שה שנטל: לבונטין מקבלת זריקה של שיק וטעם צרפתי

נחיתה רכה מנסיעת הרכבת. שה שנטל. (צילום: יפעת רוזנברג שרז)
נחיתה רכה מנסיעת הרכבת. שה שנטל. (צילום: יפעת רוזנברג שרז)

הכירו את "שנטל", מקום חדש עם אווירה פריזאית וטאץ' שכונתי באחת השכונות הכי מבעבעות בעיר. תמצאו כאן את כל החשודים המידיים (קרואסונים, באגטים) והרבה יותר. כל הפרטים בפנים

19 במאי 2022

בית קפה חדש הצטרף כעת לסצנה הלבונטינית: הכירו את שז שנטל, או בתרגום מהיר מצרפתית 'אצל שנטל'. ומיהי שנטל? ובכן, טוב ששאלתם – שנטל שרז נולדה וגדלה בפריז ומתגוררת כאן בעיר כבר מעל 40 שנה. היא עבדה בארץ בתחומי הרפואה הסינית והקוסמטיקה, ואחרי שיצאה לגמלאות תהתה מה הדבר הבא, עד שמצאה אותו באחת השכונות הכי מבעבעות בעיר.

שה שנטל. צילום: יפעת רוזנברג שרז
שה שנטל. צילום: יפעת רוזנברג שרז

כצפוי ממי שגדלה על קרואסון עם חמאה וריבה לצד קפה טוב, החליטה שנטל לזקק את הכל לכדי בית הקפה החדש שנע בין אווירה פריזאית אלגנטית לבין שכונתיות רצויה (בכל זאת, לבנט בלבונטין). מסייעים לה שם בתה ונכדיה – מגדול עד קטן. הבת דואגת לעניינים אדמיניסטרטיביים ואת הנכדות והנכדים תוכלו לראות כבריסטות, על הקופה, על התפריט ועל הסושיאל כמובן.

בית הקפה מעוצב למשעי בניחוח צרפתי אירופאי מוקפד, הכל אסתטי, נעים ומזמין. בקומה התחתונה ממוקם בר קפה ומספר מקומות ישיבה, בפנים ובחוץ. ישנה גם אפשרות לעלות למעלה, להתיישב עם לפטופ וליהנות משקט מופתי ומאווירה אסקפיסטית מתבקשת.

שה שנטל. או לה לה. צילום: יפעת רוזנברג שרז
שה שנטל. או לה לה. צילום: יפעת רוזנברג שרז

והכי חשוב – מה תשתו ומה תאכלו? אז ככה: לפני שיצאה לדרך, טעמה שנטל לפחות מאתיים תערובות קפה עד שהחליטה איזו אחת תתאים למקום, וכשמצאה החליטה שהיא האחת. והקפה אכן נהדר. בהמשך, החלה לרקוח ריבות תות ותפוז לפי מתכון משפחתי ותיק, כי הרי מה תאכלו עם הבגט שלכם? בגזרת הפחמימות והמאפים תוכלו למצוא עוגות פרי ידיה של שנטל (עוגת בננות נהדרת, עוגת שיש נימוחה ומופלאה), עוגיות וכמובן קרואסונים פריזאיים למהדרין – חמאה, שקדים, שוקולד, פיסטוק וגם פטל וריקוטה שהוא עד חצי המלכות לפחות. שנאמר, אם אין לחם תאכלו קרואסונים.

הגל החדש: 5 המנות הצרפתיות הכי טובות בעיר
ויוה לה פראנס! 7 קינוחים צרפתיים (ומושחתים) שאתם חייבים לטעום

מאפים בשה שנטל. צילום: יפעת רוזנברג שרז
מאפים בשה שנטל. צילום: יפעת רוזנברג שרז

אבל האמת שאצל שנטל דווקא יש לחם. יש כריכים לקחת מלחם נורבגי דחוס שעשוי במקום עם פסטו ובולגרית, וגם בגטים עם חמאה ושינקין או עם סלמי. הכי פריז בלבנט. גם הטבעונים ימצאו את עצמם שם שהרי נטע הנכדה הטבעונית של שנטל לא תשאיר אתכם מקופחים: יש טוסט עם גבינה טבעונית, פודינג צ׳יה בריאותי ונהדר, כריך טבעוני וגם סלט חסות פריך עם ויניגרט צרפתי כהלכתו, גם הוא לפי מתכון מסורתי של שנטל. הכל מוגש בכלים יפים מקרמיקה בעבודת יד, או בסרוויסים מלכותיים שהביאה שנטל מפריז. 

בגטים בשה שנטל. צילום: יפעת רוזנברג שרז
בגטים בשה שנטל. צילום: יפעת רוזנברג שרז

חשוב לציין שגם המחירים נוחים והוגנים: הקרואסונים נעים בין 16-17 ש״ח, הבגטים 38 ש״ח, והסלטים יעלו לכם 42 ש״ח. עניין ראוי לציון בעיר הכי יקרה בעולם. אגב נראה לנו שפריז הגיעה למקום השלישי ברשימה אבל זה כבר עניין לסיפור אחר. בקיצור – ניפגש אצל שנטל.
מקווה ישראל 3

שנטל בכבודה ובעצמה. צילום: יפעת רוזנברג שרז
שנטל בכבודה ובעצמה. צילום: יפעת רוזנברג שרז