שבוע האיור בתל אביב: 5 אירועים מומלצים במיוחד

הפסטיבל הצבעוני יתקיים עד סוף השבוע הבא עם עשרות אירועים, סדנאות ותערוכות. עשינו לכם סדר

איה טלשיר, "מילניום"
איה טלשיר, "מילניום"
21 בנובמבר 2019

שבוע האיור ה־6 כבר בפתח עם 80 תערוכות, 700 יוצרים ואמנים ושלל אירועים ברחבי העיר. הפסטיבל ייפתח היום (חמישי, 21.11) ויימשך עד סוף השבוע הבא (30.11). הנה חמישה אירועים שאסור לפספס.

אפטרסקול

אירוע שהפך למסורת בפסטיבל: בית ספר פופ אפ עם סדנאות וכיתות אמן לילדים ולמבוגרים. באפטרסקול אפשר למצוא שלל שיעורים בכל שעות היום – בין היתר שיעורי קומיקס, איור ידני ודיגיטלי והדפס מונוטייפ. במשתתפים: אורית עריף, עומר הופמן, עפרה עמית, תמר לב ועוד.
מוזיאון יפו העתיקה, טיילת מפרץ שלמה 10 יפו, שבת־שבת (23.11־30.11), תשלום בהרשמה מראש. לפרטים נוספים

אורית עריף, "שיט, אני לא מאמינה שזה קורה לי"
אורית עריף, "שיט, אני לא מאמינה שזה קורה לי"

אייר לי פסטיבל

עד לא מזמן עולמות היזמות והתרבות היו שני קווים מקבילים שלעולם לא נפגשו. אבל כל זה משתנה בשנים האחרונות עם לא מעט יזמים תרבותיים שיוצרים שיתופי פעולה וסטארט אפים מסקרנים בכל העולם. בפאנל שייערך בשלישי ישוחחו פרופ' רותו מודן, יובל סער, מירב סלומון, תמר הוכשטטר ונועה קלנר על יזמות בתחום האיור.
מכללת מנשר, דוד חכמי 18 תל אביב, שלישי (26.11) 21:30־19:30, כניסה חופשית

סיורי אמנות

סביר להניח שלא תצליחו לצלוח את כל 80 התערוכות בפסטיבל, גם אם תרצו. אופציה שפויה היא להצטרף לסיורי האמנות של Talking Art שאולי יעשו לכם סדר בבלגן. כל סיור בן שעה וחצי יתרכז באזור אחר של העיר – שוק הפשפשים, יפו העתיקה, קריית המלאכה ולבונטין. יש גם סיורים מיוחדים לילדים.
סיורים ברחבי תל אביב, שישי־שבת (22.11־30.11), 160 ש"ח ברכישה מוקדמת. לפרטים נוספים

חפץ/רוח

עוד פרויקט שהפך למסורת בפסטיבל: תערוכת לה קולטור רבת משתתפים ואירועים. השנה 130 אמנים מבטיחים יציעו את מרכולתם במחירים שפויים וברי השגה. נוסף לכך, לה קולטור חברו לג'לאדה טורס, סטודיו לעיצוב ואיור מסעות, ולמגזין A5 שישיק לראשונה מהדורה המוקדשת לאיור. המגזין יושק בתערוכה ויימכר עם הפתעות נוספות וחד פעמיות בחנות הפופ-אפ במקום.
לה קולטור, מזא"ה 9, פתיחה: חמישי (21.11), 18:0, כניסה חופשית. לפרטים נוספים

לה קולטור – איתי בלאיש
לה קולטור – איתי בלאיש

תערוכות באברהם הוסטל

עוד מוסד תל אביבי שהפך לחלק בלתי נפרד מפסטיבל האיור. השנה יתקיימו מספר תערוכות ואירועים ברחבי ההוסטל, מהמרתף התת קרקעי המבוכי ועד הגג בקומה השלישית. בין היתר תתארח הסדנה של יאנה בוקלר שתציג פוסטרים אינפוגרפיים מאוירים שילמדו אותנו איך לנהל את החיים, ותערוכה של קולקטיבDuck & Dodo עם פרשנות ויזואלית של "יומן אישי" עם יותר מ־200 איורים.
אברהם הוסטל, לבונטין 21 תל אביב, פתיחה: חמישי (21.11) 20:00, כניסה חופשית. לפרטים נוספים