תסתכלו טוב טוב: 10 תערוכות לוהטות להתקרר בהן בסופ"ש

עבודה של ספיר גז במעבדה
עבודה של ספיר גז במעבדה

התערוכה המיתולוגית של אורי ליפשיץ מ-1974 חוזרת // תערוכה משותפת לאמנית הילה ווגמן ולאביה רוני ז"ל שהלך לעולמו לפני כשנה // טנק גדול ורך במיוחד כובש את נמל תל אביב // ומשחק ילדים קלאסי הופך לתערוכה מטרידה באברהם הוסטל

25 באוגוסט 2022

פוגרום // חלל בסטודיו

תערוכת קיץ קבוצתית – מה, לא קולטים מהשם הקיצי הקליל? – (אוצרת: קארן דולב) שמפגישה בין ארבעה אמנים.ות – רחל לויאן, נימרוד ספיר, שני פרי-נס ומנשה קדישמן (כן, כן) – שמתייחסים ביצירותיהם אל הפראי, היצרי, האלים לעיתים.
חלל בסטודיו, הרצל 142, פתיחה בחמישי (25.8) 20:00

היה פוגרום קשה, תביא סיגריה. עבודה של נמרוד ספיר
היה פוגרום קשה, תביא סיגריה. עבודה של נמרוד ספיר

מבוא לתורת המשחקים // המעבדה לאמנות

תערוכת יחיד לאמן ספיר גז (אוצר: שרון תובל) שהופך את חלל המעבדה למבוך קרוסלות בד לבנות מסתובבות. הקהל נכנס לחלל ויוצר על גביהן. המיצב המתמשך בוחן אופני תצוגה ויצירה בחלל המוגדר כמרחב אמנות, ושם דגש על תנועה גופנית המבוקרת ומתאפשרת על ידי המבנה החדש של המעבדה. בקיצור, לא לעצלנים.
המעבדה לאמנות, הרצל 119, פתיחה בחמישי (25.8) 20:00

הבד לא ישאר לבן להרבה זמן. עבודה של ספיר גז
הבד לא ישאר לבן להרבה זמן. עבודה של ספיר גז

גל עדן // גלריה אינדי

תערוכה משותפת לאמנית הילה ווגמן ולאביה רוני ווגמן ז"ל שהלך לעולמו לפני כשנה (אוצרת: גיל כהן). ווגמן משלבת דימויים שצילמו היא ואביה בתקופות שונות כך שהם הופכים בלתי נפרדים, נקודות המבט שלהם מצטלבות וצוללות אל החי והצומח עד לנקודת הפרידה הנוצרת כשאנו נותרים עם המבט שלה עליו.
גלריה אינדי, צ'לנוב 42, פתיחה בחמישי (25.8) 20:00

בלתי נפרדים. מתוך "גל עדן"
בלתי נפרדים. מתוך "גל עדן"

רדוף רוחות // סטודיו גבי יאיר

תערוכה קבוצתית (אוצרים: יאיר שולביץ ואסף רהט) שעוסקת במפגש בין החוץ המאיים לבין הפנים המאיים מתוכנו מבית, ונותנת קול ליצירות בעלות אסתטיקה ותכנים קשים לעיכול. משתתפים.ות: שולי בר נבון, אוזיאש הופשטטר, ענבר הורקני, רקפת וינר עומר, מריק לכנר, צבי מילשטיין, ירמי עדני, אסף רהט, יהודה רחנייב. סטודיו גבי יאיר, מוסינזון 3, פתיחה בחמישי (25.8) 20:00

לא בית קל לעיכול. מריק לכנר, מתוך "רדוף רוחות"
לא בית קל לעיכול. מריק לכנר, מתוך "רדוף רוחות"

אורי ליפשיץ – ציורים, רישומים, תצריבים // בניין אורי ליפשיץ

תערוכה המבוססת על התערוכה שהציג האמן המנוח המוערך אורי ליפשיץ בביתן הלנה רובינשטיין של מוזיאון ת"א בשנת 1974, ועל הקטלוג שליווה אותה. היא מוצגת בחלל ששימש כסטודיו של ליפשיץ והיא תערוכת פתיחה של בניין אורי ליפשיץ, מקום המהווה כתובת לעזבונו של האמן כמו גם לאתר של תצוגה ומחקר.
בניין אורי ליפשיץ, אברבנל 2

בחזרה ל-1974. עבודה של אורי ליפשיץ
בחזרה ל-1974. עבודה של אורי ליפשיץ

מרכבה // Comme il faut

בחנות של בית האופנה בנמל תל אביב יוצב החל מיום שני "מרכבה" – מיצב גדול מימדים של האמנית דינה שנהב שהוא בעצם טנק שעשוי כולו ספוג. שנהב, שעובדת בספוג כאחד מחומרי הגלם המרכזיים בעבודות שלה, מפסלת ממנו במהלך השנים עבודות קטנות וגדולות – משולחנות סעודה ועד מנהרות.
קום איל פו, האנגר 26 נמל תל אביב

דרך חיל השריון. טנק הספוג של לנה גומון
דרך חיל השריון. טנק הספוג של לנה גומון

קופסא שחורה // המקרר

תערוכת יחיד לרעי רביב (אוצר: אלי ברוורמן), שמעביר לבדי הציור רגעים טראומטיים שמקורם בפעולות טרור. הוא לוכד את הרגע בתהליך ציורי ארוך עשיר בצבע וגוונים ואז עוטה על ציוריו מעטה שחור ומאלץ את הצופה להשתהות אל מול אירוע מבעית שחלף.
המקרר, החשמונאים 90, פתיחה בחמישי (25.8) 20:00

May be an image of text

עודפים // גלריה נולובז

פופ אפ לסוף (?) הקיץ, בדמות תערוכת יחיד של עינת בסט שמציגה פסלים מחומרים מגוונים בנימה מחויכת.
גלריה נולובז, זבולון 19, פתיחה בחמישי (25.8) 20:00

טוב, זה באמת די מחויך. עבודה של עינת בסט
טוב, זה באמת די מחויך. עבודה של עינת בסט

שני שקרים ואמת אחת // אברהם הוסטל

תערוכה של קבוצת האמנים Duck & Dodo Art  בשיתוף אמנים אורחים שמציגים ציור, איור ווידיאו, שנולדה מתוך משחק ילדים בו מספרים המשתתפים אמת ושקר על עצמם, ועל המשתתפים האחרים לנחש מה זה מה.
אברהם הוסטל, לבונטין 21

מה אמת ומה שקר? Duck & Dodo Art באברהם הוסטל
מה אמת ומה שקר? Duck & Dodo Art באברהם הוסטל

מחוץ לעיר

מאז ולעולם // מוזיאון על התפר, ירושלים

תערוכה קבוצתית שמבקשת לחגוג את המגוון הלהטב״קי (אוצרת: דביר שקד). באמצעות יצירות אמנות מהשנים האחרונות התערוכה מציפה את הסיפור הלהטב"קי המקומי הרחב והמגוון יותר דרך שני צירים: ציר הזמן ההיסטורי, שבוחן מחדש אנקדוטות ודמויות מההיסטוריה הגאה המקומית, וציר המרחב שיוצא מהמרכז אל הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית. משתתפים.ות: רועי ויקטוריה חפץ, גיל יפמן, רונה יפמן, דותן מורנו, עדי נס, כרם נאטור, רונית פורת, זויה צ'רקסקי, נעמה רוט. פתיחה בשישי ב-11:00,
מוזיאון על התפר, חיל ההנדסה 4 ירושלים, פתיחה בשישי (26.8) 11:00

קוויריות, פריפריה ואדידס. עבודה של זויה צ'רקסקי
קוויריות, פריפריה ואדידס. עבודה של זויה צ'רקסקי