הגאווה חוזרת: 4 שירים שהחזירו לנו את האמון בשירי גאווה

וכל היופי הזה למטרה להט"בית טובה. הפשוטע ואגם בוחבוט (צילום מסך: מתוך הקליפ)
וכל היופי הזה למטרה להט"בית טובה. הפשוטע ואגם בוחבוט (צילום מסך: מתוך הקליפ)

מבול של שירי גאווה כבר בפתח, והפעם באנו להרים לארבעה שירי גאווה חדשים שעושים את זה נכון כולל המנון לסבי, מלכת דראג שקוברת, אושיית רשת ממכרת ועמוד ממים עם שיר פצצה בשיתוף אגם בוחבוט בשיאה. יאללה אין לנו כוח לחכות לשישי, אנחנו צועדות מעכשיו

השנה התברכנו במבול של שירי גאווה, בחלק מהמקרים הגאווה עצמה נבלעת בין כל הוודג'ים והפטוצ'ים והחסויות, אבל באנו להרים ולא להשחיר והנה כמה יציאות טריות שמחזירות לנו את האמונה בקונספט של שירי גאווה. יש המנון הלסבי, יש מלכת דראג שקוברת בקנה מידה רופולי, יש אושיית רשת שהפך לזמר עם שיר ממכר ויש אפילו עמוד ממים שהתגייס למטרה טובה. אשכרה גאווה.

ההמנון הלסבי שחיכינו לו הגיע 

במשך השנים האחרונות של אירועי הגאווה היו אלה בעיקר הליינים של הגייז שהיו אמונים על שירי הגאווה. השנה בליין הנשים Mercury לקחו יוזמה ויצרו שיר גאווה שכולו חגיגה לסבית. השיר "Aliyah" נוצר על ידי הדי.ג'ייאית והמפיקה מיכל שר בשיתוף פעולה עם המפיק איתי קלדרון. השיר הקלאבי נוצר כמעט כולו, מתחילתו ועד סופו, על ידי נשים להט"ביות ועשיר בהומור וניואנסים של הקהילה הלסבית. השיר זמין בכל הפלטפורמות ואליו נלווה גם קליפ מקוצר שצולם בהרצל 16.

עדן דניאל גבאי נותן בווקאלס

אם טרם הכרתם את הרווק הנחשק שלנו עדן דניאל גבאי, כנראה שלא נכנסתם לאינטרנט בשנה האחרונה. גבאי התפרסם בזכות חיקויים ומערכונים שפרסם באינסטגרם ובטיקטוק והפך לדמות מוערצת במיוחד בקרב צעירות וצעירים. גבאי מדבר בפתיחות על חייו, על יציאה מהארון ועל העניין בנרמול תרבות להט"בית. בין שלל החיקויים שלו כיכבה מספר פעמים הזמרת נסרין, שכעת שרה לצידו עבור בר הלילה בשיר הממכר "תנשום".

הפשוטע ואגם בוחבוט מתגייסות למען בית דרור 

השיר ששוגר הבוקר עמוד הממים ״הפשוטע״ יחד עם אגם בוחבוט הוא אולי הפצצה הגדולה ביותר עד כה. העמוד הפופולרי שסופר כבר כמעט 400 אלף עוקבים משיק לראשונה שיר שכולו רפרנסים לתרבות פופ ישראלית. הקליפ עשיר באורחות ואורחים כמו אורנה בנאי (בתפקיד לימור מ"רק בישראל"), ענת מגן שבו (בתפקיד אילנית מ"אחד העם 1"), עידו ברטל ובן יוסיפוביץ׳ (הלא הם גון ואוצר, הזוג הגאה שהתחתן ב"קופה ראשית"), אוריאל יקותיאל, שחר טבוך, בר מיניאלי, טליה ברטפלד, אדיר מזרחי, אוריאן ספיבק, סוזי בום, ציונה פטריוט, קיי לונג, טלולה בונט וג׳ואנה ראס. והדובדבן שבקצפת: כל זה הולך למטרה טובה, כאשר הרווחים מהשיר ילכו כתרומה לבית המחסה הלהט"בי בית דרור. יש לנו מנצח? ייתכן מאוד.

אריקה היסטריקה מיס אמריקה מזנקת לפסגה

בזמן קצר יחסית ובעבודה קשה הצליחה מלכת הדראג אריקה ג'נדריקה לזנק אל הפסגה בתחומה. מופעי ההיסטריקה שהיא מרימה מושכים קהל אדיר, להט"בי וסטרייטי כאחד, בכל פעם מחדש. השנה היא רושמת לעצמה גם שיר גאווה נוסף משלה, יחד עם הדי.ג'יי והמפיק דניאל צדקה שמגיע כשנה לאחר השיר "The Category is Genderika" של השניים. השיר המפוצץ כבר יצא ובימים הקרובים נקבל גם את הקליפ הרשמי, הקאמפי והמוטרף – בדיוק כמו שאנחנו מצפים מאריקה.