על העוקם: מותג המשקפיים ששובר את המסגרת

מותג המשקפיים הבלגי המוערך Theo מציין 25 שנות פעילות בקולקציה קרקסית. המנהל והמעצב הראשי מיק סומרס נחת בתל אביב לרגל החגיגות

משקפיים של Theo (צילום: עדי גלעד)
משקפיים של Theo (צילום: עדי גלעד)
16 בדצמבר 2015

לנעוץ מבטים זה ממש, אבל ממש לא מנומס. בטח לא בבעלים של מותג משקפיים נחשב שהגיע במיוחד מאנטוורפן לרגל השקת הקולקציה החדשה בתל אביב. במקרה של מיק סומרס (35), מעצב ומנהל המותג Theo, פשוט אי אפשר להתאפק.

סליחה, אבל נדמה לי שהמשקפיים שלך קצת עקומים.

״זה נכון. אחת הקולקציות הראשונות הייתה א־סימטרית במתכוון, ומאז זה אחד מסימני ההיכר שלנו. אם הפנים שלנו אינן סימטריות, אז לשם מה לכפות עליהן סימטריה? זה כל היופי בעיצוב מתוחכם״.

אפשר לומר שזה דבר שמאפיין את העיצוב הבלגי בכללותו, לא?

״הבלגים נמצאים בנישה משלהם: קצת אאוטסיידרים, אבל מאוד קוליים ומתוחכמים. מי שמסתכל מבחוץ עלול לחשוב שאנחנו חמורי סבר שלוקחים את עצמם נורא ברצינות, אבל אנחנו מלאי הומור״.

מיק סומרס
מיק סומרס

משקפיים של Theo (צילום: עדי גלעד)

משקפיים של Theo (צילום: עדי גלעד)
משקפיים של Theo (צילום: עדי גלעד)
משקפיים של Theo (צילום: עדי גלעד)
משקפיים של Theo (צילום: עדי גלעד)
משקפיים של Theo (צילום: עדי גלעד)
משקפיים של Theo (צילום: עדי גלעד)

הכל התחיל כאשר אביו של מיק, וים סומרס, בעלים של חנות משקפיים קטנה ששאף להרחיב את המלאי הקיים, הבין שהכי פשוט יהיה להתחיל לעצב ולייצר בעצמו. באותה התקופה התקבלו המשקפיים הלא קונבנציונליים באהדה, בין היתר הודות לפריחה של ״שישיית אנטוורפן״ המפורסמת, שבזכות מעצבים חדשניים כמו אן דמולמיסטר ודריס ואן נוטן לימדה כי בלגיה היא הרבה יותר מצ'יפס ולף בלונד. כיום המותג נמכר בכל העולם ויש לו עדת מעריצים אדוקה, שכוללת חובבי משקפיים מושבעים כמו אלטון ג'ון וג'ורג' מייקל.

משקפיים של Theo (צילום: עדי גלעד)
משקפיים של Theo (צילום: עדי גלעד)
משקפיים של Theo (צילום: עדי גלעד)
משקפיים של Theo (צילום: עדי גלעד)

התחכום שסומרס מתאר ניכר היטב באלפי דגמי המשקפיים שעיצבו וייצרו ב־Theo ב־25 השנים שחלפו מאז הקמתו: לצד משקפי אצטט בצבעי ניאון, משקפיים חתוליים מוזהבים ומשקפי מתכת כפולי מסגרת – אפשר למצוא כאמור משקפיים א־סימטריים, מסגרות מלבניות אדריכליות, משקפיים דרמטיים בהשראת בוני וקלייד ואפילו משקפיים שמסגרתם הדקיקה והגמישה נוצרה בהשראת צ'יפס. העונה ההשראה מגיע מעולם הקרקס. ״הלקוחות שלנו הם בדיוק האנשים שלא רוצים להיראות כמו כולם. אנחנו מעדיפים לעורר סקרנות מאשר לעצב טרנדים״.

Theo
1,900 ־ 4,190 ש״ח,
ורובל אופטיק בוטיק, דיזנגוף סנטר