שרונה מרקט ועזריאלי שובתים כמחאה על ההפיכה המשטרית

עזריאלי. דרך השלום. צילום: Getty Images
עזריאלי. דרך השלום. צילום: Getty Images

המחאה מקבלת תמיכה גבית חשובה: לצד הכרזת פורום העסקים על שביתה, גם מתחם שרונה סנטר וקניון עזריאלי מצטרפים לשביתה במטרה לעצור את ההפיכה המשטרית. "אנו נמצאים בשלב קריטי בו על כל אחד ואחת לבחור באיזה צד של ההיסטוריה הוא רוצה להיות"

זו אינה הפעם הראשונה שההפיכה המשטרית מתנגשת עם תחום הקולינריה, אך היום (24.7) מצטרפים למאבק צמד שחקנים משמעותיים בזירה התל אביבית – שרונה מרקט ועזריאלי. חי גאליס, מנכ"ל "ביג מרכזי קניות" האחראים גם על שרונה מרקט, שלח הבוקר הודעה לעובדים ולשוכרי נכסים בשוק האוכל כי "הריני להודיע בזאת על השתתפות מרכזי ביג בשביתה במשק שתתקיים היום כפי שהודיע פורום העסקים של ראשי החברות הגדולות. מרכזי ביג יישארו היום סגורים והחנויות לא יפתחו".

ככה התרגלנו לראות את עזריאלי, 15.7.23 (צילום: אמיר גולדשטיין)
ככה התרגלנו לראות את עזריאלי, 15.7.23 (צילום: אמיר גולדשטיין)

העמדה שהקבוצה מציגה לקראת ההצבעה קריאה שנייה ושלישית לחוק ביטול עילת הסבירות שונה מזו שהציגה כאשר החוק הועלה להצבעה ראשונה – ביום המחאה שהתקיים לפני כשבועיים הכריזה הקבוצה על צעד דרמתי שבמסגרתו ייסגרו את כל המתחמים לאות מחאה, אלא שההר הוליד עכבר: מספר רשתות הפועלות במתחמי ביג הבהירו כי אין בכוונתן לשבות, ובראשן רשת רמי לוי.

הזגזוג, שבעקבותיו נותרו לבסוף מתחמי הקבוצה פתוחים, גרר תגובות מלגלגות מצד חברי הממשלה – שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר דאז ש"אם ביג היו רציניים, הם היו משביתים את הקניונים שלהם בשבת ומוותרים על 40 אחוזים מהפדיון. שביתה ביום שלישי זה לחלשים". מסתמן כי השביתה של היום תהיה רצינית יותר, ומעבר לאזור המרקט השובת, גם חנויות שבמתחם שרונה שובתות בחלקן, כמו למשל חנות איידיגיטל.

לא המפגש הראשון של שרונה עם המחאה. מחאת ההייטקיסטים בשרונה, ינואר 2023 (צילום רחפן: אמיר גולדשטיין)
לא המפגש הראשון של שרונה עם המחאה. מחאת ההייטקיסטים בשרונה, ינואר 2023 (צילום רחפן: אמיר גולדשטיין)

בתווך, גם קבוצת עזריאלי הודיעה על שביתה בקניונים ברחבי הארץ, לרבות קניוני עזריאלי שברחוב קפלן הקרוב לכיכר הדמוקרטיה. דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי, מסרה את הדברים הבאים: "במשך כל השבועות האחרונים אנו מייחלים שיימצא פתרון שימנע קרע חסר תקדים בתוכנו ויביא לעצירת החקיקה החד צדדית, המאיימת לפגוע במרקם החברתי ובדמוקרטיה הישראלית. לצערנו העמוק, נראה שכל הקריאות לעצירה והידברות לא השיגו את מטרתן, ולכן אנו מודיעים כי היום יושבתו מרכזי המסחר והמשרדים של קבוצת עזריאלי בכל רחבי הארץ (למעט שירותים חיוניים). אנו נמצאים בשלב קריטי בו על כל אחד ואחת לבחור באיזה צד של ההיסטוריה הוא רוצה להיות, ולעשות ככל יכולתו על מנת לסמן למנהיגים שלנו לעצור, להקשיב לזעקה היוצאת מן העם ולהגיע לפתרון מוסכם".