תור הזהב: מה חשבנו על הקולקציה של בלמיין ל־H&M?

התזמון של שיתוף הפעולה בין בלמיין ו־H&M גורם למהלך להצטייר כציני מתמיד. אז למה לרוץ להידחף בתור בעזריאלי ולמסחר את הפיד?

קולקציית שיתוף הפעולה בין בלמיין ל-H&M. צילום: יח"צ חו"ל
קולקציית שיתוף הפעולה בין בלמיין ל-H&M. צילום: יח"צ חו"ל
2 בנובמבר 2015

1,600,000. זהו מספר העוקבים אחר חשבון האינסטגרם של אוליבייה רוסטאן, המנהל הקריאטיבי של בית האופנה בלמיין. רק 100,000 פחות מקרל לגרפלד, מעצב האופנה הפופולרי ביותר ברשת שיתוף התמונות החברתית. אין ספק שרשת H&M הביאה את הנתון הזה בחשבון כשהחליטה לשתף פעולה עם בית האופנה הפריזאי. אפשר רק לדמיין את ישיבות יחסי הציבור והקריאייטיב במשרדים בשבדיה, וכיצד בוודאי פנטזו קברניטיה על ערמות הלייקים והריגראמים מבעד להררי ההאשטג. אף אחד מהם לא יכול היה לדמיין כי בשבועיים המוקדמים להשקת הפרויקט תתחולל דרמה בצמרת עולם האופנה שתגרום למהלך הזה להצטייר כהרבה יותר ציני, אולי אף אכזרי.

קולקציית שיתוף הפעולה בין בלמיין ל-H&M. צילום: יח"צ חו"ל

זה התחיל עם התפטרותו המפתיעה של ראף סימונס, המנהל הקריאטיבי של דיור, שבחר לעזוב את אחד מבתי האופנה המצליחים בעולם לנוכח הקצב הדורסני שנדרשים אליו הראשים היצירתיים מאחורי המותגים הגדולים. בשבוע שעבר היה זה אלבר אלבז שהודיע בדרמטיות על הפרידה מבית האופנה לנוון. רק ימים ספורים לפני כן מתח אלבז ביקורת על התעשייה, שלדבריו מאלצת את המעצבים להפוך ליצרני דימויים במקום לייצר אופנה. רעשי הרקע הללו הצליחו במידה מסוימת להאפיל על מסע ההשקה של השת"פ המדובר, ולהעלות תהיות בנוגע לערך האינסטגרמי שלה, שכידוע, אמור לפצות בדרך כלל על הפער בין התרגום ההמוני לדבר האמיתי.

הפער הזה היה ניכר גם במפגש פנים אל פנים עם הקולקציה שעיצב אלבז מטעם לנוון ל ־ H&M ב־2011, והוא נוכח גם בקולקציה שנוצרה כהמשך ישיר לזוהר הלא מתנצל שנוהג בית בלמיין להציג על המסלול. באופן מפתיע, דווקא הפריטים המורכבים יותר כמו ז'קט קטיפה כבד משקל השזור בחרוזי פנינה, מצליחים להרשים גם מחוץ לפיד. גם המחיר הלא עממי בעליל מלמד על השקעה ועל עבודה מורכבת וממושכת. לעומת זאת, בגזרת האביזרים נרשמה אכזבה, לנוכח הפלסטיק על תקן אבני קריסטל בתוספת אנסמבל זול למדי. בניגוד לשיתופי פעולה קודמים שנוצרו עם בתי אופנה מוערכים כמו מארני ומרג'יאלה, ואפילו הולידו פריטי אספנים שנמכרים עד היום באי.ביי, נראה שהקולקציה הזו לא נוצרה מתוך מחשבה לטווח הארוך. לפי ההתאמה המושלמת שלה לעידן האינסטנט, אפשר לומר שהיא לוכדת את הרגע.

ובכל זאת, חמישה פריטים ששווה לצאת לכבודם מהבית:

קולקציית שיתוף הפעולה בין בלמיין ל-H&M. צילום: יח"צ חו"ל

ז'קט פנינים, 1,799 ש״ח
פריט הדגל של הקולקציה, ואחד שמצליח לעמוד במבחן המציאות עם איכויות של שריון זוהר.

קולקציית שיתוף הפעולה בין בלמיין ל-H&M. צילום: יח"צ חו"ל

חולצה רקומה, 399 ש״ח
שימוש משכנע בחבל גס לעבודת רקמה שובת לב ומבט.

קולקציית שיתוף הפעולה בין בלמיין ל-H&M. צילום: יח"צ חו"ל

אוזניות, 179 ש״ח
האביזר השווה באוסף, עם תוספת בלינג במינון הנכון לחיי היומיום.

קולקציית שיתוף הפעולה בין בלמיין ל-H&M. צילום: יח"צ חו"ל

חולצה צבאית, 249 ש״ח 
הכותפות הצבעוניות אל מול הרפרנס הצבאי המובהק, מוסיפות הומור דווקא מהזווית של הקו הגברי, לאוסף שלוקח את עצמו יותר מדי ברצינות.

קולקציית שיתוף הפעולה בין בלמיין ל-H&M. צילום: יח"צ חו"ל

טי שירט, 149 ש״ח
במובנים רבים זהו הפריט האותנטי ביותר באוסף, פריט שלא מנסה להיות יותר ממה שהוא. אם תרצו, מרצ'נדייז לתקופה המשוגעת שאנו חיים בה.

טווח מחירים: 79-2,199 ש"ח. הקולקציה תוצע למכירה בחנות הדגל של H&M בקניון עזריאלי, החל מה-5.11.