שירות באבל מתרחב: גם בשישי, גם בארגזים וגם ב-10 שקלים

מיניבוס של באבל (צילום: יחסי ציבור)
מיניבוס של באבל (צילום: יחסי ציבור)

שירות התחב"צ השיתופי השנוי במחלוקת מתרחב לימי שישי, מוזיל את תעריפי הנסיעה בערב, מייקר אותם ביום ומתפשט לשתי שכונות נוספות בדרום ובצפון העיר. לא נכריע בוויכוח, אבל באבל ערב בעשרה שקלים זה דיל טוב

הוויכוח סביב שירות התחבורה הציבורית-שיתופית באבל עדיין בעיצומו, יש לא מעט הייטרים עם טיעונים כבדי משקל ולא מעט משתמשים מרוצים מצד שני, ונתונים של ממש לגבי מידת ההשפעה של השירות על התחבורה בעיר אין. דבר אחד בטוח: באבל ממשיך לגדול ולהתרחב. החל משישי הקרוב (01.04) ישייטו בעיר המיניבוסים של באבל גם בימי שישי וערבי חג החל מ-08:00 בבוקר ועד 15:30 אחה"צ.

בתוך הבועה. באבל (צילום: דין אהרוני רולנד)
בתוך הבועה. באבל (צילום: דין אהרוני רולנד)

דן וחברת Via שמפעילות את השירות כבר ערכו בעבר פיילוט להפעלתו בימי שישי, ואז הגיעה הקורונה וטרפה את הקלפים. בטרם המגיפה התרחב השירות מספר פעמים לשכונות נוספות ברדיוס מרוחק יותר, וכעת הוא מתרחב שוב מעבר לטריטוריה הנוכחית שלו, ומוסיף את שכונות הארגזים ואזורי חן לטווח הכיסוי בתל אביב החל מיום ראשון הקרוב (03.04).

הוזלות לבלייני הערב. באבל (צילום: דין אהרוני רולנד)
הוזלות לבלייני הערב. באבל (צילום: דין אהרוני רולנד)

בנוסף, מעוניינים בבאבל להנגיש את השימוש בשעות הערב לטובת הבליינים ומעדכנים לצורך כך את מדיניות התעריפים של החברה: החל מחודש אפריל כל הנסיעות משעה 20:00 ואילך יעלו עשרה שקלים בלבד לכל הנוסעים והנוסעות בהזמנה ולכל המרחקים. במהלך שעות היום ישתנה תעריף הנסיעה המירבי ויעמוד על 19 ₪. תעריף הבסיס ישתנה ויעמוד על 14.8 ₪ לק"מ הנסיעה הראשון, ועל 1.4 ₪ לכל ק"מ נוסף עד לתקרת התעריף המירבי. מדיניות התעריפים החדשה תכנס לתוקף ביום שישי זה.