החל ממחר יחולו שינויים בעשרות בקווי אוטובוסים בתל אביב

החל ממחר יחלו שינויים משמעותיים בקווים רבים בגוש דן בכלל ובתל אביב בפרט. האם הקו שלכם בפנים? כל הפרטים

אוטובוס, קו 204 (צילום: Shutterstock)
אוטובוס, קו 204 (צילום: Shutterstock)

 

עוד לא הספקנו להתרגל לשינוי ההרגלים שמצריכה מאיתנו מהפכת הרב-קו של משרד התחבורה והנה מגיע עוד גל: החל ממחר שישי, 4 בינואר 2019, חברת דן תפעיל 5 קווים חדשים בתוך תל אביב, זאת לצד 10 קווים שצפויים לשפר את הקשר התחברותי בין תל אביב לערי גוש דן. עלות השדרוג, כך אומרים במשרד התחבורה, נאמדת בכ-60 מיליון שקלים בשנה. התכנית כוללת תוספת של כ-1,500 נסיעות יומיות חדשות, תגבור תדירות של קווים ישירים וקווים בעלי ביקוש גבוה. עד שלא נראה תחנות אוטובוס מתרוקנות מאנשים מחכים במהרה, לא נאמין.

>> מהפכת הרב קו החלה, איך זה נראה בשטח? 

אז אילו קווים מתחדשים ואילו משתנים?

חברת מטרופולין תפעיל 3 קווים חדשים:
קו 12 – יחבר בין קרית החינוך לאזור התעסוקה עתידים דרך רכב האוניברסיטה.
קו 15 – יחבר בין בית בארבור למסוף וולפסון, דרך שכונת התקווה, רכבת ההגנה, שפירא, קרית שלום, נווה עופר ויפו
קו 21 – יחבר בין התחנה המרכזית בתל אביב לרמת השרון, דרך עתידים, אבן גבירול, אבא הלל, צהלה והבורסה ברמת גן

חברת דן תפעיל 5 קווים חדשים:
קו 23א – יחבר בין הכרמלית לרכבת השלום בתל אביב
קו 28 – יחבר בין הכרמלית לקרית שאול דרך המשתלה
קו 28א – יחבר בין הכרמלית לקרית שאול דרך תל ברוך צפון
קו 32 – קו ישיר מרמת גן לאזור התעסוקה עתידים דרך רחוב הירדן והרא"ה
קו 62 – קו ממסוף רידינג לאלוף שדה ברמת גן, דרך רכבת השלום ודיזנגוף

במקביל להפעלת הקווים החדשים, במשרד התחבורה מבטיחים לשפר את המסלולים והתדירות של כמה וכמה קווים ביניהם קו 6 (מעתידים לרכבת האוניברסיטה), קווים 8 ו-8א' (דרך נווה שרת ואוניברסיטת תל אביב), קו 13 (מהאוניברסיטה לבית החולים וולפסון), קו 22 (מכרמלית לעתידים), קו 23 (מהכרמלית למרכז רמת גן דרך רכבת השלום), קו 33 (מרידינג לאצטדיון וינטר דרך האוניברסיטה), קו 36 (ממסוף האוניברסיטה עד אור יהודה, דרך אבן גבירול ורכבת השלום.

מפת הקווים החדשים במרכז תל אביב
מפת הקווים החדשים במרכז תל אביב

את קו 24 (מהכרמלית לרמת השרון, דרך האוניברסיטה) תפעיל מעתה חברת מטרופולין וגם הוא יתוגבר. קווים נוספים שיתוגברו: קו 41 (מהתחנה המרכזית החדשה בתל אביב לבית החולים וולפסון), קו 46 (מרכבת מרכז לבת ים דרך רכבת ההגנה), קו 63 (מהכרמלית למחלף אלוף שדה דרך קניון עזריאלי), קו 64 (מפתח תקווה לתחנה המרכזית בתל אביב, דרך רכבת השלום ושדרות רוטשילד), קו 122 (מהכרמלית, דרך דיזנגוף לעתידים), קו 137 (מתחנת האוניברסיטה למסוף יהוד), קו 204 (מרידינג למחלף הטייסים דרך רכבת ההגנה), קו 236 (מאור יהודה לתל אביב), קו 238 (משכונת הדר גנים בפתח תקווה לכרמלית דרך דיזנגוף סנטר), קו 239 (מרידינג למחלף הטייסים) וקו 304 (משכונת התקווה לרכבת ההגנה).

בנוסף, ישופר מסלולם של קו 45 מרכבת האוניברסיטה לוינטר, דרך הבורסה ברמת גן, קו 52 מהתחנה המרכזית בתל אביב לעתידים, קו 54 מכרמלית עד עתידים דרך רכבת ההגנה ויגאל אלון, קו 61 מהכרמלית דרך הבורסה לעמידר ברמת גן, קו 65 מתחנת רכבת מרכז לתל השומר, קו 89 משיכון דן לחולון, דרך בית חולים איכילוב, קו 266 מפתח תקוה לעתידים, קו 279 ממסוף האוניברסיטה עד מחלף הטייסים, קו 304 מהכרמלית למחלף הטייסים וקו ישיר 524 מרעננה לתחנה המרכזית תל אביב, דרך הרצליה.

אולי הפעם הסטודנטים יגיעו מהר יותר? אוניברסיטת תל אביב (צילום: שלומי יוסף)
אולי הפעם הסטודנטים יגיעו מהר יותר? אוניברסיטת תל אביב (צילום: שלומי יוסף)

בנוסף, יתוגברו קווים קיימים בהם קו 24 מהכרמלית לרמת השרון דרך האוניברסיטה (כעת, תפעיל את הקו חברת "מטרופולין" ) קו 41 מהתחנה המרכזית החדשה בתל אביב לבית החולים וולפסון, קו 46 מרכבת מרכז לבת ים דרך רכבת ההגנה, קו 63 מהכרמלית למחלף אלוף שדה דרך קניון עזריאלי, קו 64 מפתח תקוה לתחנה מרכזית בתל אביב, דרך רכבת השלום ושד' רוטשילד, קו 122 מהכרמלית, דרך דיזינגוף לעתידים, קו 137 מתחנת האוניברסיטה למסוף יהוד, קו 204 מרידינג למחלף הטייסים דרך רכבת ההגנה, קו 236 מאור יהודה לתל אביב, קו 238 משכונת הדר גנים בפתח תקווה לכרמלית דרך דיזינגוף סנטר, קו 239 מרידינג למחלף הטייסים, וקו 304 משכונת התקוה לרכבת ההגנה.

מה הקווים המבוטלים? קו 11 (אותו יחליפו הקווים 15, 46 ו-279), קו 15 (אותו יחליף קו 23), קו 113 (אותו יחליפו הקווים 6 ו-12), קו 127, קו 220, קו 366 וקו 141.

"שדרוג קווי האוטובוסים הוא חלק מתוכנית משרד התחבורה לשיפור הנגישות בגוש דן, הכוללת בין היתר קידום מאות קילומטרים של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית והקמת קווי רכבת קלה במטרופולין", אמר שר התחבורה ישראל כץ והוסיף: "השיפורים הצפויים יביאו לשינוי המציאות התחברותית ויעודדו מעבר לתחבורה ציבורית". אמן סלה.