הפקת הספינאוף של "משחקי הכס" וסדרות רבות נוספות נעצרו

"בית הדרקון" (צילום: יחסי ציבור/HBO)
"בית הדרקון" (צילום: יחסי ציבור/HBO)

ג'ורג' ר.ר. מרטין, שעובד כעת על "אביר שבע הממלכות" הודיע על תמיכתו "המלאה והבלתי מסויגת" בשביתת איגוד התסריטאים האמריקאי. עוד בסדרות שמושפעות כבר עכשיו מהשביתה: העונה השניה של "ניתוק", "בית ספר יסודי אבוט", "צהובות" ועוד

שביתת איגוד התסריטאים של אמריקה ממשיכה, ונראה שהוליווד נכנסת למשבר שכמוהו לא נראה מזה 15 שנים. כבר דיווחנו על כך שהתוכניות הראשונות שהושפעו היו תוכניות הלייט נייט השונות, מ"סאטרדיי נייט לייב" ועד התוכניות של ג'ימי פאלון, סטיבן קולבר ושות', היות והתסריטים שלהן נכתבים, ברובם, משבוע לשבוע. משם השביתה הגיעה לנטפליקס, עת יוצרי "דברים מוזרים", האחים מאט ורוס דאפר הודיעו כי למרות שהעונה האחרונה של להיט המד"ב הגדול שלהם כבר נכתבה, ההפקה מוקפאת זמן קצר לפני שהצילומים החלו – היות ותסריטאים ממשיכים לעבוד ולשכתב את הסדרה גם על הסט. האחים דאפר גם הודיעו על תמיכתם הבלתי מסויגת בשביתה ובמטרותיה.

"דברים מוזרים" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
"דברים מוזרים" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

כעת, מגיע הגל השני של הסדרות שמושפעות מהשביתה, שנמשכת כבר שבוע וצפויה להתארך עוד, היות והאולפנים השונים לא מראים כל סימן לשינוי בעמדה שלהם. כך, הוקפאה העבודה על "אביר שבע הממלכות", הספינאוף החדש של "משחקי הכס" שנכתב בימים אלה. ג'ורג' ר.ר מרטין, מחבר הספרים עליה היא מבוססת שמשמש גם בתור אחד ממפיקיה אמר שהוא תומך ב-WGA "באופן מלא, מוחלט ובלתי מסויג", וציין שהסיבה היחידה שהוא לא משתתף בהפגנות ה-WGA היא כי היא לא נמצא בלוס אנג'לס כרגע. "ניתן להגיע להסכמים תוך שבוע", אמר מרטין, כאילו היה שותף לדיונים בבית הנשיא, "אבל לא הייתי מהמר על זה… השביתה ב-2007-2008 נמשכה מאה ימים. זו יכולה להימשך יותר. הנושאים הם חשובים יותר, ומעולם לא ראיתי את הגילדה כל כך מאוחדת". יחד עם זאת, הכתיבה של העונה השניה של "בית הדרקון" הושלמה וצפויה להימשך כרגיל, היות ולא מתוכננים בה שכתובים על הסט.

בין הסדרות הנוספות שהודיעו על עצירת העבודה עליהן: העונה השניה של "ניתוק", הדרמה הדיסטופית של אפל טיוי+ (למען האמת, זה היה די אירוני אם סדרה שעוסקת במאבק של עובדים לחופש הייתה ממשיכה לפעול גם בזמן השביתה. אבל אנחנו סוטים מהנושא), "Hacks", קומדיית הסטנדאפ החמודה של HBO והעונה השניה של "Unstable", בכיכובו של רוב לאו. גם העונה השישית והאחרונה של "קוברה קאי", "בית ספר יסודי אבוט", והעונה השלישית של "צהובות", שכולן היו בתהליכי כתיבה, הוקפאו. כמו כן, דווח על שיבושים בהפקה של "מיליארדים", בסדרה החדשה של "דרדוויל" ובתוכניות וסדרות נוספות.

במקרים אחרים, גם תסריטאים שהעבודה שלהם לא תושפע, נכון לעכשיו, על ידי השביתה הודיעו על תמיכתם בה. כך למשל, הסופר והתסריטאי ניל גיימן הודיע כי הוא מצטרף לשביתה מיד עם תחילתה, ואף ציין שהוא כבר מזמן השלים ומסר להפקה את התסריטים לעונה השניה של "בשורות טובות" – ככל הנראה, כדי שלא יהיה חשד שהוא שבר שביתה כשזו תעלה לשידור בקיץ.