מיכאלי וחולדאי שכחו שהם נציגי ציבור. אבל אנחנו לא נשכח

המפגע העירוני הגדול במזרח התיכון. התחנה המרכזית בנווה שאנן (צילום: שאטרסטוק)
המפגע העירוני הגדול במזרח התיכון. התחנה המרכזית בנווה שאנן (צילום: שאטרסטוק)

ההסכם בין עיריית תל אביב-יפו ומשרד התחבורה תוקע את תושבי שכונת נווה שאנן ושכונת שפירא עם הזיהום והתחלואה המוגברת לעוד ארבע שנים לפחות. דאנה איבגי ויעל מבט, ממובילות המאבק לפינוי התחנה המרכזית, מבטיחות לא להפסיק להילחם

מכל סיכומי השנה, זה שהתבשרנו עליו אתמול בערב מאכזב וכואב במיוחד. לא ככה חשבנו שתסתיים השנה. היינו אמורות להרים הערב כוסית לפינוי התחנה המרכזית, ובמקום זאת שרת התחבורה וראש העירייה הודיעו לנו שהיא כאן לעוד ארבע שנים. לפחות.

ארבע שנים נוספות שבהן אנחנו, תושבי השכונות הסמוכות לתחנה, צריכים להמשיך ולסבול מזיהום האוויר, מהמחלות ומהפשע שנלווים לתחנה. ילדינו ימשיכו ללכת לגנים ובתי ספר בשפירא ונווה שאנן באזור שבו סובלים מפי שניים תחלואת סרטן ולב לעומת שאר העיר. מדובר ביותר מעשרה מוסדות חינוך ובאלפי ילדים, אבל מה זה לעומת האינטרסים הפוליטיים של חולדאי ומיכאלי.

 

אנחנו קוראות לתמר זנדברג, השרה להגנת הסביבה, להיות הקול השפוי במאבק מלא האינטרסים הזה, לעשות את המעשה האנושי ולטפל במפגע הזה

כשפתחתנו את הקמפיין לפינוי התחנה לפני חמישה חודשים, האמנו שלא מדובר בקרב אבוד. למעלה מ-16 אלף בני אדם הצטרפו אלינו באתר "זזים בקהילה", ויחד דרשנו ממשרד התחבורה ועיריית תל אביב-יפו שלא לנהל קרבות על גבם של ילדינו, ולפעול לאלתר לפינוי התחנה ממקומה הנוכחי.

כך נשמעה שרת התחבורה לפני קצת יותר מחודשיים:

**כל הכבוד לשרה Merav Michaeli מרב מיכאלי שתוך 4 חודשים מעת הבחרה לתפקיד הצליחה לגרום לפינוי התחנה המרכזית לצאת לדרך! הישג מרשים!**בתור מי שמעורה בפרטים אני יכול לציין שהיה לנו מאוד קשה לקדם את התהליך לפני שהשרה נבחרה, ומאז שנבחרה, המוזיקה השתנתה, מצאנו אוזן קשובה וראינו נחישות אצל צוותיה – אהוד, ניר ומיכל שגרמו לזה יחדיו לקרות מול מכשולים לא פשוטים!כל הכבוד ואם זאת ההתחלה של הקדנציה, אני מעריך שצפויה לה קדנציה מבטיחה!

Posted by Gadi Tunes on Sunday, October 17, 2021

לפני חודשיים הכל נראה אחרת. כל הגורמים הרלוונטיים סיכמו שהתחנה תפונה עד סוף 2023. אבל במקום זאת קרה דבר בלתי נתפס – משרד התחבורה, עיריית תל אביב וחברת נצבא פשוט הפקירו את חייהם של הילדים והתושבים. מיכאלי וחולדאי שכחו שהם נציגי ציבור. שכחו שהם מחויבים לדאוג לנו. אבל אנחנו לא שכחנו ויחד עם כל שאר התושבים והמעורבים במאבק הזה, נהייה שם יום יום להזכיר להם שמדובר בחיים שלנו ושל הילדים. אין לנו שום כוונה להפסיק להילחם.

אנחנו קוראות לתמר זנדברג, השרה להגנת הסביבה, להיות הקול השפוי במאבק מלא האינטרסים הזה, לעשות את המעשה האנושי ולטפל במפגע זיהום האוויר הזה. לדאוג שהתושבים והתושבות לא יחלו וימותו. נצלי את הסמכויות שבידיך והכריזי על תחנה מרכזית כאזור מוכה זיהום אוויר!