ת"א תרבות: אמנים בעיר? יש שני מועדונים שישמחו לקבל אתכם

מועדון המחוגה (צילום: אמנון חורש)
מועדון המחוגה (צילום: אמנון חורש)

לא קל להיות אמן תל אביבי, אבל פרויקט חדש ומרשים של העירייה מציע לאמני העיר שני מתחמי אמנות וחללי עבודה, האחד בפלורנטין והשני בקריית המלאכה, כולל חדר פרינט מצויד, תחנת רדיו אינטרנטית ולוקיישן מושלם להרצאות, סדנאות ומקום מפגש לקהילת האמנים

אם אתם אמנים בתל אביב, אז החיים שלכם לא פשוטים. העיר היקרה בעולם אמנם זקוקה לתרבות ולאמנות שלה כמו אוויר לנשימה, אבל אמניה נדחקים אל שולי הג'נטריפיקציה לנוכח מחירי הדיור המאמירים ועל סטודיו פרטי לעבוד בו בכלל יש פחות ופחות על מה לדבר. בעיריית תל אביב-יפו מבינים את המצוקה, ואגף התרבות המצוין בהובלתו של גיורא יהלום פועל במגוון דרכים כדי לסייע לאמנים שעושים את תל אביב, והנה בא פרויקט משמח במיוחד: בחודש האחרון החלה העיריה להפעיל בדרום העיר במקביל שני מתחמי אמנות וחללי עבודה תחת השם "ת"א תרבות".

תחנת הרדיו והפודקאסטים. ת"א תרבות המחוגה (צילום: אמנון חורש)
תחנת הרדיו והפודקאסטים. ת"א תרבות המחוגה (צילום: אמנון חורש)

שני המתחמים, האחד בקריית המלאכה והשני בפלורנטין, יוצרים יחד מערך של מרכזי מפגש, יצירה ופעולה בתוך הקהילות האמנותיות, ומשמשים כזרוע מקשרת בין העירייה וקהילת האמנות. ת"אי התרבות יפעלו לטובת האמנים דרך פיתוח הכשרות, הרצאות וסדנאות מקצועיות ויצירת דיאלוג אמנותי בין אמני הקהילה לאורך השנה. ת"א תרבות קריית המלאכה יהווה גם מרכז מידע שיבקש להנגיש ולארגן את חווית הביקור בקריית המלאכה והאזור ולהיות גורם המקשר בין קהל הצופים לקהילת האמנים. ת״א תרבות המחוגה (פלורנטין) יציע גם חדר רדיו ופודקאסטים מאובזרים, חדר פרינט להדפסת פנזינים וכתבי עת, חדר לפגישות ולכתיבה וחלל עבודה משותף.

מפגשים, הרצאות וסדנאות? יש לזה מקום. ת"א תרבות המחוגה (צילום: אמנון חורש)
מפגשים, הרצאות וסדנאות? יש לזה מקום. ת"א תרבות המחוגה (צילום: אמנון חורש)

שני הת"אים יושקו רשמית בשני אירועים נפרדים. בשבת אחרונה הושק ת"א תרבות המחוגה, המכיל בין היתר מרכז עבודה ושהייה, חדר פרינט, תחנת רדיו בפלטפורמה אינטרנטית שתשדר תוכניות דברת ומוזיקה כרדיו קהילתי של קהילת האמנות, הרצאות, מפגשי אמן, סדנאות, אירועים והפקות. ת"א תרבות קריית המלאכה (שביל המרץ 6) ישמש כמרכז עירוני של המחלקה לאמנויות בעיריית תל אביב-יפו, כמרחב ציבורי משותף שיאפשר מפגש, למידה, עשייה ושיתוף בקהילת האמנות, וכשער לחללי התצוגה, האירועים והסטודיו בקריית המלאכה. אחר האירועים בת"אי התרבות ניתן וכדאי יהיה לעקוב דרך עמודי הפייסבוק שלהם (זה הלינק המסומן באדום, במקרה שהחמצתם).