובמבר 2014

1. מה המוטו שלך בנוגע לבישול?

הכי חשוב לדעתי זאת הטריות של חומרי הגלם. אולי זה נשמע נדוש אבל זה הכי נכון. אתה יכול לבשל אוכל מדהים רק כשיש לך את ה-Best.

2. איזה מאכל עושה אותך מאושר?

דגים חיים. עדיפות חזקה לסשימי, ואם אפשר עדיף שיהיה מאינטיאס.

3. מה העצה הכי טובה שקיבלת בחיים בתחום הקולינרי?

"סדר וניקיון ערובה לניצחון". אמר לי את זה אחד המפקדים שהיו לי בתקופת השירות הצבאי בשריון. לא בהקשר לבישול כמובן, אבל פשוט העתקתי את זה למטבח.

4. מה הסוד הקולינרי שלך?

חומרי גלם טובים. ואני נלחם כל יום מול הספקים שיביאו לי אותם. זה אומר להשיג את הדגים הכי טריים, בשר מקומי מצוין וירקות טריים שלא עברו ריסוסים.

5. איפה אתה שותה הקפה שלך?

קפה ראשון בבית- שחור. קפה במרפסת של המסעדה. רק קפה שחור. משאיר את האספרסו לאנשים אחרים.

6. איפה אתה אוהב לאכול?

הכי אוהב לאכול אצל ירון שלו. אני כבר מחכה שהוא יתחיל לתת בראש בטוטו. אוהב גם את הבית התאילנדי ואת טאיזו.

7. ספר על טראומת אוכל שאתה לא יכול להשתחרר ממנה?

לא יכול לסבול פירות. כל פעם שניסיתי זאת הייתה טראומה. אמא שלי טוענת שזה מילדות. בתור שף ניסיתי הכול ועדיין זה פשוט לא עובד לי. פעם, עוד כשהייתי מנסה אוכל, הייתי הולך אחרי זה להקיא.

8. איזה כלי מטבח צריך להמציא?

טבח שלא מתלונן על שעות עבודה ורוצה להקשיב וללמוד. קשה להשיג כאלו

9. למי היית רוצה לבשל?

הייתי שמח לבשל למייקל ג'ורדן שהיה אלילי בתקופת ילדותי. אם הוא היה מגיע ל"בלה" הייתי בונה לו ארוחת טעימות מהמנות הכי טובות בתפריט.

10. טבעונות- טרנד או תרבות אוכל חדשה?

קשה לומר. אני חושב שהדרך שהם עושים את זה מזכיר קצת כפייה דתית וזה עושה לי רע. אני לא אגיד שלא בנינו מנות טבעוניות בתפריט שלנו לקהל הזה אבל יש לי בעיה עם הדרך שבה זה מתבצע. אני, בדרך המקצועית שלי אמשיך להתייחס לזה כטרנד ולא כתרבות. קשה לומר תרבותי על קבוצות שמתפרצות למסעדות וכנסים עם שלטים וצעקות, זה כבר אלים וקיצוני. כשכופים על שפים להכניס מנות כאלה לתפריט זה כבר מוגזם. אולי זאת כן תרבות, אבל אני לא מתחבר לזה ולא מחויב לשתף עם זה פעולה. אני לא רוצה לבשל טבעוני אבל אני עושה את זה מדי פעם למען הקהל הטבעוני שהולך וגדל.

11. מה הריטואל שלך?

קם בשש בבוקר, שותה קפה שחור ומדבר עם כל הספקים. למסעדה אני בגיע באזור שמונה, רואה שהמטבח נקי ומסודרת ומתחיל את כל עבודות הניהול השוטף. אחרי זה כבר מתחיל להתכונן לסרוויס צהריים וערב. בסוף נופל למיטה. מחר יום חדש

אוהבים קפה? יש לנו כמה שאלות בשבילכם»

הטבות וחוויות בלעדיות מחכות לכם בניוזלטר Quality Time.