תערוכות בוגרים בכל פינה, ועוד 10 תערוכות לראות בסופ"ש

עבודה של סתיו בן חיון, תערוכת הבוגרים של המדרשה
עבודה של סתיו בן חיון, תערוכת הבוגרים של המדרשה

תערוכת חפצי פולחן בני 3000 שנה במוזיאון ארץ ישראל // מיצב באווירה ביתית במיוחד של קבוצת עיצוב טורקית // עבודת סאונד מבוססת על מונולוגים אישיים של קשישים // וגם: שפע גדול מאוד של תערוכות בוגרים פחות או יותר בכל מוסד לימודי אמנות אפשרי

21 ביולי 2022

Piknik Works // ב-אהבה

המיצב של קבוצת האמנים מטורקיה Piknik שהוצג בשבוע העיצוב בירושלים בחודש שעבר חוזר לסיבוב נוסף, הפעם ביפו העתיקה. הפעם מוצגת העבודה הסופית – שולחן ארוך עליו כלים והכל הכל מאויר בעבודת יד – הכל נעשה במהלך שבוע העיצוב האחרון. במסגרת התערוכה ביפו אפשר גם יהיה לרכוש פריטים מתוך המיצב. ב-אהבה, כיכר קדומים, יפו. פתיחה בחמישי (22.7)

פותחים שולחן. עבודה של Piknik
פותחים שולחן. עבודה של Piknik

חבורות // גלריה אינדי

תערוכת יחיד לאסף עיני (אוצרת: מיטל אבירם). עיני מציג סדרת דיוקנאות ותצלומי נוף אורבני שעוסקים במתח בין המוכר והזר כשתי קטגוריות תרבותיות טעונות בתשוקה ואלימות, ובתפקידו של המבט הקווירי לערער על קטגוריות אלו, לטשטשן, ולעיתים לחשוף ולבטל אותן.
גלריה אינדי, צ'לנוב 42. פתיחה בחמישי (22.7)

כמו כוסות רוח לחי. עבודה של אסף עיני
כמו כוסות רוח לחי. עבודה של אסף עיני

שעות מראה // גלריה אלפרד

תערוכת יחיד לנטע כהן (אוצרת: ד"ר רויטל משעלי) שהיא מיצב רב שכבתי המורכב מאובייקטים פיזיים, הקרנות וסאונד, באמצעותם היא הופכת את מרחב הגלריה לבית. הבית מסומן על ידי חלוקה לאזורים המכילים אובייקטים פיסוליים המהווים פרפרזה לחפצים ביתיים מוכרים.
גלריה אלפרד, סמטת שלוש 5. פתיחה בחמישי (22.7)

זה לא מזג אוויר לרדיאטור. עבודה של נטע כהן, גלריה אלפרד
זה לא מזג אוויר לרדיאטור. עבודה של נטע כהן, גלריה אלפרד

אמנות מכשפת // מוזיאון ארץ ישראל

תערוכה קבוצתית של אמנים בינלאומיים (אוצרת: ד"ר דבי הירשמן) שיוצרים בהשראת פולחנים ומסורות עתיקות. לצידם מוצגות יצירות אמנות אתנוגרפיות נדירות וחפצי פולחן ארכאולוגיים בני 3,000 שנה.
מוזיאון ארץ ישראל, חיים לבנון 2

למות בבת אחת // גלריה תירוש

מיצב סאונד של המוזיקאי יובל וילנר (אוצרת: בר גורן) המורכב משמונה פורטרטים אודיו-דוקומנטרים המבוססים על הקלטות של שיחות שקיים עם גברים ונשים בגילאי הזהב. לכל אחד מהקטעים וילנר חיבר מוזיקה המתייחסת לקולם של הדוברים, למילים שלהם ולרעשים שהופכים לעוד כלי נגינה בתוך האנסמבל.
גלריה תירוש, מזל תאומים 2 יפו, פתיחה בחמישי (22.7) 19:00

מונולוגים מהגיל השלישי. "למות בבת אחת", יובל וילנר (דימוי: שי בן ארי)
מונולוגים מהגיל השלישי. "למות בבת אחת", יובל וילנר (דימוי: שי בן ארי)

השדה // Room 25

מיצב אודיו-ויזואלי של גיא פליישר ונטע-לי פלדסמן (אוצרת: חגית אמה ורנר). השניים הפכו את החלל של לסביבה היפנוטית המגובה בסאונד אמביסוני תלת מימדי בתשעה ערוצים, שמשדרג את חווית ההאזנה בחלל. לצד זה יצירת וידאו המוקרנת על מנגנון אופטי שלוקח את הקרנת הוידאו השטוח למחוזות מרחביים.
Room 25, הרצל 16 (על הגג), פתיחה במוצ"ש (23.7)

אינסייד אאוט // גלריה רוטשילד

תערוכת יחיד ראשונה לאמן בועז לוונטל (אוצר: רן טננבאום). גוף העבודות הנוכחי של לוונטל נע על קו התפר הדק שבין הממשי והאשליה וכל ציור בתערוכה הוא נקודת מפגש פרטית ואישית מאוד ביו רגעי חיים לרגעים ציוריים.
גלריה רוטשילד לאמנות, יהודה הלוי 48, פתיחה בחמישי (21.7) 19:30

ברוכים הבאים למטבח של הממשי. עבודה של בועז לוונטל
ברוכים הבאים למטבח של הממשי. עבודה של בועז לוונטל

מחוץ לעיר

תערוכות חדשות // מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית

הפתיחה הכי מעניינת קורית השבוע בהרצליה – שם ייפתחו שתי תערוכות חדשות: הראשונה: "בדלת אמות", תערוכת יחיד לאמנית המנוחה בתיה אפולו (אוצרים: איה לוריא ואורי דרומר), והשנייה "מעבר לאי שם" – תערוכה קבוצתית (אוצרת: סאלי הפטל נוה) שמציגה פרויקטים של כמה מהקולות האמנותיים הצעירים הכי מעניינים היום: נועה יפה, אורי זמיר, רעות קרן, טל גפני, שיר הנדלסמן, דניאלה מרוז ומאיה ארוך.
מוזיאון הרצליה, הבנים 4, פתיחה במוצ"ש (23.7) 20:00

מה יש לך במבחנה? עבודה של שיר הנדלסמן
מה יש לך במבחנה? עבודה של שיר הנדלסמן

מדבר // מלון בראשית מצפה רמון

עוד דבר מעניין מתרחש במלון בראשית (מרשת ישרוטל) שבמצפה רמון, שם מוצגת תערוכה קבוצתית (אוצר: שרון תובל) ראשונה מסוגה, שתוצג במשך שלוש שנים. התעורכה מציעה מסע אל הנופים הקדומים באמצעות יצירות שנוצרו במיוחד עבורה. שמונה אמנים.ות מציגים את יצירותיהם תלויות המקום במרחבי המדבר של המלון, וארבע אומניות מציגות עבודות קרמיקה בלובי המלון. בין המשתתפים.ות: אלה ליטביץ, מירב רהט, סימה לוין, אבנר שר.
מלון בראשית, מצפה רמון (פתוח לקהל הרחב בתיאום מראש).

שער יפו // גלריה גורדון ירושלים

בחורף האחרון בצעד אמיץ נפתח חלל חדש לגלריה גורדון באזור התעשייה ספיר בירושלים. השבוע אנחנו מתבשרים על התרחבות, ופתיחת חלל תצוגה נוסף לגלריה קומה מתחת לחלל הקיים, גם בו יוצגו תערוכות מתחלפות. התערוכה הראשונה שתשיק את החלל היא תערוכת יחיד לאמן אסד עזי. במקביל, קומה מעליה, תפתח בחלל הקיים תערוכת יחיד לאמן ארז אהרון.
גלריה גורדון ירושלים, מרכז ספיר, בניין 3, קומה 2+3, פתיחה בשישי (22.7) 11:00

אסד עזי
אסד עזי

תערוכות בוגרים.ות // בכל מקום

עכשיו זה בדיוק הזמן הזה בשנה בו לכל מקום אליו תזרקו אבן תפגעו בתערוכת בוגרים.ות, ולחובבי הז'אנר זו חגיגה גדולה. בין התערוכות שרצות עכשיו אפשר למצוא את זו של המחלקה לאמנות במדרשה בבית ברל; המחלקות השונות בבית הספר מנשר בתל אביב; במחלקה לאמנות של מכללת ספיר בשדרות; במכון לאמנות במכללת תל חי בצפון; בבית הספר לאמנות במכללת אורנים הצפונית גם היא; במחלקות התואר הראשון בבצלאל (עד שישי הקרוב בלבד) וגם במחלקה לתואר שני בעיצוב תעשייתי שתקיים אירוע נעילה בשישי הקרוב בבית הנסן; בשלוחה החרדית (כן כן, יש כזאת) של בצלאל בירושלים (מרכז ספיר בניין 4); בבית הספר לאמנות מוסררה ע"ש נגר בירושלים ובטח יש עוד ששכחנו, אז איתם הסליחה.

מקום סביר לאמבטיה. אור דוד, תערוכת הבוגרים של המוסררה
מקום סביר לאמבטיה. אור דוד, תערוכת הבוגרים של המוסררה