שגרת הבוקר שהכניסה את ברבאבא לליגה של הגדולים

ברבאבא נזכר איך ישב אצל מתי המקלל לפני 20 שנה והביט בעיניים קרועות במי שנראו בעיניו כליגת העל של שתייני העיר. השבוע הבחין בצעיר שיושב בפינה ומביט בו בדיוק באותו המבט 

שוק לוינסקי (צילום: עמרי שפירא)
שוק לוינסקי (צילום: עמרי שפירא)
4 ביולי 2016

אחת ההנאות הגדולות המזומנות לברבאבא היא סיבוב של בוקר בשוק העלייה: מתחיל אצל אברמנטו ברחוב דה פיג'וטו, לוקח קצת פלמידה בשמן וזיתי טאסוס במלח גס, מוסיף גבינת קפלוטירי יוונית וממשיך ברחוב זבולון עד לבורקס בפינת לוינסקי, לוקח שני בורקס גבינה חתוכים לריבועים קטנים, עוצר אצל "משה ובניו" שקולים את הבוטנים שלהם עד להשחמה – בדיוק כמו שהוא אוהב. אחר כך עולה עד לחיים רפאל ל"השלמות", בעיקר של מטבלים שאין לו סבלנות להכין לבד: ממרח לימונים כבושים, אריסה ואפילו קצת זיתי קלמטה מגולענים – אחרת, איך יכין בבית פריקסה כהלכתו? אחר כך הוא עובר בקונדיטוריה של אלברט הסלוניקאי לעוגת סולת או מעדן חבושים על המשקל ו… לפחות אחת לשבוע הוא עורך את הסיבוב הזה, תמיד עם שני תיקים: בתיק אחד הוא עוטף בקרח את כל מה שמיועד לשימוש ביתי ודורש קירור. בתיק האחר – דורונים ליושבים הקבועים בחמארה של מתי.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:
למה פאבים מתעקשים להקרין את משחקי היורו?
שבוע הגאווה השרבי הביא את ברבאבא לתובנה מרעננת
ל"ג בעומר מזכיר לברבאבא איך אהב עשן בדרינק

על מתי זה כבר סיפר – ועוד יספר רבות, אבל מלבדו, עומדת חיבתו למקום לא רק על הגולדסטאר הנפלאה שלו, אלא על יושביו הקבועים: פרלמנטים צעקניים, עורך דין מוכר שלא יכול בלי רגל קרושה בחזרת וכוס בירה או איש עסקים ידוע שיכול היה לשבת עכשיו בטורקיז או ברפאל אבל חייב דג מלוח בבצל לצד כוסית וודקה – בישיבה על שרפרף שמרסק את הגב אבל מחיה את הנפש… נפשו של ברבאבא עולצת שם כאילו היה ילד בגן משחקים: הוא לוקח משמוליק, הנכד, כמה צלוחיות, חורץ מהקפלוטירי, מחזק בקצת טאסוס, מפזר כמה ריבועי בורקס ובוטנים – ומניח על כל שולחן. לזקן לא אכפת – העיקר שממשיכים להזמין גם בתשלום.

ברבאבא זוכר איך ישב כאן לראשונה לפני יותר מ־20 שנה והביט בעיניים קרועות במי שנראו בעיניו כנפילים, ליגת העל של שתייני העיר – ומתוך הרהוריו הוא כמעט אינו מבחין בבחור בן 20 ומשהו שיושב בשולחן הפינתי ומביט בו בהערצה.

בשיתוף עם סנהדרינק