חופש אמנותי: התערוכות הכי שוות בעולם כרגע

לא משנה מה יעד החופשה שנבחר הקיץ, כנראה יש בסביבה יריד, פסטיבל או ביאנלה כלשהי. האירועים השווים בערים הכי חמות

עבודה של זנלי מוהולי, הביאנלה בוונציה 2019
עבודה של זנלי מוהולי, הביאנלה בוונציה 2019
30 ביולי 2019

ניו יורק

הביאנלה בוויטני, עד 22.9
הביאנלה שמתקיימת מדי שנתיים במוזיאון הוויטני היא המקום לגלות בו אמנים מבטיחים ולהתעדכן בדיבור הכי חם ונכון בעולם האמנות. בשנים האחרונות היא גם מייצרת סערות באופן קבוע; השנה הפכה הביאנלה למוקד של חרם אמנים שדרשו להסיר את יצירותיהם במחאה על חבר הנהלה שגם סוחר בנשק. העדכון האחרון הוא שהאיש התפטר, והיצירות לא יוסרו.

הביאנלה בוויטני, ניו יורק (צילום: פאולה קורט)
הביאנלה בוויטני, ניו יורק (צילום: פאולה קורט)

צרפת

פסטיבל הצילום בארל, עד 22.9
פסטיבל הצילום בארל הוא המכה של חובבי הצילום. מדי שנה מתמלאת העיירה הציורית בפרובנס, שידועה גם בתור מקום מושבו של ואן גוך בתקופתו הסוערת ביותר, בעשרות אירועים ותערוכות שמכסים כל ז'אנר צילום אפשרי – צילום עיתונות, אופנה, אמנות ועוד. השנה הפסטיבל חוגג יובל להיווסדו עם 50 תערוכות ברחבי העיירה ועוד שלל אירועים וסדנאות.

איטליה

הביאנלה בוונציה, עד 24.11
למרות ההצפה האדירה בביאנלות בשנים האחרונות, הביאנלה בוונציה ממשיכה לשמור על מעמדה הרם ונחשבת לאולימפיאדה של עולם האמנות. אם אתם מגיעים לצפון איטליה ורוצים להתעדכן בנעשה באמנות העכשווית, ונציה היא המקום בשבילכם. רצוי לשריין לפחות יומיים כדי להספיק לקבל טעימה מאינספור התערוכות הפזורות ברחבי העיר.

עבודה של הנרי טיילור, הבינאלה בוונציה 2019
עבודה של הנרי טיילור, הבינאלה בוונציה 2019

יפן

הטריאנלה באאיצ'י, עד 14.10
גם יפן מצטרפת בשנים האחרונות לטרנד הביאנלות ופסטיבלי האמנות, ועושה את זה נוצץ וגדול כמו שרק היא יודעת. הטריאנלה באאיצ'י, שמתקיימת בפעם הרביעית, נפתחה השבוע בעיר הבירה של המחוז, נגויה, ומקבצת 60 אמנים, בעיקר יפנים, שנותנים את הפרשנות שלהם לנושא "לאלף את התשוקות".

איסטנבול

הביאנלה של איסטנבול, 14.9־10.11
הביאנלה באיסטנבול, שתתקיים זו הפעם ה־16, היא אחותה הקטנה ואנינת הטעם של הביאנלה בוונציה. את הביאנלה אוצר השנה ניקולא בוריו, אחת מדמויות המפתח בעולם האמנות. לתערוכה, שממוקמת בכמה אתרים ברחבי העיר, קרא בוריו "היבשת השביעית" ומציגים בה 57 אמנים, בהם ראשיד ג'ונסון, אנדראה זיטל וגם מיקה רוטנברג הישראלית שפועלת כיום בארצות הברית.

האגה יאנג, הנווד האוקיטני, 2018, באדיבות האמנית
האגה יאנג, הנווד האוקיטני, 2018, באדיבות האמנית

שיקגו

הביאנלה לאדריכלות של שיקגו, 19.9־5.1.2020
תערוכת האדריכלות הגדולה ביותר בצפון אמריקה מתקיימת מדי שנתיים במרכז התרבות של שיקגו ומיועדת לחובבי אדריכלות ועיצוב, אבל בעיקר לאנשי המקצוע שרוצים להתעדכן ולהתמנגל. והשוס: מדובר באירוע חינמי לחלוטין.