עוד הקלה לקראת הרכבת הקלה: שדרות ירושלים נפתחות חלקית

האם הרחוב יחזור לעצמו? שדרות ירושלים הנטושות, 2019 (צילום: שלומי יוסף)
האם הרחוב יחזור לעצמו? שדרות ירושלים הנטושות, 2019 (צילום: שלומי יוסף)

בינתיים זה רק המקטע שבין רחוב ארליך ורחוב נחל הבשור, אבל העבודות בשדרה היפואית נכנסו לשלב הפיניש ובשבועות הקרובים צפויים חלקים נוספים שלה להיפתח לשימוש רכבים, אופניים והולכי רגל. לעסקים הרבים שנסגרו במהלך שנות העבודות זה כבר לא יעזור

12 בינואר 2022

כמעט שלוש שנים עברו מאז נסגרו שדרות ירושלים לתנועת כלי רכב (ובחלקים של השדרה גם לתנועת אופניים והולכי רגל), במסגרת העבודות לקראת הפעלתה של הרכבת הקלה. במהלך התקופה נסגרו עשרות עסקים ותיקים ברחוב, בעוד רבים אחרים מנסים להיאחז בציפורניים בתקווה לעסקים טובים ביום שאחרי. ובכן, נראה שהיום הזה מתקרב.

צעד ראשון בחזרה לשדרה. הודעת נת"ע לתושבי האזור
צעד ראשון בחזרה לשדרה. הודעת נת"ע לתושבי האזור

החל ממחר (חמישי, 13.1) בשעה עשר בבוקר, ייפתח לתנועת כלי רכב מקטע משמעותי ראשון של שדרות ירושלים הנצורות, בין רחוב ארליך לרחוב נחל הבשור. בהודעה ששלחה נת"א לתושבי האזור מצוין כי במקביל ייפתח לתנועה גם שביל האופניים החדש שעובר במרכז השדרה, ורק הולכי הרגל באזור שהתרגלו להיות המשתמשים הכמעט בלעדיים במקטע יצטרכו להסתגל מחדש לתנועה ערה של כלי רכב דו-גלגליים ומעלה. תנועת כל הרכבים במקטע תהיה דו-סטרית, ותושבי הרחובות הקטנים הסמוכים שהתרגלו לשקט אינם מברכים על ההתפתחות. "היו כאן שלוש שנים שאפשר היה לתת לילדים לשחק ברחוב", אומרת ר', אם ל-2 שמתגוררת ליד המקטע, "עכשיו בכל העיר עושים מדרחובים ומתעדפים הולכי רגל אבל כאן ביפו מחזירים אותנו אחורה".

חלק מהעסקים נסגרו, אחרים שורדים בקושי. שדרות ירושלים (צילום: שלומי יוסף)
חלק מהעסקים נסגרו, אחרים שורדים בקושי. שדרות ירושלים (צילום: שלומי יוסף)

מי שמן הסתם מרוצים מעט יותר הם בעלי העסקים בשדרה. במקטע שנפתח מחדש אמנם אינו החלק המסחרי של שדרות ירושלים, אבל במעט החנויות שממוקמות בו נושמים לרווחה. "שנים באו לכאן רק הלקוחות הכי נאמנים", הסביר לנו בעל חנות פלאפל שנמצאת בחלק זה של השדרה, "עכשיו נוכל אולי לחזור לרמת העבודה שלנו ב-2018 כשאנשים הלכו כאן ברחוב גם אם הם לא חייבים. אם זה ישתפר כשהרכבת תתחיל לפעול? אלוהים יודע, שרדנו בקושי. תן לי שיפור קטן עכשיו, מי יכול לחשוב על אחר כך". יש לציין כי העבודות שחלקים הצפוניים יותר של השדרה מתקרבות אף הן לקו הפיניש, ולפחות על פי ההתקדמות נראה כי חלקים נוספים של השדרה צפויים לחזור לפעילות מלאה בקרוב.