נעשה את זה קצר: הפסטיבל הזה ממציא את התיאטרון כבר 25 שנה

"חומר מסוכן", הפסטיבל לתיאטרון קצר (צילום: יוסי צבקר)
"חומר מסוכן", הפסטיבל לתיאטרון קצר (צילום: יוסי צבקר)

בסוף החודש יחזור אל אולמות צוותא הפסטיבל לתיאטרון קצר בפעם ה-25, עם מחזות מקוריים קצרים שהופכים פעמים רבות להצגות קאלט ("שמואל", "גידול ושמו בועז"), שחקנים מפורסמים, כישרונות צעירים ומופעים בכל רחבי צוותא. אפילו בשירותים

התיאטרון חזר אלינו אחרי חודשיים של במות ריקות ואולמות חשוכים, ומתברר שהתגעגענו מאוד. בשנים האחרונות מתחזקת המחזאות הישראלית המקורית בתיאטראות הגדולים, כתוצאה משלל יוזמות כמו פסטיבל "פותחים במה" של תיאטרון בית ליסין, אבל יש מי שעוסקים בכך כבר עשורים. בקיצור: הפסטיבל לתיאטרון קצר בצוותא חוזר לשנתו ה-25.

הפסטיבל יתקיים השנה החל ה-28.12 ועד ה-30.12 (זה יוצא חמישי עד שבת בעוד שבועיים, תודה ששאלתם), עם שלושה ימים של תיאטרון פורץ דרך, מיטב היוצרות והיוצרים הצעירים, הצגות לילדים, ערב מיוחד של הצגות "קצרצרות" (4-7 דקות להצגה) ואירועים במרחב הציבורי של מתחם צוותא.

"אין תפקידים קטנים", הפסטיבל לתיאטרון קצר (צילום: יוסי צבקר)
"אין תפקידים קטנים", הפסטיבל לתיאטרון קצר (צילום: יוסי צבקר)

לאורך השנים מיצב את עצמו פסטיבל תיאטרון קצר כאחד מפסטיבלי התיאטרון החשובים והחדשניים בארץ. הצגות רבות שהחלו את דרכן בפסטיבל וזכו לאהדת הקהל והביקורות, הפכו בהמשך להצגות תיאטרון באורך מלא שהיו ללהיטים, בהן "המשתמט", "שמואל", "גידול ושמו בועז" ועוד. בין המשתתפים השנה, לצד עשרות שחקנים צעירים, תוכלו למצוא גם טאלנטים מהשורה הראשונה כמו סנדרה שדה, ענבר דנון, ניר שטראוס, שירי גדני, נדב בושם ודליה מזור (!). את הפסטיבל מנהלות אמנותית תמר קינן ונועה שכטר ומפיק מטעם צוותא חיים וידר.

"בול", פסטיבל לתיאטרון קצר (צילום: יוסי צבקר)
"בול", פסטיבל לתיאטרון קצר (צילום: יוסי צבקר)

ההצגות הקצרות יעלו בבכורה בשני מקצים, כשהאחד עוסק במטא-תיאטרון – מחזות בעלי נגיעה ישירה לעולמות התיאטרון – והשני במדע בדיוני על עולמותיו המקבילים ועתידיו האפשריים. בבכל ערב, כחצי שעה לפני תחילת ההצגות, יעלו בוגרות ובוגרי חוג התיאטרון של סמינר הקיבוצים ארבעה מופעים קצרים שיציגו בכל רחבי צוותא ובשיתוף הקהל – במסדרונות, בקופה, במעלית ואפילו בשירותים. לנו זה נשמע כמו כיף.

>> פסטיבל תיאטרון קצר ה-25, 30.12-28.12, צוותא. לתוכניה המלאה ולרכישת כרטיסים אפשר להקליק כאן