תפריט הספסלים החדש של איל שני

הערב ייפתחו מחדש צפון אברקסס והתדר לטייק אווי ולמשלוחים. לכבוד המאורע יצר השף תפריט שנוח לאכול על ספסל: ״אני הולך להפוך את אברקסס למסעדה שמציגה יצירות מופת על ספסלים״

תרנגולת על ספסל (צילום: איל שני)
תרנגולת על ספסל (צילום: איל שני)

אין ספק שהתקופה הנוכחית מאלצת את מסעדני העיר להיות יצירתיים במיוחד (ואז עוד יותר יצירתיים) ומי אם לא איל שני יספק את ההברקה התורנית של הרגע – תפריט ספסלים חדש שהגה לצפון אברקסס שתיפתח הערב אחרי שהייתה סגורה במשך חודשיים תמימים. בנוסף, הפיצה של התדר נפתחה אף היא היום למשלוחים ולטייק אווי.

״את אברקסס אני הולך להפוך, בנוסף למה שהיה קיים בה, למסעדה שמציגה יצירות מופת על ספסלים. זו הגאולה שיש לי באברקסס״. אומר שני.

סבידה ביין בורגון (צילום: איל שני)
סבידה ביין בורגון (צילום: איל שני)

״אני רוצה הכל חדש בחיים עכשיו״, הוא מצהיר. ״הקורונה עשתה פס הפרדה, כמו ציציות, בין העולם שהיה לבין העולם שעומד בפתח. אם עברנו את כל הדבר הזה לא כדי שהעולם יתחדש זה יהיה רע בלי טוב – לא יכול להיות דבר כזה. תקופת המשלוחים הייתה בשבילי הזדמנות מופלאה לחדור לתוך המטבחים ולשנות דברים, מה שאי אפשר לעשות ביום יום של מסעדה שעובדת. כל חדרי המכונות של המטבחים היו פתוחים בפני, ובגלל שפתאום עבדתי לתוך אריזות נוצר מדיום שונה לגמרי״.

למשל, אגף הפלוטים החדש בתפריט הספסלים החדש, הכולל פלוטים (צינורות לחם פוקאצ׳ה) עם פילה מטיאס, רוטב שמנת חמוצה וחזרת לבנה או עם שרימפס קריסטל, שמנת חמוצה (מסוחררת בשחלות עגבניות, איך לא) ופלוט רוסטביף. אלו יוגשו בצינורות קרטון המשמשים בדרך כלל לאריזת פוסטרים. ״תמיד היה לי פלוט ברומנו, אבל זה לא היה סגור וחתום לי עד הסוף. ואז הבנתי: אני יכול להכניס את הפלוט לגליל של פוסטר ולסגור אותו בשני הצדדים, זה בדיוק בקוטר הנכון והפלוט יושב בפנים כמו רכוש. החלום שלי הוא שכל בחור ובחורה בעיר הזאת יסתובבו בשעות הכי מאוחרות בלילה עם הגליל הזה״.

עוד בתפריט מנות כמו מאזה ירקות לספסלים, שקית פירות ים בשמן זית ולימון, שקית ניר עם טבעות וראשי קלמרי מטוגנים בשמן זית.

צפון אברקסס, לילינבלום 40 תל אביב 

View this post on Instagram

לפני חמש דקות נפתחה שוב פיצה תדר, גודלה העצום של הפיצה, 56 סנטימטר קוטר, המחולק ל 6 סלייסים ענקיים, לא מאפשר את העלתה על רכב משלוחים דו גלגלי ולא בטוח שהיא נכנסת בדלת מכונית. חלום שחלמתי בלילה על כוכבים לבנים שמתנפצים בתוך ים אדום הביא אותי ליצור אותה, אני יכול לספר עליה כל כך הרבה דברים, על הגבינה שלא רצתה להתנפץ אל הרוטב האדום ועל מהנדסת מזון פלסטינית בת 17 שנשבתה בחלום שלי והעניקה לי את הסוד הגדול ביותר שמישהו נתן לי בחיי – שורש של שיח מדברי שמנפץ גבינות, אבל כל זה נותר מאחור ובזכרון נשאר בי רגע אחד, הרגע שבו התעורר וויכוח ביני לבין יוסוף, יוצר כל העולמות שמסביבי : 56 הסנטימטרים של קוטרה היו מעט מדי בשבילי, חלמתי על פיצה ענקית שבה יכולים להתבטא גלי הבצק לסערה גדולה, אבל מפתח תנור העצים היה רק 56 ס״מ. כשהוצאתי אותה חתכתי אותה אינסטנקטיבית ל 6 סלייסים עצומים, יוסוף הביט עליהם ואמר לי, איל אנחנו נפשוט את הרגל, בכמה כבר אפשר למכור סלייס, תחתוך ל 8 ונהיה עשירים. זו מהות הדרמה שמתחוללת תמיד ביני לבין מי שמאפשר לי להגשים את חלומותי ולהמשיך לחיות. בשבילי זה היה יהרג ובל יעבור, צורת הפיצה המחולקת ל 6 הייתה מושלמת, יוסוף עזב את המקום בזעם וחזר אחרי 5 דקות, הביט בי בעיניים דומעות ואמר לי, חשבתי, תעזוב את הכסף, הוא לא חשוב, בוא נחלק אותה ל 6, 6 היא הסידרה החשבונאית הכי יפה בעולם. אלוהים. 6 היא הסידרה החשבונאית הכי יפה, זה סוד שגדול אף יותר מסוד השורש שמנפץ גבינות על ים עגבניות אדום. . בתמונה, נתח הירך החשופה של הפיצה. כדי לאכול אותה, צריך לבוא לבית רומנו, לקנות סלייס או חצי מגש או מעגל שלם ולהתיישב על אחד מגרמי המדרגות שספוגות בסיפורי אהבה סוערים ולאכול.

A post shared by Eyal Shani. Chef (@eyaltomato) on