מסגרות וג'אם סשן מפורק: תגידו שלום לת"א תרבות דה וינצ'י החדש

ת"א תרבות דה וינצ'י (צילום מסך: מתוך סרטון היוטיוב של ליואי דבוריינסקי אדריכלים)
ת"א תרבות דה וינצ'י (צילום מסך: מתוך סרטון היוטיוב של ליואי דבוריינסקי אדריכלים)

לשני תאי התרבות הקיימים מצטרף אחד חדש ומשופצר בצומת הרחובות קפלן ודה וינצ'י (כן, זו אותה הפינה שאתם מכירים מצוין מההפגנות). באירוע טרום-הפתיחה, שבו ינגנו בין השאר יובל מנדלסון ומאיה דוניץ, מזמינים אתכם להביא מהבית זיכרון למיסגור. מיד תגלו למה

5 בספטמבר 2023

לשני תאי התרבות הקיימים ברחוב המחוגה בפלורנטין ובשביל המרץ בקריית המלאכה מצטרף אח קטן אבל גדול: ת"א תרבות דה וינצ'י. למי שעוד לא מכיר את הפורמט, מדובר במיזם של המחלקה לאמנויות של עיריית ת"א-יפו, שמטרתו להוות בתים לקהילת האמנים והיוצרים בעיר. כל אחד מתאי התרבות הוא בעל אופי קצת שונה, אבל כולם הם כאלה שמקדמים יוזמות עצמאיות של אמנים ואמניות, יוצרים ויוצרות או כל מי שחושב שהוא יכול להיות כזה.

התא החדש שיושק באירוע טרום-פתיחה ביום חמישי הקרוב, כולל כ-2500 מ״ר של חדרי חזרות לבמה ולמוזיקה, סדנאות עבודה וסטודיואים למעצבים וחללי הופעות ותצוגה לאמנים. את התא תנהל האוצרת איסי וינטר-אבקסיס, ועל הניהול האמנותי של המקום יופקד טל ארז, מעצב בעצמו ששימש במשך שנים ארוכות כאחד מאוצרי שבוע העיצוב ירושלים (יחד עם ענת ספרן, עד השנה האחרונה).

הוא ממוקם בקומת הכניסה למתחם מגדלי דה וינצ'י, אלה שאתם מסתכלים עליהם מבעד לדגלי ישראל בהפגנות, שעל תכנונו האדריכלי אמונים ישר אדריכלים ועל אדריכלות הפנים שלו אמונים ליואי דבוריינסקי אדריכלים. המתחם עצמו נחשף לקהל לראשונה באירועי "בתים מבפנים" האחרונים שהתקיימו בחודש יוני, קצת לפני שהעבודה בו הסתיימה לגמרי.

באירוע טרום הפתיחה מזמינים צוות התא את הקהל הרחב להכיר את המקום לפני שנפתחות בו הדלתות באופן רשמי, לפגוש את השכנים וגם לסמן טריטוריה. יחד עם אייל תלמודי הם תפרו ג'אם מפורק שיתקיים בכל אחד מהחדרים/ סטודיואים/ סדנאות – בהן יתארח ינגן מוזיקאי אחר ויזמין להכנס ולהאזין. כך יתחברו 10 מוזיקאים (ביניהם מאיה דוניץ, יובל מנדלסון, מעיין ליניק וגם הפתעה מיוחדת), 10 ערוצים, ו-10 סולואים ליצירה אחת שלמה.

לצד המוזיקה יחכו לכם בירות קרות והררי צ׳יפס וגם פרפורמנס מסגרות שמטרתו לייצר זיכרונות ורגעים של כל אחד מהאורחים, לתלות אותם על הקירות וכך בעצם להפוך לחלק אינהרנטי מהמקום. איך זה עובד? מביאים לאירוע משהו אישי למיסגור – מכתב אהבה, דראפט של התסריט הראשון, תעודת הבגרות או כל מה שיש לו סנטימנט רגשי – מוסרים אותו לעמית פורטמן והצוות של סטודיו גע, הם מטפלים בו, ממסגרים אותו ומוסרים לך אותו לתלייה על אחד הקירות במקום.

ת"א תרבות דה וינצ'י (צילום מסך: מתוך סרטון היוטיוב של ליואי דבוריינסקי אדריכלים)
ת"א תרבות דה וינצ'י (צילום מסך: מתוך סרטון היוטיוב של ליואי דבוריינסקי אדריכלים)

 

ת"א תרבות דה וינצ'י, אירוע טרום פתיחה, 7.9 בשעות 20:00-23:00, דה וינצ'י 14. הכניסה חופשית בהרשמה מראש