תושבי קריית ספר יפגינו נגד הקמת תחנת משטרה בשכונה

שכונת קריית ספר, שידועה כאחת השכונות הדעתניות בתל אביב יוצאת למאבק נוסף: לאחר שהביאו להקמת גינה ציבורית וצבעו את שפת המדרכה בכחול-לבן, התושבים רוצים למנוע הקמת תחנת משטרה בשטח השכונה

מרכזיית בזק ברחוב לינקולן. צילום: עילם טייכר
מרכזיית בזק ברחוב לינקולן. צילום: עילם טייכר
14 בדצמבר 2015

אחרי שהצליחו להקים את פארק קריית ספר ואחרי שצבעו את המדרכה בכחול-לבן בעצמם, תושבי קריית ספר, השכונה הכי לוחמנית בתל אביב, יוצאים למאבק נוסף. הפעם בתכנית: מלחמה בתחנת משטרה.

כבר תקופה ממושכת שמרכזיית בזק ברחוב לינקולן בעיר עומדת נטושה ומוזנחת. פיסת הנדל"ן היקרה הזאת בלב העיר הופרטה ועברה לידיו של יזם פרטי ומוגדרת כיום כמבנה לצורכי הציבור. אך האם הציבור הוא באמת זה שנהנה מהנכס? תושבי שכונת קריית ספר, המתגוררים בקרבת המבנה, טוענים שלא. הם מזהירים מפני מצב עתידי ומסוכן שבו יהפוך המבנה לתחנת משטרה או למלון בוטיק שישרת תיירים ולא את התושבים.

אז איך קורה שיזם נדל"ן מחליט בעצמו היכן ימוקמו תחנות המשטרה? "יום אחד קמנו וגילינו שהיזם שמחזיק במבנה החליט להעביר לכאן את תחנת המשטרה המרכזית שנמצאת היום ברחוב דיזנגוף", מספר האדריכל עילם טייכר, ממובילי מאבק תושבי קריית ספר. "קריית ספר היא אחת השכונות שסובלות ממחסור במבני ציבור כמו גני ילדים ומעונות יום, וכבר היום קיימות שלוש תחנות משטרה במרחק דקות ספורות מהשכונה. מה שהכי מפריע לנו זו העובדה שהעירייה תתיר שימוש חורג בבניין בניגוד לתוכניות הקיימות, בהליך בלתי תקין שאינו מתחשב בצרכים וברצונות של התושבים. על העובדה הזאת אנחנו לא יכולים לעבור בשתיקה".

לא מדובר במאבק הציבורי הראשון שמובילים תושבי השכונה. בזכות מאבק קודם שניהלו הקצתה העירייה לפני כמה שנים שטח לפיתוח גן ציבורי מרכזי בשכונה, פארק קריית ספר. "ניסיון העבר שלנו מראה ששיתוף פעולה בין התושבים יוצר שינוי של ממש בשטח", מוסיף טייכר. "אסור לנו לקבל את העובדה שהעירייה מעדיפה יזמי נדל"ן על פני התושבים שמהווים עבורה סוג של מטרד, תוך כדי שהיא הופכת את השכונה שלנו לאזור של עשירים ותיירים. עד היום לא קיבלנו מהעירייה הסברים הגיוניים למהלך הזה, ולכן כל כך חשוב לנו לצאת לרחוב להפגין".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "מדובר במגרש פרטי ביעוד ציבורי, בו התב"ע מאפשרת הקמת תחנת משטרה, והוגשה בקשה להיתר בנייה בהתאם. התושבים יודעו לגבי השינויים במפגש יידוע ציבור, והעירייה מצרה על תחושת התושבים כי המהלך נעשה במחטף. כמו כן, יצוין כי השינויים בהסדרי התנועה נעשו בעקבות דרישת המשטרה, מחשש לסכנה בטיחותית לילדים המגיעים לבית הספר לאומנויות. במסגרת השינויים, הוכשר מגרש הסמוך לבית הספר אשר בין 16:30 ל-6:30 החניה בו חופשית לשימוש הציבור, כאשר בעתיד הקרוב יורחבו שעות החניה במגרש זה, הכולל כ-70 חניות לטובת תושבי הרחוב".

הפגנת תושבי שכונת קריית ספר תיערך היום (ב') בשעה 16:00 בסמוך לבניין בזק בצומת הרחובות יהודה הלוי ולינקולן. התושבים יחלו בצעדה לכיוון עיריית תל אביב בשעה 16:30, ובשעה 17:00 יקיימו הפגנה בכיכר רבין מול בית העירייה.