מתוק לנו: השוקולטיירים הכי טובים שעושים משלוחים

זו תקופה שדורשת הרבה יותר מחבילה גנרית של שוקולד תות מהסופר. למשל: פרלין שוקולד מריר ויוזו או פרלין שוקולד לבן עם בזוקה וסוכריות קופצות. הנה הכי טובים

הפרלינים של ג'וליקה. צילום: שני בריל
הפרלינים של ג'וליקה. צילום: שני בריל
22 בדצמבר 2020

מאז הקורונה עלתה צריכת השוקולד, ואין על מה להתפלא, אחרי הכל – גם מתוקים הם סוג של נחמה. אם רציתם להחליף את שוקולד התות של עלית בפרלין יוזו או בפרלין עם אננס מיובש, נגיד, מצאנו עבורכם חמישה שוקולטיירים שעושים גם משלוחים הביתה וימתיקו את יומכם. בהתחייבות. 

כיוון לחום: קינוחי השוקולד הכי שווים בתל אביב

ג׳וליקה | שלי גולדנברג

את ג׳וליקה פתחה שלי גולדנברג לפני חמש שנים, אחרי קריירה במשפטים. גולדברג התאהבה בתחום, ופתחה חנות ברמת השרון שמציעה לא פחות מ-40 סוגים שונים של פרלינים משובחים בעבודת יד, וכן טבלאות שוקולד, קרמל, שאר נשנושים ומרשמלו (חובה!!) בעבודת יד. הפרלינים ארוזים בחבילות מרהיבות, ומתאפיינים ביצירתיות של טעמים ומרכיבים כמו למשל פרלין מנגו וזעפרן או פרלין נוגט-כוסברה מסקרן.פרלין חובה: פרלין שוקולד צ׳ילי: שוקולד מריר בפיקנטיות מדויקת ומעודנת ונגיעות קינמון וקרמל צרוב.

אוסישקין 53 רמת השרון, 2060455־077, משלוחים לכל הארץ. לפרטים נוספים

השוקולד של ג'וליקה. צילום: שני בריל
השוקולד של ג'וליקה. צילום: שני בריל

טורי | טלי אוספנסקי

את טורי פתחה טלי אוספנסקי בהרצליה אחרי שעבדה שנים בקונדיטוריות שונות וכן גדלה בבית קולינרי עם אם שניהלה בית ספר לבישול. לפני שנה החלה טלי לייצר שוקולד בעצמה, מתוך הבנה שהייצור ההמוני בקונדיטוריות נמאס עליה מעט. מתוך תשוקה אמיתית לתחום, החליטה טלי כי הגיעה העת להשקיע וליצור עולם ומלואו דרך ממתק אחד ממכר, שגם ניחן באסתטיקה מהפנטת ובטעמים חושניים ומפתיעים. פרלין חובה: גנאש שוקולד מריר עם תחתית קוקוס קלוי ומילוי אננס עם אננס מיובש.

מס': 054-4448078, לאתר של טורי 

הפרלינים של טורי. צילום: נעה קסטל
הפרלינים של טורי. צילום: נעה קסטל

אמיליה | רונן אפללו

רונן אפללו, הבעלים של סטודיו והאקדמיה לשוקולד "אמיליה", מגיע מתחום הכימיה וטכנולוגיית המזון. הידע שלו בתחום מאפשר לו להשתמש בטכניקות ייחודיות כמו למשל שימוש בצבעים מינרליים שיוצרים גלים מיוחדים על גבי הפרלין ועוד. אפללו מייצר את השוקולד בעבודת יד כמובן, ומשתמש בחומרי גלם בניחוח מקומי כמו טחינה, שמן זית, צנוברים, פירות הדר ותבלינים מקומיים. פרלין חובה: פרלין שוקולד מריר ויוזו, פרלין שקטף זה עתה פרס שני בתחרות בינלאומית.

כורזין 5 גבעתיים, 4950095־054, 5733352־03, לפרטים נוספים

קרדינל | אלי טראב

תל אביבים אוהבי מתוק מושבעים (כמוני) מכירים היטב את בוטיק השוקולד של אלי טראב שהפך למוסד. במקום פרלינים קלאסיים לצד פרלינים טרנדיים ונועזים, דפי שוקולד דקיקים וטבלאות שוקולד ארוזות בנייר צלופן דקיק. טראב החל לעסוק בשוקולד אחרי הצבא, וכעת מחזיק שני סניפים בתל אביב – האחד באבן גבירול והשני בשינקין. במקום תמצאו גם אפשרויות טבעוניות נרחבות וגם שוקולד ללא סוכר שנחשב מעדן ולא חוטא בטעם סינתטי. פרלין חובה: פרלין חמאה מלוחה.

אבן גבירול 60, שינקין 27, 03-7723838, לפרטים נוספים באתר

שוקולד של קרדינל. צילום: טלי טראב
שוקולד של קרדינל. צילום: טלי טראב

Coco | קרן טל

הפרלינים של קרן טל ידועים בגודלם הראוי והנדיב, בערך כחצי כדור פינג פונג. זאת מתוך התחשבות בידיעה שפרלין אחד הוא אף פעם לא מספיק, ותמיד רוצים עוד ועוד. טל יוצרת קולקציות בהשראות ססגוניות כמו קולקציה יפנית שקורצת להלו קיטי ולסמלים נוספים של ארץ השמש העולה. וזה גם הזמן לספר שקרן מציעה מארז בשם המפץ הגדול שהוא למעשה ערכה להכנת שוקו, שזכתה זה עתה לכבוד בדמות השוקו הכי מטורף בארץ. המפץ הגדול הוא למעשה כדור שוקולד שממולא במרשמלו, ומניחים בתוך כוס חלב רותח, עד שהוא מתפוצץ לכדי משקה שוקו מהביל וחד פעמי. ללקק את האצבעות, ליטרלי. פרלין חובה: פרלין שוקולד לבן עם בזוקה וסוכריות קופצות.

מס' 054-5374402, לפרטים נוספים באתר 

פרלינים של COCO. צילום: דניאל לילה
פרלינים של COCO. צילום: דניאל לילה