שרה קורי מרגישה שהיא הפכה מנערה לאישה. ויש לה תערוכה בנושא

אייקון תל אביבי, מציגה בהרצליה. שרה קורי (צילום: אלון שטסל)
אייקון תל אביבי, מציגה בהרצליה. שרה קורי (צילום: אלון שטסל)

קורי אמנם התפרסמה בתור "המקעקעת של הסלבס" אבל היום, בגיל 25, היא כבר מרגישה בשלה לגמרי לצאת מהנישה הזאת. תערוכת יחיד ראשונה, בה תציג מגוון עבודות כמו ציורי שמן, מיצבים וכד אחד מיוחד, הם עוד צעד בהפתחות שלה

8 בנובמבר 2022

יש לה מלא סטייל, סטודיו בן ארבע שנים שלא מפסיק להתחדש, לסשן קעקוע אצלה יש רשימות המתנה של חודשים אם לא שנים. היא מעצבת בגדים, מייצרת כלים, עושה גרפיטי כשמתחשק לה, מאיירת, מציירת ומפסלת, וכל זה שבוע לפני שהיא חוגגת 25. מקומם. ועכשיו, הערב (שלישי, 8.11) נפתחת גם תערוכת היחיד הראשונה שלה, "God Is a Goddess", או בתרגום חופשי לעברית "אלוהים היא אלוהית", ואכן התערוכה מתעסקת כולה בנשיות.

שרה, את כבר שנים אמנית ומקעקעת מוכרת ומצליחה מאוד. למה לעשות תערוכת יחיד דווקא עכשיו?
"הבנתי לאחרונה שאני רוצה לצאת קצת מעמדת המקעקעת. אני בעיקר אמנית והיה חשוב לי להזכיר את זה לעצמי, להעיר את הצד הזה שבי. עכשיו אני אהיה בת 25 ואני מרגישה שאני בדיוק עוברת את התהליך המורכב של לעבור מלהיות נערה ללהיות אישה, והעיסוק בגוף ובדימוי הנשי נעשה מאוד רלוונטי לי".

>> פרחים. ספרים. מותגים נדירים. אלו המקומות האהובים ששרה קורי הכי אוהבת בתל אביב

"העיסוק בגוף ובדימוי הנשי נעשה מאוד רלוונטי לי". עבודה של שרה קורי
"העיסוק בגוף ובדימוי הנשי נעשה מאוד רלוונטי לי". עבודה של שרה קורי

איך החלטת שזה הנושא שתרצי להתמקד בו?
"הכרתי את לעמותת חלאסרטן, שעוזרת לפלח אוכלוסייה מאוד ספציפי שגם אני נכללת בו, גילאי 18-44. מכל חולי הסרטן אלו הגילאים שמקבלים הכי מעט תקציב ותשומת לב. נקשרתי לעשייה שלהם והחלטתי להקדיש את התערוכה לנשים בעמותה, כך שגם חלק מההכנסות יעברו לעמותה. עברתי המון קשיים סביב הנשיות שלי בתור נערה, והשיח איתן הביא לי המון השראה ליצור סביב הנושא. המחזור, ההריון, הלידה, השינויים שהגוף הנשי עובר לאורך הדרך והקשיים שאלו מביאים מרגישים לי קרובים אליי מתמיד. גם בגלל הגיל שהגעתי אליו, וגם בגלל הנשים שסובבות אותי".

באינסטגרם נראה שאת כבר תקופה ארוכה בעשייה סביב התערוכה, כמה זמן דבר כזה לוקח?
"זה סימבולי מאוד, אבל בגלל דחייה קלה יצא שזה לקח תשעה חודשי עבודה, ממש כמו לידה. התערוכה הייתה אמורה להתקיים בחודש אוקטובר ולהתחבר עם חודש המודעות לסרטן השד אבל אני מרגישה שתשעה חודשי עבודה מתחברים ומעצימים את נושא התערוכה לא פחות".

"אני אוהבת ללמוד אבל אני גם משתעממת בקלות". עבודה של שרה קורי
"אני אוהבת ללמוד אבל אני גם משתעממת בקלות". עבודה של שרה קורי

את גם מקעקעת, גם מעצבת אופנה, גם מפסלת, גם מציירת, את מרגישה שאת עדין בתקופה של חיפוש?
"תמיד הייתי מאוד סקרנית. אני אוהבת ללמוד אבל גם משתעממת בקלות. אני מרגישה שזה חלק מהמהות שלי כאמנית, שאני חוקרת ומתפתחת כל הזמן ואני מרגישה שכל עולם מזין את העולם האחר ומוסיף לי המון השראה ליצירה. אני גם מרגישה שככל שאני מתבגרת אני פותחת ומרחיבה את הסגנון שלי ואני חושבת שזה דבר טוב", היא מודה. "נגיד, עם הקעקועים פעם נצמדתי לקו אחד מאוד נקי ומינימליסטי, עם הזמן נפתחתי גם לצבע ולדימויים נוספים. אותו דבר זה עם תחומי העיסוק".

מה נראה בתערוכה?
"
יוצגו 11 יצירות, בעיקר ציורי שמן על קנבס בכל מיני גדלים. יש גם שטיח גדול, מיצב של שמלה ועוד כל מיני הפתעות".

מנערה לאישה. שרה קורי (צילום: אלן שטסל)
מנערה לאישה. שרה קורי (צילום: אלן שטסל)

יש יצירה אחת יקרה לך במיוחד?
"אני חושבת שהכד הכי קרוב אלי. הוא בדמות אישה ויוצב במרכז של התערוכה, ממש בא לי שהוא ימכר. יצרתי אותו עם אמא שלי והוא מוקדש כולו לעמותה חלאסרטן".

את כזה אייקון תל אביבי, איך יצא שאת מציגה דווקא בהרצליה?
היא מצחקקת. "לגמרי. לא ראיתי את עצמי מציגה באיזה גלריה עם מרצפות אפורות וקירות לבנים. רציתי מקום ותיק, עם סיפור, מקום מכובד. ברגע שהגעתי לדן אכדיה וראיתי את החלל על הרקע של הים והשקיעה ידעתי שזה המקום המתאים".

התערוכה “God is a Goddess” תוצג במלון דן אכדיה, רמת ים 122 הרצליה ותהיה פתוחה לקהל הרחב בין רביעי (9.11) לראשון (13.11). חלק מההכנסות ממכירות עבודות האמנות ייתרמו לעמותת חלאסרטן