דרישה מחולדאי: הפסק את תקצוב ישיבת יפו בעקבות קריאה לרצח עם

גזענות קיצונית ומחליאה. משה מאלי בישיבת שירת משה (צילום מסך: אתר הישיבה)
גזענות קיצונית ומחליאה. משה מאלי בישיבת שירת משה (צילום מסך: אתר הישיבה)

משה מאלי, העומד בראש הגרעין המשיחי "שירת משה" ביפו, קרא לרצוח את כל תושבי עזה כולל תינוקות וקשישים "לפי העקרון ההלכתי". חבר מועצת העיר ראובן לדיאנסקי פנה אל ראש העיר רון חולדאי בדרישה כי יעצור בעקבות הדברים כל תמיכה תקציבית ושיתוף פעולה עם הישיבה היפואית הקיצונית

זעזוע קשה בתל אביב-יפו: ביום חמישי האחרון פורסמו ב-ynet דבריו המבעיתים של משה מאלי, העומד בראש הגרעין המשיחי הקיצוני "שירת משה" בשכונת עג'מי ביפו, לפיה העקרון ההלכתי מצווה להרוג את כל אוכלוסיית עזה, כולל תינוקות, נשים וקשישים. בעקבות הקריאה המחרידה לרצח עם, פנה חבר מועצת העיר ויו"ר רשימת "חי – חילונים ירוקים" ראובן לדיאנסקי אל ראש העיר רון חולדאי, בדרישה לעצור את תקצובה של הישיבה בידי העירייה.

>> סוכנים של שנאה: המדריך המקוצר לגרעינים המשיחיים בתל אביב

עיריית תל אביב-יפו תומכת תקציבית בגרעינים התורניים בעיר החל משנת 2016, בסכומים הנעים בין עשרות למאות אלפי שקלים בשנה ובעיקר בהקצאת מבנים, כולל בגרעין היפואי שהוקם בלב השכונה הערבית המרכזית ביפו ומאיים מאז על מרקם החיים הרגיש בה. במהלך מערכת הבחירות האחרונה לראשות העיר סירב חולדאי להכריז כי לא יכלול בקואליציה שלו את רשימת "מאמינים בתל אביב" בראשות חיים גורן, הפטרון של הגרעינים המשיחיים בעיר, ועל פי דיווחים של "החזית החילונית" הוא מקיים מו"מ מתקדם על צירופה גם לקואליציה הבאה שלו.

(צילום מסך: ynet)
(צילום מסך: ynet)

בפנייתו אל חולדאי כתב לדיאנסקי כי "מדובר באמירות גזעניות, מסוכנות ואכזריות אשר פוגעות בביטחון ובערכיה של מדינת ישראל. ככל שהמלחמה בעזה היא מוצדקת, מוטלת על כולנו, בטח על מנהיג דתי, החובה לשמור על צלם אנוש ועל כללים מוסריים. אין מקום לתמוך באידיאולוגיה מעוותת שכזו שמעודדת לכאורה מעשי הרג בבני אדם. על כן, אבקשך להורות על הפסקת כל סוג של שיתוף פעולה או תמיכה ברב מאלי ובמוסדותיו בעיר תל אביב-יפו".

כזכור, הגרעינים המשיחיים בעיר וניסיונם לשנות את ציביונה של תל אביב-יפו עמדו במוקד הניסיון לכפות על הציבור תפילות פומביות בהפרדה בכיכרות העיר ביום כיפור האחרון, תוך הפרת חוקי העזר העירוניים, ורק המלחמה שפרצה עצרנ את כוונתם לייצר פרובוקציות דומות באירועי ההקפות של שמחת תורה. כזכור, בשבעה באוקטובר בשעות הבוקר יצאו תלמידי ישיבת שירת משה אל רחובות יפו בשירה ובריקודים, למרות הידיעות הקשות שהחלו להגיע מעוטף עזה והאזעקות הרבות שנשמעו ברחבי תל אביב.