תל אביב בחינם: תרבות

גנבו לחבר את מנוי הנטפליקס, התפלחו להרצאות באוניברסיטה והתחזרו על כיבוד במסיבות קוקטייל. כך תשפרו את צריכת התרבות שלכם בלי לפתוח את הכיס

תל אביב בחינם: תרבות
תל אביב בחינם: תרבות
17 בנובמבר 2014

שיגעון בחללית

בגלריה החללית בירקון 70 מתקיימות מפעם לפעם תערוכות ומסיבות חינמיות, אך גולת הכותרת במקום היא ערבי הסינמטוק – סדרה שבמסגרתה מוקרנים מדי יום חמישי ב־20:00 סרט באורך מלא או כמה סרטים קצרים בנושאים משתנים (קולנוע נשי־חרדי, ערבי, פיראטי ועוד) המלווים בהרצאה קצרה ובדיון מסכם. הערב (13.11) יוקרן הסרט המרוקאי “אדמתי" ובשבוע הבא (20.11) יוקרן לקט של סרטים סוריאליסטיים. לואיס בוניואל מחייך בקברו. הכניסה, כמובן, חופשית.

חנטרישים עם דיפלומה

לא חייבים לשלם 10,000 ש"ח בשנה כדי להרשים חברים עם ניים דרופינג של פילוסופים מודרניים או מונחים מעולם התסריטאות. באולמות הגדולים באוניברסיטה אף פעם לא קוראים שמות, ואם אתם לא מעל גיל 60 אף אחד לא יחשוד שהתפלחתם. נסו את "מבוא לפילוסופיה חדשה" בימי שלישי ב־16:15 (אולם 114 בגילמן) או את "מבוא לתסריטאות בקולנוע" בימי רביעי ב־10:15 (אולם 115 במקסיקו), ואל תגידו שאנחנו שלחנו אתכם.

יום חמישי, את יודעת

אל תחששו מהחבר הצייר/פסל/מעצב סאונד שלכם. הוא אמנם מתנשא עליכם, אבל הוא גם המפתח שלכם לעולם סודי וקסום שכולו אלכוהול חינם בימי חמישי בערב, בפתיחות של תערוכות. עולם האמנות הוא הילד המרגיז שיש לו סופר נינטנדו: אתם לא צריכים לאהוב אותו, אתם רק צריכים לאהוב את הרכוש שלו. בפעם הבאה שהוא מזמין אתכם למשהו אל תסרבו. בואו, שתקו (הם יחשבו שזה עמוק, הם אמנים), התחזרו על היין והבייגלה (אתם בכל מקרה לא צריכים להתחבב על האנשים האלה, הם אמנים) ולכו לעשות משהו יותר כיפי עם הלילה שלכם.

השבח ללייבל

כבר מזמן אף אחד לא עושה עניין מזה שחברות תקליטים נותנות אלבומים חדשים להאזנה מלאה ברשת. זה כבר הפך להיות חלק מסיבוב יחסי הציבור של אלבום טרי. נשאלת השאלה – האם יש משמעות להאזנה לאלבום דרך האתר של האמן, מידי האמן ממש, לעומת הצפייה ביוטיוב? אם אתם לא נמנים עם המיעוט המבוטל שפיראטיות ממש מפריעה לו – אז לא. אבל מעקב אחר אתרים של לייבלים ראויים שנוטים לנצל את האופציה הזאת כמו שצריך – Stones Throw ו־Kill Rock Stars ממש הצטיינו בתחום החודשים האחרונים – הוא בהחלט דרך טובה ליפול על חומרים חדשים.

צריך שניים לנטפליקס

כבר סיימנו להתלהב מהעובדה שניתן לשכנע את נטפליקס, שירות הסטרימינג האמריקאי, בכך שאתם נתיניו הנאמנים של הדוד סם. השאלה היא כיצד להמשיך לצפות בכל הסדרות האלו בחינם. השיטה פשוטה, אך דורשת מעט מאוד מוסר: מצאו חבר טכנופוב ושכנעו אותו שהוא חייב נטפליקס.

אמרו לו שתעזרו לו לצלוח את ההתקנה של השירות – לא בלתי אפשרית, אך מאתגרת במידה. אל תספרו לו ששם משתמש וססמה יכולים לעבוד בשני בתים במקביל. הסבירו לו שבאג מסתורי גורם לפעמים לסרטים ולסדרות שלא צפית בהם להופיע ברשימת ה"נצפו לאחרונה".

[tmwdfpad]