שיקשוק נעים: שתי שקשוקיות חדשות נפתחו בתל אביב

שתי שקשוקיות חדשות נפתחו בעיר. הדוקטור משקשק מלחץ

שקשוקפה (צילום: אנטולי מיכאלו)
שקשוקפה (צילום: אנטולי מיכאלו)
14 ביוני 2015

הפלפלים החריפים בעיר עובדים שעות נוספות – מתברר שתל אביבים כמהים לעונג שבכאב בחלל הפה ובבית הבליעה, ושקשוקה חריפה המבעבעת בקלחת רותחת מספקת בדיוק את הסחורה. המנטור של השקשוקה הוא הדוקטור – בינו גבסו מיפו – אבל מצפון נפתחת חזית חדשה של שקשוקות לטובת מי שרוצה קשר יומיומי קרוב ומחייב עם רוטב עגבניות. במהלך החודשים האחרונים נפתח שקשוקפה בבן יהודה. יש בו שתי גרסאות בסיסיות של שקשוקה: אחת באה מטריפולי ומתבססת על עגבניות, שום ותבלינים; השנייה באה מתוניס ומכילה גם בצל.

בשקשוקפה מכינים גרסאות עם ירקות קלויים בטעם מדורה, בסגנון יווני עם פטה צאן וחציל קלוי, וכן שקשוקה עם נקניקיות מרגז ושקשוקה עם תפוחי אדמה, זיתים, לימון כבוש, סרדינים ואריסה. יש גם מנה של שקשוקה שווארמה עם רצועות פרגית ושומן כבש. לטבעונים מציעים שקשוקה עם קרם תירס שנראה כמו חלמון וקרם טופו שמייצג את החלבון במנה (39־58 ש"ח לשקשוקה כולל סלט לפתיחה).

שיק, שק, שוק. שקשוקפה (צילום: אנטולי מיכאלו)
שיק, שק, שוק. שקשוקפה (צילום: אנטולי מיכאלו)

שקשוקייה נוספת שנפתחה לאחרונה היא של אשר חביבי ממסעדת פפו בלבונטין, שהקים מקדש שקשוקות בתוך שוק הכרמל. המקום בנוי מאריחים צבעוניים בסגנון צפון אפריקאי, ועל לוח קיר מפורט מבחר השקשוקות. מצד אחד שקשוקות עם בשר: קבנוס, קציצות בשר, קציצות עוף ודגים (45־47 ש"ח למחבת); ומהצד השני מבחר שקשוקות צמחוניות: חריפה, עם גבינת עזים, ספרדית (32־37 ש"ח). תתחילו לבצוע לחם, יש פה הרבה רוטב לנגב.

לשקשוקפה

לשוקשוקה