תראו, ילדים: שידורים מיוחדים לילדים עקב המצב הביטחוני

בכאן חינוכית, פלטפורמת Bigi (ערוץ הילדים ולוגי) וגם בבנק הפועלים מכינים ימי שידורים מיוחדים לילדי הממ"ד והמקלטים ביוטיוב, בטיקטוק ובשלל פלטפורמות דיגיטליות

"ילדי בית העץ" (צילום מסך: כאן חינוכית)
"ילדי בית העץ" (צילום מסך: כאן חינוכית)

עם הכניסה ליום השלישי של העימות בין ישראל וחמאס על אזעקותיו ומרחביו הממוגנים, מתגייסים ערוצי הטלוויזיה כדי לספק תכנים יחודיים לילדים הנצורים בממ"דים או סתם רובצים משועממים בסלון אחרי שמיצו כל פעילות פנאי אפשרית במהלך שנת הקורונה.

בכאן חינוכית נערכים עם תכנים מיוחדים בשידור חי בערוצי הדיגיטל, כשלאורך היום שחקניות ושחקנים מהסדרות השונות יציעו רעיונות למשחק, לצפייה, לקריאה וללמידה בטיקטוק של כאן חינוכית. בשעה 14:00 תעלה בלייב השחקנית אופק בן מאיר (איה צור מ"לבד בבית"), השחקן שחר שטראוס (אופק מ"ילדי בית העץ") יעלה עם סרטון של מסרים מרגיעים,  השחקנית רומי אבירם (הגר מ"הבאר") תציע רעיון מגניב למשחק והשחקנית מיכאלה רון (אפי מ"שקשוקה") תציע פעילות משפחתית שתעביר את הזמן במטרה לעודד את הילדים, לחזק אותם ולהפיג מעט מהחששות.
"מופע הבנים והבנות". ערוץ הילדים (צילום: יחסי ציבור)
"מופע הבנים והבנות". ערוץ הילדים (צילום: יחסי ציבור)

גם פלטפורמת התוכן לילדים ולנוער BIGI נפתחת חינם בפני ילדי ישראל עקב המצב הבטחוני, ובמטרה להעניק להם קצת עידוד והנאה בימים הקשים. פלטפורמת BIGI מציעה ספריית תוכן עשירה עם כל הסדרות של ערוץ הילדים וערוץ לוגי (מופע הבנים והבנות, גאליס, השמינייה, הפיג'מות, ארתור ועוד). לצד התכנים האהובים הפלטפורמה מציעה גם תוכן חדש ומקורי בלעדי ל-BIGI. לצורך מימוש ההטבה מורידים את האפילקציה ללא צורך בהרשמה ונהנים מכל התכנים שיש ל-BIGI להציע. פתיחת הפלטפורמות לכלל הילדים מצטרפת לשידורים המיוחדים שפתח הערוץ מאתמול בהם משדרים מיוחדים בעקבות המצב בהנחיית עודד פז ובהשתתפות פיקוד העורף ואורחים שונים שיעודדו ויעזרו לילדים בתיווך המצב.

גם בנק הפועלים מצטרף לחגיגה עם יום שידורים מיוחד בעמוד היוטיוב שלו, עם סדרת מופעים וסדנאות בשידור חי של כוכבי רשת מובילים בחינם לילדים ובני נוער היושבים במקלטים ובמרחבים הממוגנים. בין המופעים והסדנאות שיוצעו: מופע של כוכב הילדים מני ממטרה, סדנת יצירה DIY עם כוכבי הרשת לאון שניידרובסקי ויואב מאיר, סדנת גיימינג מטורפת עם המרתף ומר שיבולת, סדנת חינוך פיננסי לבני נוער של המרכז לצמיחה פיננסית בשיתוף מכון אדלר, וכוכבי הרשת רז ספני ושיינה בסדנת טיקטוק ונונסנס.