המספרים שעושים את תל אביב

תל אביב היא גן עדן לרווקים. תל אביב היא גיהנום לרווקים

הכי כיף בעולם. מסיבת רחוב מחוץ לשפגאט (צילום: דולב אלרון)
הכי כיף בעולם. מסיבת רחוב מחוץ לשפגאט (צילום: דולב אלרון)

שיעור משקי הבית בתל אביב שבהם גר אדם אחד כפול מזה שבשאר המדינה, ואין ספק שזו עיר במסיבת רווקות נצחית. אבל אם אתם רוצים לצאת מהרווקות, זה לא המקום לעשות את זה

9 בפברואר 2020

1. יומיים לפרסום גיליון הרווקים השנתי של טיים אאוט, זמן טוב לקצת מספרים שמראים שתל אביב היא עיר של רווקות ורווקים: 37 אחוזים ממשקי הבית בעיר הם וואן-מן-(או-וומן)-שואו, כמעט כפול ממספרם הכולל בישראל (19 אחוזים) ובסך הכל יותר מ-150 אלף איש. המספר הזה כולל אמנם גם אנשים בזוגיות שחיים בנפרד, אבל מספרם זניח. שיאני הרווקות בעיר הם הגברים בין גיל 29-25 (84.6 אחוז) ונשים בנות אותו גיל (74 אחוז). גן עדן לרווקים? אולי. ואולי דווקא גיהנום.

2. מדי שנה עם פרוץ חגיגות גיליון הרווקות השנתי שלנו (בדוכנים בשלישי, 11.2), עולים ושבים המנג'סים ששואלים מה לגבי גיליון הנשואים הלוהטים. התשובה, לא נעים לומר, טמונה בשאלה: תל אביב היא עיר שחוגגת ומאפשרת את הרווקות. זה המקום שבו הרווקות היא אופציה לגיטימית לחלוטין, ולא רק מצב ביניים בדרך אל הזוגיות הנורמטיבית הנכספת. וזה לא עניין של גיל. על פי נתוני השנתון הסטטיסטי של 2018, למעלה מ-40 אחוז מהתושבים בין גיל 35 ל-49 אינם נשואים. במדינה שמקדשת את הזוגיות זו כמעט הכרזת מרד.

3. דבר אחד בטוח: תל אביב היא לא עיר טובה למי שאינו מעוניין להישאר ברווקותו. העיר, כידוע, מזדקנת. בין 2008 ל-2017 הצטמצם מספר הצעירים בה ב-8 אחוזים והוא ממשיך להצטמצם. כתוצאה מכך גם האופציות לזוגיות הולכות ומצטמצמות. ומזדקנות. הגיל החציוני בתל אביב הוא 35.9 (לעומת 29.8 בשאר המדינה). הרווקים והרווקות הלוהטים והלוהטות בגיליון של השבוע, כמו בתשעה שקדמו לו, משקפים את התל אביביות על גווניה יותר מכל רשימה אחרת. כי רק בתל אביב להיות רווק זה לוהט.

4. הדבר היחיד שמאיים על הסטטוס של הרווק.ה התל אביבי.ת, הכוח המניע את גלגלי התשוקה של העיר, הוא יוקר המחייה המטורף בה. זו הסיבה לירידה במספר התושבים הצעירים בעיר: הם נפלטו החוצה. מחירי השכירות גבוהים בכ-50 אחוז מהממוצע הארצי, כ-51 אחוז מכלל תושבי תל אביב גרים בשכירות, ובמצב עניינים כזה, לפחות מבחינה כלכלית, פשוט לא הגיוני להיות רווק.ה. ואף על פי כן, הלייף-סטייל הרווקי ורוח החירות שלו עדיין מנצחים. בינתיים.

5. התופעה הבולטת של עידן הרווקות הנוכחי היא המונופול של הטינדרים למיניהם על שוק הדייטינג וההשפעות השליליות שיש לכך על עצם החיפוש אחר זוגיות. בגיליון המודפס תמצאו כתבה מרתקת על תחילתה האפשרית של תגובת נגד לרודנות האפליקציות. ואכן, על פי נתונים שהתפרסמו לאחרונה, טינדר מייצרת כ-30 מיליון מאצ'ים ביום על 1.5 מיליארד סווייפים. תל אביב, מן הסתם, היא שבריר מכל זה אבל היחס באחוזים בוודאי דומה: הסיכויים בעיר מוטים נגד זוגיות ונגד מי שמחפש אותה. זה כנראה חלק מהכיף.

>> סקר טיים אאוט העולמי: תל אביב גן עדן לרווקים? הצביעו, השפיעו ונספר לכם לאן תטוסו השנה