מחר: שביתה נגד ההפיכה המשטרית. איך מצטרפים ומה עושים?

מאות עסקים כבר הצטרפו. שביתת האזהרה ב-24.1
מאות עסקים כבר הצטרפו. שביתת האזהרה ב-24.1

יוזמת המחאה של תומר אביטל לשביתת אזהרה מחר (24.1, 11:00) נגד ההפיכה המשטרית צוברת תאוצה: חברות הייטק גדולות הצטרפו, אלפי עובדים כבר בפנים, ויש לנו גם כמה רעיונות לגבי ניצול שעת השביתה מחר לפעילות מחאה מועילה ויפה לבריאות

בשבוע שעבר זה עוד נראה קיקיוני, אבל מיום ליום תופחת רשימת התומכים והמשתתפים בהשבתת האזהרה שיזם תומר אביטל להצלת הדמוקרטיה, כפי שפורסם לראשונה ב"טיים אאוט". השביתה תתרחש מחר (שלישי, 24.1) בין 11:00 ל-12:00, ומטרתה לדרבן גם גופים גדולים יותר במשק להשתמש בזכות השביתה כדי להביע מחאה נגד צעדיה הדורסניים של הממשלה לשינוי שיטת המשטר בישראל.

המחאה מתעצמת. הפגנת ה-150 אלף במוצ"ש (צילום באדיבות דוברות הדגלים השחורים)
המחאה מתעצמת. הפגנת ה-150 אלף במוצ"ש (צילום באדיבות דוברות הדגלים השחורים)

מעסיקים ועצמאיים המעוניינים להצטרף לשביתה יכולים לעשות זאת כאן באמצעות טופס רישום פשוט. שביתת האזהרה קיבלה אמש חיזוק משמעותי כשמספר לא קטן של חברות הייטק וסטארטאפים גדולים הודיעו על הצטרפותן, ביניהן נטורל אינטלג'נס, רדיס, למונייד, INX, וויז של אסף רפפורט, הלו הארט, Cheq, אקטיב אימפלימנטס, אלגו סק, Forter, cheetah technologies, האניבוק, Meat. The End, Luminescent, פיגי של שאול אולמרט ו-Track160, זאת בנוסף לכ-150 חברות ועסקים נוספים שהכריזו על השתתפותן בשביתה.

>> זאת מלחמה על הבית: תל אביב החופשית תותקף עד קריסתה
>> אם לא נתעורר: גם 100 אלף מפגינים לא יעצרו את סגירת כאן 11

צעד אזהרה ראשון לקראת שביתות נרחבות יותר. מחאת הדמוקרטיה (צילום: אמיר גולדשטיין)
צעד אזהרה ראשון לקראת שביתות נרחבות יותר. מחאת הדמוקרטיה (צילום: אמיר גולדשטיין)

ממטה המאבק בהפיכה המשטרית נמסר: "ההפיכה הדיקטטורית תפגע אנושות בזכויות אזרח, בכלכלה הישראלית ובכל מערכות החיים. לכן, אנו נדרשים לצעדים דרסטיים. למרות הפגיעה הכלכלית אנו נוקטים בצעד זה כצעד ראשון להבהיר לממשלת ישראל שההפיכה המשטרית לא תעבור. מדינת ישראל לא תהיה דיקטטורה כי היא לא תתפקד ולו ליום אחד ללא השדרה המרכזית של הכלכלה והחברה הישראלית". בנוסף, מציעים מארגני המחאה לשובתים מספר אפשרויות לבילוי שעת השביתה שיוסיפו לניראות שלה ויחזקו את המסר נגד חיסול הדמוקרטיה בישראל:

1. לרדת למטה לרחוב יחד מהמשרד: לדבר עם עוברים ושבים, להחזיק דגל ישראל או שלט נגד הרפורמות הצפויות. כדאי לצלם ולהעלות לרשתות עם ההאשטאג #שביתה_למען_הדמוקרטיה.

2. להצטרף לאחת משתי הפגנות ההייטקיסטים (שפתוחות לכולם): 
תל אביב שרונה: קפלן פינת אלוף מנדלר – למיקום המדויק
הרצליה פיתוח: רחוב אבא אבן – למיקום המדויק.

3.  "איך השפיע השינוי במשטרי בהונגריה על חיי האזרחים?": בואו להשתתף בזום מרתק אותו תעביר ד״ר תמר הוסטובסקי ברנדס, מרצה בכירה בפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו. קישור לזום

4. "באמת לוקחים לנו את הדמוקרטיה?": שיחת זום על ״הרפורמות״ עם מומחה למשפט ציבורי. הזדמנות לשאול ולהבין לעומק את המהלכים המתוכננים עם ד״ר יאיר שגיא, מרצה באוניברסיטת חיפה. קישור להצטרפות לזום השני – 11 בבוקר ביום שלישי. 

5. לשים בשעה הזו מענה אוטומטי במייל: "אנחנו בשביתה בגלל שינוי המשטר בישראל".

6. להעלות פוסט/תמונה ברשתות החברתיות. אפשר לכתוב למשל: העסק שלי סגור כעת במחאה נגד שינוי המשטר! בקבוצה יישלחו גרפיקות רלוונטיות בקבוצת הווטסאפ. קישור לקבוצת הווטסאפ

7. להזמין עובדים לקפה ומעגל הידברות על איך כל אחד רואה את הדמוקרטיה. לנהל שיח ולהעלות אופציות לפתרונות.

8. לצבוע ביומן את השעה הנקובה כ"שביתה". להזמין משתתפים דרך הדוא"ל. קישור להוספת השביתה ליומן