הכי שוות בעיר: 11 אירועים שווים בשבוע האישה של תל אביב

יוגת שקיעה, בואו להירגע לפני כל הבלאגן. (צילום: שאטרסטוק)
יוגת שקיעה, בואו להירגע לפני כל הבלאגן. (צילום: שאטרסטוק)

בשכונות של תל אביב יחגגו את שבוע האישה, סביב יום האישה הבינלאומי, במאות אירועים ופעילויות שרובם יוזמה של נשים בשכונות בכל רבעי העיר, רובם בחינם וחלקם בהרשמה מראש. כל הפרטים? הגזמתן, אבל יש כמה המלצות פה בפנים

23 בפברואר 2022

עוד מעט יגיע יום האישה הבינלאומי, אותו יום מופלא שבו כולם נזכרים שנשים צריכות להיות שוות ומתרגשים מהתובנה הזאת עד ליום האישה הבינלאומי הבא. עיריית תל אביב-יפו תציין אותו בשבוע של מאות פעילויות ואירועים ברחבי העיר וברשת ותחשוף תוכנית עירונית חדשה לקידום שוויון מגדרי בתל-אביב-יפו תחת הכותרת "עיר שווה". האירועים יתקיימו בתאריכים 8-1 במרץ 2022 תחת הכותרת "במלוא הדרה" זו השנה השלישית.

שבוע "במלוא הדרה" נולד בשנת 2019 מרעיון של תושבות משכונות דרום העיר שביקשו לציין את יום האישה הבינלאומי בצורה ייחודית. עיריית תל אביב-יפו הרימה את הכפפה ויזמה שבוע שלם של אירועים, יוזמות קהילתיות ופרויקטים, רובם יוזמות של תושבות או במעורבות תושבות. במסגרת השבוע תיחשף לראשונה "עיר שווה": התכנית לקידום שוויון מגדרי בתל-אביב-יפו. התכנית, ראשונה מסוגה בישראל, מתמקדת בחינוך; ביטחון אישי; מרחב ציבורי ומוסדות קהילה; תחבורה; תרבות ואמנות; ספורט; תעסוקה והזדמנויות כלכליות; וייצוג נשים בהנהלה הבכירה בעירייה ובתאגידים העירוניים. יישום התכנית כבר החל וימשיך במהלך 5 השנים הקרובות, ובכך מצטרפת תל אביב לשורה של ערים מובילות בעולם כמו וינה, לונדון, ברצלונה, ניו יורק, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, ונקובר ועוד, אשר החלו להוציא לפועל תכניות עירוניות לקידום נשים ושוויון מגדרי – מגמה שהתחזקה משמעותית בשנים האחרונות.

1. נערות פורצות דרך

אירוע שכולו העצמה נשית ופרגון לנערות תל אביביות יפואיות מעוררות השראה. בכיכר התרבות, על שטיח אדום, יצעדו כ-15 נערות משפיעות ובולטות (בליווי המנחה, נגה דיאנג'לי, שתספר את סיפורה של כל אחת), וינפצו את תקרת הזכוכית ויזמינו את הקהל לשחרר, יחד איתן, עוולות המתקיימות בחברה הישראלית. את המופע יחממו תלמידות מגמת ג'אז של תיכון עירוני א', בקאברים לשירים מוכרים של זמרות אהובות. האירוע ילווה בתערוכת צילום של אותן נערות, אשר תספר סיפורים מרתקים מעשייתן וזווית מעניינת על העולם מעיניים של נערה מתבגרת החיה בעיר. עוד פרטים כאן

 2. ברחובות שלנו

הסיפורים שמאחורי השמות של הנשים שעל שמן קרוי רחוב בעיר- תופץ חוברת הכוללת איורים לצביעה, טקסטים מרתקים על הדמויות ומשחקי חשיבה לכל המשפחה. שווה עוד תזכורת שאין מספיק כאלה.

הייוש גשר יצחק נבון. גשר יהודית לשעבר (צילום: שלומי יוסף)
הייוש גשר יצחק נבון. גשר יהודית לשעבר (צילום: שלומי יוסף)

3. מתוקתקות על שטיח הזהב

חגיגת אופנה של נשים בגיל הזהב עם שמלות שנתפרו ע"י נשים יפואיות – האירוע יתקיים ב-8.3, 16:30, הריף – רחבת מרכז פרס לשלום, קדם 132. הכניסה חופשית.

4. פסטיבל נעות مع بعض

פסטיבל קהילתי תנועתי ויצירתי לנשים בניהולן האמנותי של יסמין גודר ונור גראבלי, בערבית ובעברית. חמישי-שבת, 5-3.3.2022, מרכז תרבות מנדל, התקומה 1. הסדנאות בחינם, המופעים בתשלום. פרטים נוספים.

יסמין גודר (צילום: איליה מלניקוב)
יסמין גודר (צילום: איליה מלניקוב)

5. נשות רייך מספרות

הרצאות קצרות בסגנון טד על סיפורים מעוררי השראה של נשות המרכז. האירוע ייערך ב-7.3, 16:45, מרכז רייך, ארלוזורוב 106. חינם בהרשמה מראש

6. טורניר כדורגל שומעות חירשות

כן, בדיוק מה ששמעתן. אירוע הספורט העממי והנשי הזה יתרחש בספורטק דרום, 4.3, 9:00. 30 ₪ בהרשמה מראש.

טורניר שומעות חירשות 2022 (צילום: נטליה בסי נונז)
טורניר שומעות חירשות 2022 (צילום: נטליה בסי נונז)

7. קרובות קרובות

שכנות בתל-אביב-יפו: סיפורים קטנים של חברות גדולה – הסיפורים יתפרסמו על גבי תחנות האוטובוס ברחבי העיר.

8. הולכות על השכונות

מסלולים להליכה ריצה או רכיבה בקבוצות נשיות ובשיוט בין השכונות – לאורך השבוע יהיו קבוצות מאורגנות וכמו כן נשים בשכונות יוזמנו לארגן קבוצות באופן עצמי.

9. סיורים בעקבות ועם נשים

סיור גרפיטי לנשים בשכונת שפירא ובקריית המלאכה, סיור נשים יוצרות חדשנות במרכז פרס לשלום, סיורים בעקבות נשים מקומיות – סביב כיכר השעון ובשדרות ירושלים.

אמנות רחוב בקריית המלאכה. האמן אורן פישר בפעולה (צילום רחפן: יאיר צימרמן)
אמנות רחוב בקריית המלאכה. האמן אורן פישר בפעולה (צילום רחפן: יאיר צימרמן)

10. ברוכות הבאות

תושבות בבלי פותחות את ביתן להרצאות וסדנאות – 10 תושבות שכונת בבלי פותחות את ביתן להרצאות וסדנאות שיועברו על ידי נשות השכונה לנשות השכונה. 3.3, 19:00 ברחבי שכונת בבלי.

11. בעזרת"א

השקת בעזרת"א- מרחב של ערבות הדדית, עם מופע סטנדאפ בועט של חגית גינזבורג. 20:00, מרכז הדר אפקה, קהילת קייב 3. מחיר: 40 ₪, בהרשמה מראש.

חגית גינזבורג (צילום: אייל רדושיצקי)
חגית גינזבורג (צילום: אייל רדושיצקי)

>> "במלוא הדרה", 8.3-1.3 בלוקיישנים מרובים ברחבי תל אביב. לרשימת כל הפעילויות, כרטיסים והרשמה מראש