שבוע המטבח האיטלקי חוזר: ארוחות מיוחדות, "החברה הגאונה" ואפרטיבו

תל אביב נצבעת למשך שבוע בצבעי הדגל האיטלקי, עם שיתופי פעולה בין שפים מאיטליה ושפים ישראלים. הנה כל האירועים

תעשו מקום בבטן (צילום: אנדראה די לורנצו באדיבות מגזין COOK inc)
תעשו מקום בבטן (צילום: אנדראה די לורנצו באדיבות מגזין COOK inc)
14 בנובמבר 2019

שבוע המטבח האיטלקי כבר פה: כבכל שנה, בשבוע השלישי של נובמבר תל אביב נצבעת באדום-לבן-ירוק לכבוד הגסטרונומיה האיטלקית המסורתית והעכשווית. האירועים משקפים זוויות שונות של המטבח האיטלקי ויתקיימו במסעדות וברים ברחבי העיר.

השפים שנבחרו להגיע לארץ במסגרת שבוע איטליה מייצגים את הדור החדש של הקולינריה האיטלקית. הם צוותו לשפים ישראלים בעלי מסעדות בתל אביב, כדי לבשל יחד ארוחות על בסיס חומרי גלם מהמחוזות השונים של איטליה. שף מוטי טיטמן (מלגו ומלבר) יארח לארוחת ערב טוסקנית את השפים לורנצו סטפניני, בנדטו רולו וסטפנו טריגי ממסעדת Giglio בלוקה, טוסקנה – מסעדה משפחתית שבה כל אחד מהשפים מביא למטבח ניסיון שצבר ברחבי העולם. שף תומר טל (ג'ורג' וג'ון) יארח את שף ג'יאני דזיו ממסעדת Tosto שבחבל אברוצו, שמשתמש בחומרי גלם מהסביבה הקרובה ומתמחה בטכניקות צלייה. שפית אביבית פריאל (אוזריה) תארח את הבשלנית אנה מוסלה לערב בהשראת "החברה הגאונה", בשילוב קטעי קריאה בעברית ובאיטלקית.

לא רק פסטה (צילום: מגזין COOK inc)
לא רק פסטה (צילום: מגזין COOK inc)

בפלטפורמה הקולינרית L28 יתקיים ערב "בין זעתר לאורגנו" – שיחה על מסורות ליקוט באזור הים התיכון בהשתתפות ד"ר אורי מאיר צ'יזיק ופרופסור אנדראה פיירוני, אתנו-בוטנאי המתמחה בקהילות אתניות באיטליה בפרט ובאירופה בכלל ודיקן האוניברסיטה למדעי הגסטרונומיה של סלואו פוד. לאחר מכן יגישו השפית נאיפה מולא והשפים פרנצ'סקו ווינצ'נסו מונטרולי ממסעדת Mezza Pagnotta שבחבל פוליה ארוחה המבוססת על ליקוט מכאן ומשם.

מסעדות שאינן מארחות לא נותרות מחוץ לחגיגה: במסעדת רונימוטי תתקיים סדרת ארוחות ערב שמספרות את סיפורה ההיסטורי והגיאוגרפי של הפסטה. כל מנה תבוסס על פסטה אחרת והרטבים והיינות יותאמו במיוחד. באחד הערבים תתארח העיתונאית הילה אלפרט, שתציג לאורחים סיפורים על ההיסטוריה של הפסטה. מסעדות אחרות יגישו תפריטי ספיישל המייצגים מחוזות שונים: ארנסטו (לאציו); פסטה מיאה (טוסקנה); קפה נאפולי (קמפניה); שחקי שחקי (סיציליה) ועוד. הזמנת מקומות יש לבצע ישירות מול המסעדות המשתתפות.

היום יוצאים מוקדם מהעבודה (צילום: בר כהן)
היום יוצאים מוקדם מהעבודה (צילום: בר כהן)

האפרטיבו שאנחנו כל כך אוהבים יגיע לברים ומסעדות בעיר, שבשעת השקיעה (17:00־20:00) יגישו משקאות מבוססי אפרול וקמפרי ומנות קטנות. בבר הלייבררי שבמלון נורמן ובנורדיניו שבמלון נורדוי יוגשו אפרטיבי-שף מיוחדים של השפים ברק אהרוני ועינב אזגורי. מחזיקי כרטיס דיגיתל יהנו ממבצע 1+1 על קוקטיילים במחיר 40 ש"ח. הטבה נוספת למחזיקי הכרטיס: אספרסו ביורו בעשרים בתי קפה בעיר בשיתוף ארקפה ועיריית תל אביב. בסוף השבוע סביבת כיכר דיזינגוף תתחפש לאיטליה – בבר הונולולו יגישו פרשנויות לאפרול שפריץ, הביר גארדן יהפוך ליומיים לקמפרי גארדן ובמסעדת לה שוק יתקיימו טעימות של יינות איטלקיים לצד תפריט אוכל באווירה איטלקית.

← שבוע המטבח האיטלקי, ברחבי תל אביב, ראשון־שבת (17.11־23.11)