שוטרים דרשו מבעלי גלריה להסיר וידאו של שני גברים מתנשקים

במשטרה טענו כי אזרח התלונן שהווידאו וצילום נוסף פונים לרחוב וילדים "נאלצים להיחשף לתכנים". לדברי אחד מחברי גלריה אינדי, נאמר להם כי אם העבודות לא יוסרו המקום עלול להיסגר - אך במשטרה מכחישים

העבודות של יעל מאירי ועידן ביטון בגלריה אינדי (צילום: באדיבות הגלריה)
העבודות של יעל מאירי ועידן ביטון בגלריה אינדי (צילום: באדיבות הגלריה)
8 בנובמבר 2018

שוטר ופקחית עיריית תל אביב הגיעו הערב (חמישי) לגלריה אינדי שבדרום העיר ודרשו להסיר שתי יצירות, המוצגות בימים אלו במסגרת התערוכה "פוסט פרייד" של אמנים מהקשת הלהט"בית. עבודה אחת היא מיצג וידאו ובו שני גברים מתנשקים, והאחרת היא צילום של דמות התוחבת את ידיה לתוך מכנסיה.

בגלריה נכחו באותו זמן אחת מחברות הגלריה, שהתבקשה לכבות את עבודת הווידיאו של עידן ביטון המוצגת על קיר הפונה לרחוב, ולהסיר את הצילום של יעל מאירי, גם הוא נראה מבעד לחלון הראווה שפונה לרחוב.

הצילום של יעל מאירי בגלריה אינדי (צילום: באדיבות הגלריה)
הצילום של יעל מאירי בגלריה אינדי (צילום: באדיבות הגלריה)

"נאמר לה שאם לא יוסרו העבודות, ייפתח תיק נגד הגלריה ויפעלו לסגור אותה", מספר עמרי שפירא, מחברי הגלריה השיתופית שהגיע מיד למקום. "היא שאלה את השוטר ואת הפקחית למה הם מבקשים לעשות זאת – האם זה בגלל שמדובר בשני גברים מתנשקים? הם לא הסבירו לה למה. היא נלחצה מהסיטואציה, הורידה את הוויטרינה ומיד התקשרה אלי. זה הזוי ולא נתפס, בחיים לא קרה לי דבר כזה". שפירא הוסיף כי מחר וביום שבת, יום נעילת התערוכה, הגלריה תיפתח כרגיל ויוצגו בה שתי העבודות.

התערוכה "פוסט פרייד", שנפתחה לפני שבועיים, משיקה את החלל החדש של הגלריה ברחוב צ'לנוב 42, לאחר שנאלצו לעזוב את החלל שלהם בקריית המלאכה. זה הווידאו המדובר:

מהמשטרה נמסר בתגובה: "שוטר ופקחית של עיריית תל אביב הגיעו למקום לאחר שאזרח התקשר למוקד המשטרה ואמר שבחזית הרחוב מוצב מסך טלוויזיה שמציג סרטון של שני גברים מתנשקים בחושניות יתרה זמן ממושך, ולצדם פוסטר גדול של גבר לבוש תחתונים שטומן את ידיו.

האזרח אמר שהוא רואה ילדים קטנים נעצרים ומסתכלים ונאלצים להיחשף לתכנים האלו. השוטר והפקחית שאלו את עובדת המקום אם היא יכולה לסובב את המסך כך שילדים קטנים לא יראו אותו. אין שום קשר לעובדה שנראים בו שני גברים.

המשטרה היא לא גוף שופט, מתפקידה לבדוק במה מדובר. הטענה כי נאמר דבר מה על הליך פלילי או צו סגירה זהו שקר. מדובר בטיפול נקודתי, לא הוגשה בכלל תלונה. בסוף האירוע כולם לחצו ידיים והאירוע נסגר".