חדש בשוק האוכל בסנטר: בורקס רמלה וקורין גדעון. רגע… מה?!

הצ'ונטיה של קורין גדעון (צילום רן בירן)
הצ'ונטיה של קורין גדעון (צילום רן בירן)

לרגל 25 שנים להקמתו, שוק האוכל הוותיק מתחדש בעשרה דוכנים חדשים, ביניהם דוכן מאפים בוכריים, מאכלים טוניסאים, בירות ארטיזנליות וכמובן שניצל בחלה. אה, וגם דוכן האוכל הביתי של מנחת הטלוויזיה. או בקיצור, בואו להתעצבן על קורין גדעון פנים אל פנים

24 באוגוסט 2022

בהתחשב במידת העניין וההתחדשות שלו, שוק הכרמל עדיין תופס את המקום הראשון בכל הנוגע לפופולריות של השווקים בעיר, אבל מדי פעם גם שווקים אחרים גונבים את תשומת ליבנו, ויש להודות ששוק האוכל בדיזינגוף סנטר, למשל, לרוב לא מקבל את תשומת הלב הראויה לו. אבל עכשיו יש סיבה טובה טובה להביט לתוך הסנטר – יום הולדת 25, והתחדשות מסקרנת.

הצ'ונטיה של קורין גדעון (צילום רן בירן)
הצ'ונטיה של קורין גדעון (צילום רן בירן)

קשה לדמיין את הסנטר בלי שוק האוכל. הדוכנים שנפרסים בחלקו הצפוני של המבנה הפכו לחלק בלתי נפרד מהוויית סוף השבוע בעיר, כמה מהם נמצאים שם מאז הפתיחה. עכשיו, לכבוד חגיגות חצי יובל, מתחדש שוק האוכל בלא פחות מאשר עשרה דוכנים חדשים. לדוגמה: הצ'ונטיה של סורוצקין – הדוכן של קורין גדעון ובעלה חילי סורוצקין שמציע אוכל ביתי משולחן השבת של בני הזוג, שילוב של מטבח יהודי ספרדי-צרפתי מצד הכלה, וגפילטע-פיש ורגל קרושה מצד החתן.

בדוכן ממתקים של פעם מכינה השוקולטיירית עדי אנדולט ממתקים בשיטות ייצור מסורתיות: שוקולד בטעם פסיפלורה או ליצ'י, סוכריות בטעם קפה או תפוז, מרמלדה בטעם הדרים וטופי אמיתי. בבורקס רמלה, שהתחיל את דרכו בשנות ה-50 בעגלה קטנה וצנועה בשוק רמלה, תוכלו לקנות בורקס טורקי בלישה ארוכה, תהליך שמקנה לבצק טעם מיוחד. לצד הבורקס מוגשים ביצה קשה, חמוצים ורסק עגבניות או פלפלים חריפים.

במאפה הבוכרי, שוק האוכל בסנטר (צילום רן בירן)
במאפה הבוכרי, שוק האוכל בסנטר (צילום רן בירן)

עוד ברשימת החידושים דוכן בוכרי ובו תצוגת תכלית מרשימה של גוז'גיג'ה (סמסה) במילוי בשר, ביצ'אק במילוי דלעת, צ'יבורק וגם בילישי – סופגנייה בוכרית במילוי בשר טחון ותיבול בוכרי מסורתי, כמו שהסבתות ואהרוני מכינים. אצל הטוניסאי של אלי תמצאו פריקסה, בדוכן של בירה LELA תפגשו את אלי (אליקו) בכר, איש הייטק ויוצא חיל האוויר שמבשל בירות ארטיזנליות זוכות פרסים, ובסלטי הסנטר תמצאו סלטים בעבודת יד וחלות טריות עם שניצלים, הטריט הקבוע של יום שישי.

הדוכנים החדשים ייכנסו לרוטינת השוק החל מיום חמישי (1.9). ניתן לרכוש במקום כרטיסיית טעימות, המאפשרת 5 טעימות ושתייה קלה, בעלות של 60  ש"ח. מי שמעדיף להישאר בבית מוזמן להזמין מהשוק, שמתפקד כמסעדה אחת גדולה באמצעות Wolt, משלוחה ותן ביס.