מוד הצטיידות: הפנינג יצרנים מקומיים בשוק הנמל

רכז רימונים מהרי חברון, נוגט בטעם סיגליות בעבודת יד וג'ין מקומי מצמחים מהרי הגליל: שוק הנמל יערוך מחר ומחרתיים מכירה של יצרנים מקומיים

שוק השנה (צילום: אפיק גבאי)
שוק השנה (צילום: אפיק גבאי)
16 בספטמבר 2020

אם אפשר לומר דבר אחד טוב על הקורונה, הרי שהיא הביאה לקדמת הבמה את היצרנים המקומיים והפכה את השיח התאורטי על רכישה מתוצרת הארץ למשהו שקורה הלכה למעשה.

שוק הנמל, שגם בימים כתיקונם מתרכז בקשר עם החקלאים יערוך לקראת החג את שוק השנה – הפנינג של יצרנים קטנים בהשראת שווקי חג המולד של אירופה (זוכרים מה זה אירופה, נכון?) ויציע שפע של גודי'ס טעימים שאפשר לרכוש הביתה כפינוקים לחג או כמתנה.

מורן קבבגי, עמק התמרים מהבקעה (צילום: אפיק גבאי)
מורן קבבגי, עמק התמרים מהבקעה (צילום: אפיק גבאי)

בין המוצרים שימכרו בשוק –

קולקצייה חגיגית ומיוחדת של יצרנית הממתקים רונית צין קרסנטי הכוללת סוכריות דבש בעבודת יד, נוגטים העשויים לפי מיטב המסורת הצרפתית בטעמי סיגליות, וניל, ורדים ופטל, תפוחים מוסכרים וסוכריות קרמל.

דוכן של המותג הייחודי East Jerusalem goods המציע מעדנים ממזרח ירושלים ובו תוכלו למצוא, בין השאר, חלבת פיסטוק שמיוצרת בשיטה מסורתית וטבעית, דבש ענבים (דיבס) שנעשה ממיצוי ארוך ואיטי של ענבים, רכז רימונים שמגיע מהרי חברון וטחינה שחורה על טהרת גרגירי קצח.

מהבקעה יגיע 'עמק תמרים' שיביא איתו אחד עשר זני תמרים כמו 'סמני', הכלאה של מגה'ול ותמר לח, 'חלוואי', זן רך ומתוק שמקורו מעירק ו-'דרי' המכונה גם התמר השחור ועשיר בסיבים תזונתיים. בנוסף, תמצאו בדוכן מגוון מעדני תמרים בעבודת יד כמו סילאן טבעי מתמרי 'זהידי', ממרחים מתמרי 'מג'הול' עם חלווה, אגוזים ושוקולד ורטבים תמרים לבישול ותיבול.

מזקקת יוליוס המשובחת תציע בשוק מגוון תזקיקים שיסדרו לכם ריכוז אלכוהול מספק לכל תקופת החגים. אסור לפספס את האו דה וי אתרוגים המופלא, שיימכר לצד קרופניק (תזקיק דבש מקומי) ואת ג'ין עכו של המזקקה העשוי כולו מחומרים בוטניים מהרי הגליל.

מותג החמוצים היפואי Pickle Jar יציע צנצנות ובקבוקים ובהם ירקות ופירות כבושים – רימון בחומץ עם נענע ודבש, תפוח בדבש מוחמץ עם אניס קינמון וציפורן, תמרים מוחמצים בדבש וכמובן, שפע של מלפפונים כבושים בתיבולים שונים ומיוחדים.

מאיה דיין, מאיאס מילס (צילום: אפיק גבאי)
מאיה דיין, מאיאס מילס (צילום: אפיק גבאי)

יצרנית הטחינה מאיה דיין בעלת המותג Maya's mills תמכור את שילובי הטחינה המצויינים שלה – למשל חמאת טחינה ושוקולד, חמאת טחינה וקוקוס וגם קולקציה מיוחדת לחגי תשרי הכוללת טחינה עם תמרים מתובלים וטחינה עם גרגירי רימון וטחינה בדבש.

לצד אלו, תוכלו למצוא דבשים של מכוורות 'נחלת ראובן' הותיקה שבמושב בית עובד, דבש דבורים טהור מפרחי בר בהרי ירושלים של 'מכוורת פרנקין', רימונים טריים של משק לווינסון ממושב אורות, תפוחים עסיסיים של החקלאי עמי ברקוביץ' מצפון הגולן ועוד ועוד.

מיכל פלטי ולילך רובין, מעדנים ממזרח ירושלים (צילום: אפיק גבאי)
מיכל פלטי ולילך רובין, מעדנים ממזרח ירושלים (צילום: אפיק גבאי)

גם לאחר הסגר ניתן יהיה לקבל את אוסף המוצרים שנאצרו עבור השוק, במשלוח עד הבית בשני סוגי חבילות – בינונית או גדולה במחיר 285/189 ש"ח (בתוספת דמי משלוח של 30 ש"ח בתוך העיר ו-40 ש"ח מחוץ לעיר).

שוק השנה, חמישי, 17/9- 20:00-10:00, יום שישי, 18/9- 13:00-07:00. נמל תל אביב, האנגר 12