שלג על תל אביב? לרון חולדאי יש כבר את צילום האוויר

שלג על תל אביב? ככה זה יראה, כנראה (הדמייה: סימפלקס מאפינג, מתוך עמוד הטוויטר של רון חולדאי)
שלג על תל אביב? ככה זה יראה, כנראה (הדמייה: סימפלקס מאפינג, מתוך עמוד הטוויטר של רון חולדאי)

לבנו החסיר פעימה כשראינו את הצילום שהעלה רון חולדאי לחשבון הטוויטר שלו. תל אביב מחכה לשלג כבר 72 שנה וכנראה שתמשיך לחכות לו, אבל לפחות עכשיו נוכל לדמיין בקלות איך העיר הלבנה תראה בלבן

לקראת הסערה המתרגשת על ישראל נכנסו במספר מקומות בארץ לכוננות שלג גבוהה. תל אביב, למרבה הצער, אינה אחד המקומות האלה, אבל זה לא הפריע לרון חולדאי להדהים את עוקביו בטוויטר כשהעלה לפני שעה קלה תמונה ובה צילום אווירי של לב תל אביב, מהאזור האיקוני שסביב כיכר דיזנגוף, ובו כל הבניינים והכבישים מכוסים שלג.

מבט נוסף אל התמונה והציוץ שהגיע בעקבותיה מבהיר כי מדובר בהדמייה ממוחשבת שעשתה חברה בשם "סימפלקס מאפינג", שהצליחה לייצר סימולציה מוצלחת של עירנו כשהיא מושלגת. הכיסופים התל אביביים לשלג הם עניין עתיק יומין, בעיקר מכיוון ששלג בערי חוף הוא תופעה נדירה כשלעצמו ולחופי המזרח התיכון עוד יותר. הפעם האחרונה שבה ירד שלג בתל אביב הייתה ב-1950, אירוע השלגים הגדול בתולדות המדינה מאז החלו מדידות מטאורולוגיות ב-1870.

תודה לקובי בי שיצר לנו קצת שלג בתל אביב-יפו

Posted by ‎עיריית תל-אביב-יפו‎ on Monday, March 2, 2015

מטאורולוגים מעריכים כי הסבירות לשלג בתל אביב היא עניין של פעם ב-100 שנה, כך שמבחינה זו אנחנו בהחלט הולכים ומתקרבים אל הרגע המיוחל. עד שזה יקרה, אתם יכולים לנסות להעפיל לירושלים ולבלות בה במקומות שבחרנו לכם בקפידה, ואם אתם נשארים בעיר אז ברכו את מזלכם על מזג האוויר הנוח יחסית שיש לנו בתל אביב וצאו להתכרבל עם דרינק באחד הברים היותר חורפיים שיש לנו. מי בכלל רוצה שלג.