פוסי ריוט: כמו כל הקומיקאים, גם שרה קופר הפסידה לטראמפ

כמו רצף מערכוני SNL גנוזים. שרה קופר (צילום: נטפליקס)
כמו רצף מערכוני SNL גנוזים. שרה קופר (צילום: נטפליקס)

שרה קופר זינקה מאלמוניות בזכות מערכוני ליפ-סינק של טראמפ בטיקטוק, לנטפליקס זה הספיק בשביל לתת לה ספיישל, אבל שום דבר שבדתה ממוחה לא מתעלה על החומרים שסיפק לנו הנשיא מאז 2016

3 בנובמבר 2020

לפני ארבע שנים בדיוק, כשהדמוקרטים באמריקה נותרו בהלם אל מול הניצחון האלקטורלי של טראמפ, חלקים מהם ניסו לנחם את עצמם עם המשפט "לפחות טראמפ טוב לקומיקאים". מבט לאחור על ארבעת השנים המתישות האלו מוכיח שזה קשקוש – היצירות הקומיות של עידן טראמפ התקשו להתמודד עם שצף השערוריות של הנשיא המופרע, נפלו לרוטינת בדיחות שמאלניות נדושות ולרוב רדפו שוב ושוב אחרי המהירות הבלתי נסבלת של טוויטר, ממים וטיקטוקרים. מה הטעם בבדיחה על השערוריה של אתמול כשבזמן שידור התוכנית כל האינטרנט כבר לועג לציוץ האחרון של טראמפ מלפני חמש דקות?

כך שבזמן שקומיקאים משופשפים כמו סטיבן קולבר או ג'ימי קימל רק ניסו לאחוז במעקה רכבת ההרים המשוחררת כדי לעמוד בקצב, דור חדש של קומיקאים אינטרנטים ישבו ליד טראמפ בקרון הנהג. כזו היא שרה קופר, קומיקאית אנונימית עד לפני אפריל האחרון שכמו כל הקומיקאים האנונימיים העלתה כל מיני מערכונים אינטרנטיים מביכים. פה סדרת רשת כושלת, כאן ולוג מונולוגי מביך ואיזה סט סטנדאפ בינוני במועדון חובבנים. ואז, כמו שתמיד קורה בסיפורים על כוכבי רשת, היא פגעה כמעט במקרה בזהב ויראלי.

כל מה שטראמפ שונא באישה אחת. שרה קופר (צילום: נטפליקס)
כל מה שטראמפ שונא באישה אחת. שרה קופר (צילום: נטפליקס)

במהלך הסגר הראשון באפריל, קופר החלה להעלות לטיק טוק קטעי ליפסינק בהן היא ממחיזה בלעג קטעי אודיו של טראמפ. היא בחרה בקפידה רגעים בהם טראמפ מלרלר את עצמו לדעת, צילמה את עצמה מבצעת חיקוי לעגני במימיקה מושלמת לנשיא הגם-ככה-נלעג, והעלתה. התוצאה היא סדרת סרטונים ששרפו את טראמפ ואת הרשת, חשפו את הסאבטקסט של נאומיו וגרפו מחמאות מג'רי סיינפלד, בן סטילר ועוד. הסרטונים של קופר הצליחו לא רק מכיוון שהיא הציגה את שצף המילים שטראמפ שולף מהתחת כערימת הבבל"ת שהן, אלא גם כי היא בבירור כל מה שהוא שונא – אישה, שחורה, מהגרת ושמאלנית.

זה, מסתבר, כל מה שנטפליקס צריכים בשביל לתת לקומיקאית הרשת הזו ספיישל קומי בן 50 דקות ששוחרר חגיגית בתזמון אידיאלי לפני הבחירות. "שרה קופר: הכל בסדר" הוא אסופה של מערכוני חדשות שארוזים יחדיו במסגרת רופפת של תוכנית בוקר שמתקדמת במהירות, ממש כמו אמריקה עצמה, לעבר אבדון. הספיישל, בהפקת מאיה רודולף ונטאשה ליאון, מארח כמה קומיקאים ותיקים וסלבז נוספים כדי לתמוך בקומיקאית הלא מנוסה, אבל מתגלה די מהר כעוד החלטה פזיזה של נטפליקס, ועוד ספיישל בינוני ביום טוב לאינדקס העצום שלהם.

"הכל בסדר" הוא לכל היותר אוגדן של פאנצ'ים קלישאתיים מהאינטרנט שמומחזים מחדש בתקציב גבוה יותר למסך הקטן, מסוג התוכן שלא ראוי לצרוך אפילו באייפון 4. בין בדיחות על מקור המונח 'קארן' לפאנצ'ים על המנכ"ל הרובוט הראשון (שמפוטר, כמובן, כי הטריד מינית מדפסת), קופר מפזרת מעט מהשטיק החמוד שהביא אותה עד הלום ונותנת טיפה קטעי ליפסינק, אבל גם הם לא מצליחים להצדיק רצף מערכונים גנוזים מ-SNL ופארודיות פרסומות שלא היו מגיעות למאה צפיות ביוטיוב אם לא היה בהם קומיקאים ממעלה ראשונה (כאילו, באמת, איך גרמת לג'ון האם להיות לא מצחיק?). 

אוגדן של פאנצ'ים קלישאתיים מהאינטרנט. ג'יין לינץ' ושרה קופר
אוגדן של פאנצ'ים קלישאתיים מהאינטרנט. ג'יין לינץ' ושרה קופר

למעשה, הרגע היחיד שבו קופר מצליחה לייצר משהו מוצלח הוא מערכון הליפסינק המצוין שממחיז את הקלטת הנודעת לשמצה מהאוטובוס של אקסס הוליווד (בו טראמפ תבע את המונח הבלתי נשכח "לתפוס אותן בפוסי"), הקלטה שפורסמו לפני ארבע שנים אגב, וגם זה רק בזכות ליהוק מושלם של הלן מירן בתור בילי בוש. אחריו, אגב, הספיישל מסתחרר לעבר סוף צפוי מאין כמוהו, שם קופר מגלה שהיא בעצם עובדת בתוכנית בוקר בהפקת השטן (בגילומה של מריסה טומיי, לא שזה משנה) ויוצאת לאוויר העולם לצלילי שיר עם הפזמון "כל כך נחמד להיות בגיהנום".

מה זה החרא התבוסתני הזה? זו הסאטירה שלך? רע פה והחדשות מלחיצות והכל מרגיש כמו סיוט אבסורדי בו השטן בעצם דוחף את כל הדברים הנוראיים שהיו אמורים לקרות במהלך העשור הקרוב לשנת 2020? הבדיחה הזו כל כך ישנה שהיא כבר הגיע אלי בוואטסאפ בצילום מסך מהעמוד של חנוך דאום. עם כל הכבוד הגם ככה מפוקפק להצלחה בטיק טוק, שרה קופר היא דוגמה מצוינת לפספוס הקומי של ארבעת השנים האחרונות – שום דבר שהיא בדתה ממוחה לא הצליח להתעלות על החומרים האמיתיים לחלוטין שסיפק לה טראמפ. גדולים וטובים ממנה נפלו בפח הזה, וכל מה שנותר זה שטראמפ יפסיד כדי שבארבעת השנים הבאות נוכל להינות מתוכן קומי מוצלח יותר מעוד ספיישל ליברלי עם הומור אוטומטי על הנשיא הכי מצחיק בעולם.