בושם נוסטלגי ועוד דברים שעשו לנו את זה השבוע

השבוע יצא לנו לפנות זמן, לחזור לגיל ההתבגרות ולגלות שאנחנו אוהבים לא רק את האוכל שלנו אסייתי, אלא גם את הבגדים שלנו. חמישה דברים שעשו לנו את זה במיוחד

שמלה של We Must Shop. צילום: יח"צ
שמלה של We Must Shop. צילום: יח"צ

אזעקת ניינטיז

20 שנה אחרי ש־ck1 הושפרץ לראשונה לאוויר העולם משיק קלווין קליין את ck2, במה שמסתמן כמשבר האלבום השני הכי ארוך בתולדות ענף הבישום. הניחוח שפותח מתאווה להיות איקוני לפחות כמו אביו הרוחני, שהיה לבושם היוניסקס הראשון בהיסטוריה. גם הבושם החדש לא בודק מה יש לכם בתחתונים ואף ממותג כ"ג'נדר פרי", יען נטול מגדר כליל. והריח? ערבוב של וואסבי, מנדרינה, סיגליות ובטון רטוב (בחיינו). תכף תריחו אותו בכל חור.

50 מ"ל: 199 ש"ח, 100 מ"ל: 279 ש"ח, להשיג ברשתות הפארם

בושם CK2. צילום: יח"צ
בושם CK2. צילום: יח"צ

קוריאנית חריפה

כשקניה ווסט ביקש לשכנע את כולם בתצוגה שלו בשבוע האופנה בניו יורק כי הוא אבי מהפכת אופנת היוניסקס בכבודו ובעצמו, אולגה מרון, המייסדת והקניינית של אתר האופנה האהוד We Must Shop, לא התרשמה במיוחד. מרון פוקדת זה כמה עונות שבוע אופנה אחר, זה המתרחש בסיאול, ובו היא רוכשת על בסיס קבוע את הקולקציות שממריצות את הדם של האתר שמאחוריו היא ניצבת. אם תשאלו אותה, המעצבים הקוריאנים יכולים ללמד דבר או שניים את ווסט: "יש להם את זה פשוט מלידה. אפשר לראות בהיסטוריה של הלבוש הקוריאני המסורתי שלאורך השנים מלבישים את הילדים והילדות בדיוק באותן צלליות ובאותם צבעים וחומרים. הם גדלים בצורה הזאת, ונפוץ מאוד לראות זוגות בקוריאה מסתובבים ברחוב בלבוש זהה או בהתאמת צבעים ודפוסים". בעוד האתר שלה פונה כרגע לנשים, הטי שירטס המודפסות והגיאומטריות של Rocket X Lunch יקרצו גם לגברים, ואפילו ז'קט הספארי של המותג Salad Bowl יעטוף בחן גם מסת גוף עתירת טסטוסטרון. אחרי הכל, מסרים כמו "Eat a lot, Sleep a lot", הרשום על גבו, הם חוצי מגדר.

199־799 ש"ח, באתר 

שמלה של We Must Shop. צילום: יח"צ
שמלה של We Must Shop. צילום: יח"צ

הגיע הזמן

למרות העדפתנו הברורה את אורח החיים הבלתי תלוי במחויבויות מסוג כלשהו, מדי פעם אנו נאלצים להעיף מבט בשעון, ולו רק כדי לדעת אם הגיע זמן ארוחת הצהריים או ארוחת הערב. אבל מאז שתלינו על הקיר את השעון החדש של Pulp – המותג המקומי בעל האפיל החו"לי המובהק (והשם הכה נוסטלגי, היוש ניינטיז) – כל הפרוצדורה הסחית של התעדכנות בזמנים הפכה נסבלת ואפילו קצת כיפית. הקרדיט ברובו לבלוק הנייר המקיף את השעון, המזמין מיני שרבוטים, התחכמויות בכתב וכיוצא באלה דאחקות.

שעון: 65 דולר, בלוק נייר למילוי חוזר (100 דפים): 15 דולר, באתר

שעון של Pulp. צילום: גילי ומירית סטודיו לצילום
שעון של Pulp. צילום: גילי ומירית סטודיו לצילום

זיגי סטארדאסט

מפתיע, אבל אבות המזון של המותג זיגי פרידה אינם סטארדאסט וקאלו, אלא סבה של אודרי קאווה וסבתה של דבי שחר, צמד בלגיות בעלות חוש אופנתי מפותח שעשו עלייה. השתיים מייצרות בארץ אקססוריז בוהמייניים ובמקביל מייבאות מספוטים אקזוטיים יותר או פחות – מבאלי והודו עד צרפת. תיק הקילים שעשה את כל הדרך לתל אביב ממרוקו, למשל, הוא לא רק יפהפה אלא גם מתומחר בריסון.

225 ש"ח, באתר 

תיק של זיגי פרידה. צילום: סטודיו אסקף
תיק של זיגי פרידה. צילום: סטודיו אסקף

בדרך לשוודיה עוצרים בעזריאלי

שוב מסעות, עוד קצת בוהו והרבה אווירת פסטיבלים כמיטב המסורת האביבית: קולקציית הסטודיו החדשה של H&M, שנוחתת היום (חמישי) בתל אביב, אולי לא תגרום לכם לנהור לעזריאלי באמוק משל הייתם ראשל"ציות בנות 15, אבל כמה פריטים מצטיינים ייתנו לכם בכל זאת סיבה טובה להצטופף עמן בכיף. הצעת ההגשה שלנו מורכבת מחולצת משי מכופתרת ומכנסי ברמודה קלילים בגוון שנהב כמעט תואם. בתיאבון.

מכנסיים: 179 ש"ח, חולצה: 349 ש"ח, H&M סניף עזריאלי

מכנסיים של H&M. צילום: הנס מוריץ
מכנסיים של H&M. צילום: הנס מוריץ