הרחוב התאילנדי: תאי סטריט פוד היא בדיוק המסעדה שצריך עכשיו

מנות גדולות מהמקובל. Tom Yum Talay, תאי סטריט פוד (צילום: שרון בן-דוד)
מנות גדולות מהמקובל. Tom Yum Talay, תאי סטריט פוד (צילום: שרון בן-דוד)

אל תתנו לחזות החיוורת שלה לבלבל אתכם: תאי סטריט פוד, תאילנדית חדשה במיקום אסטרטגי עם אוכל רחוב פשוט וצבעוני, מנות גדולות ואופציה לטעמים אותנטיים שיתפוצצו לכם על הלשון, היא מקום נדיר שאפשר לסגור בו ארוחה ב-60 ש"ח. אכלנו, זללנו ורצנו לספר לכולם

15 בפברואר 2024

בתוך מבול הפיצריות והמסעדות האיטלקיות ששוטף את העיר לאחרונה, מפתיע לגלות מסעדה חדשה, תאילנדית דווקא. לא ממחוז מסוים או כמחווה למלך כלשהו אלא אוכל רחוב תאילנדי ללא גינונים. והקאצ' – במרחק הליכה קצרצרה מהמוסד האותנטי בדאבל ה"א הידיעה, בית תאילנדי.

Thai Street Food נפתחה על חורבות צ'יינה קורט, מסעדה סינית ותיקה ברוח האייטיז שנסגרה בזמן הקורונה. הבעלים, אחיות ילידות בנגקוק, מחזיקות בסלון לעיסוי תאילנדי מקצועי שנמצא ממש מעבר לפינה. שתיהן נשואות לגברים ישראלים, וההחלטה על הקמת מסעדה התקבלה כדי לפתוח למשפחה עוד ערוץ פרנסה.

חזרנו לרחוב. תאי סטריט פוד (צילום: אינסטגרם/thaistreetfood_telaviv@)
חזרנו לרחוב. תאי סטריט פוד (צילום: אינסטגרם/thaistreetfood_telaviv@)

במבט ראשון המקום לא נראה מאוד מזמין, במיוחד כשמשווים אותו למסעדות אחרות בז'אנר. ריצוף אפור, קירות לבנים ושולחנות עירומים כמעט יוצרים תחושה של מסעדת פועלים או חלל שבנייתו טרם הסתיימה. אל תתנו לזה לבלבל אתכם, כי כשהאוכל מגיע – הצבע חוזר ללחיים של המסעדה ושל האורחים. התפריט הענק כולל כמאה מנות והוא מודפס בגרסת שחור-לבן רזה עברית וכאלבום מהודר באנגלית, עם תצלומי המנות כמקובל במזרח אסיה.

כל החשודים המיידיים כאן: פתיחים, מרקים וסלטים, מוקפצי אטריות ואורז, ארוחות בקערה ומחלקת סושי שתיעלם בקרוב כדי להתמקד במטבח התאילנדי. למנות המוכרות הוסיפו האחיות והשף, שגם הוא קרוב משפחה, טעמים אותנטיים. לדוגמה סלט סום טאם מפפאיה ובוטנים בצורתו הסטנדרטית, מול וריאציה בתוספת שרימפס ותבלינים תאילנדים. גם עם החריף לא מרחמים בתאי סטריט פוד. המלצרית יודעת להזהיר וניתן להזמין ללא חריף כלל, אך לא כדאי לוותר עליו לגמרי כדי לשמר את מנעד הטעמים המקורי.

מנות שאין סיכוי שנדע להגות את שמן. תאי סטריט פוד (צילום: אינסטגרם/thaistreetfood_telaviv@)
מנות שאין סיכוי שנדע להגות את שמן. תאי סטריט פוד (צילום: אינסטגרם/thaistreetfood_telaviv@)

פתחנו ארוחה בסלט סום טאם קלאסי (40 ש"ח) וכנפי עוף מטוגנות פריכות ולוהטות עם רוטב חמוץ-חריף בצד (52 ש"ח). עד כאן יופי. מאגף הארוחה בקערה הזמנו טום קא עוף על בסיס חלב קוקוס, בחריפות מתונה וטעמי למון גראס רעננים, ו-Tom Yum Talay, מרק פירות ים ופטריות אדום, חריף ומחמם. שתי המנות גדולות מהמקובל ומוגשות עם אורז, כך שזו אכן ארוחה מלאה ולא מאוד יקרה אפילו – 59 ש"ח לטום קא, 85 ש"ח למרק פירות הים.

מכיוון שחזיר הפך לחומר גלם די נדיר בעיר ביקשנו לטעום גם קריספי פורק ומורנינג גלורי (54 ש"ח). מתברר שזוהי המנה הטובה ביותר בארוחה, נתחי חזיר עסיסיים במעטפת פריכה וגבעולים ועלים חלוטים של מורנינג גלורי (פאק בונג). הרוטב הפיקנטי־עדין־מלא־אוממי שנותר בקרקעית הצלחת חוסל עם שאריות אורז מהמנות הקודמות.

על מנות אחרונות דילגנו משני טעמים: חוסר יכולת טוטאלי לדחוס עוד משהו לבטן והיצע דל, שכולל בעיקר בננה לוטי (בקרוב יתווספו עוד קינוחים). ובכנות, עם קיבולת גדולה יותר היינו ממשיכים להציף את השולחן בעוד מנות עם שמות קשים להיגוי במחיר סביר, בפרט כשלא מתעקשים על פירות ים (קפואים). אין בעיר הרבה מסעדות שאפשר לסיים בהן ארוחה ב-60 ש"ח, וכשכבר יש אחת כזו אנו מיד רצות לספר.
>> תאי סטריט פוד, שלום עליכם 14, ראשון-חמישי מ-17:00, שישי-שבת מ-12:00 ובמשלוח