כזה עוד לא היה: שיפוד כנאפה בפיתה כבר טעמתם?

כהן הבשרים מיפו בשארה חינאווי הגה את הקינוח המטורף הזה: כנאפה על האש, בתוך פיתה, עם כל מה שצריך בפנים. תשאירו לעצמכם מקום אחרי הבשר. כדאי לכם מאוד

שיפוד. כנאפה. בפיתה! צילום: יעל שטוקמן
שיפוד. כנאפה. בפיתה! צילום: יעל שטוקמן
26 בינואר 2021

בתור אדם שאכל, טעם ודגם בחייו אינספור קינוחים שונים ומשונים, למשל: מוס שוקולד עם דג מיובש וגלידת עגבניות ובלסמי, אני חייבת לומר שהיום (ג') גם אני הופתעתי.

בשעות אחר הצהריים, בימי סגר וקורונה, חזיתי בפלא אמיתי שגרם לי לתהות איך הוא לא היה כאן עד עכשיו ולומר תודה למי שהמציא אותו. מדובר בלא פחות משיפוד כנאפה בפיתה. כן, מה ששמעתם. וזה תענוג שכמותו לא ידעתי רבים.

את הכנאפה בפיתה הגה בשארה חינוואי, איש הבשרים המדופלם מיפו. אחרי שחזה בהצלחת פיתת השוקולד בתוספת המלח הגס שלו (15 ש"ח) הוא הבין שאחרי כל הקבב, הפרגית והמרגז אנשים אוהבים לעתים לסגור פינה עם פיתה מתוקה. שלא נאמר תמיד. אחרי הכל, גם מתוקים הם סוג של נחמה.

הוא שינס מותניים, לקח גבינת ג׳יבנה משובחת ושערות קדאיף צפופות, ליפף אותם סביב שיפוד והניח מעל הגחלים הלוחשות. כן, בדיוק היכן שהוא צולה את מיטב הבשר, מה שמשווה לכנאפה טעם מעושן במעט ומופלא שמאזן את המתיקות העזה.

בשארה מסביר כי מנת הכנאפה שנמכרה בתחילה בצלחת כבר זכתה להצלחה ולכבוד בקרב הלקוחות, ואחרי שראה את שיגעון הכנאפה בתקופה האחרונה, כלומר טרפת – רצה להמציא את הגלגל מחדש. ובכן, ניתן לקבוע שהוא בהחלט הצליח. לדבריו, הכנאפה מוגשת ללא סוכר מיותר, חומרים משמרים או רחמנא ליצלן צבע מאכל כתום. והמנה מוגשת במראה המקורי שלה.

מבט נוסף. פיתה עם כנאפה. כנאפה עם פיתה. חגיגה. צילום: יעל שטוקמן
מבט נוסף. פיתה עם כנאפה. כנאפה עם פיתה. חגיגה. צילום: יעל שטוקמן

גם מבקר אוכל הרחוב שלנו ממש לא סבל שם 

שיפוד הכנאפה החמים מוכנס לתוך פיתה שעשויה גם היא ללא חת, שאליה יוצקים גם מעט מי סוכר שמותירים את הביס רך, מבורך וחד פעמי באמת. גולת הכותרת האמיתית כאן היא שילוב המרקמים הייחודי, הרי ששיפוד הכנאפה צלוי, חרוך וקשיח, והפיתה רכה וקלילה ובכך מתאימה לכנאפה כמו כפפה ליד. איך אכלנו כנאפה בלי פיתה בעבר? באמת לא ברור.

את הקינוח לא תוכלו כרגע למצוא בוולט, אבל זה הזמן לא להתעצל ולשים פעמיכם לפיתה של חינוואי, שהיא לשמחתנו מוגדרת בימים אלה כעסק חיוני (צמד המילים החביב עלינו בתקופה האחרונה). את שאר מנות הבשר אגב, תוכלו גם תוכלו להזמין דרך וולט.

הפיתה של חינוואי 25 ש״ח, אליפלט 26. מס': 054-326-2665