בריונים בתל אביב: בתם של יהלי סובול ועדי גילת הותקפה בגז פלפל

"אמא אני מקווה שאנשים לא יפחדו ללכת להפגין בגלל מה שקרה לי הערב": לפחות ארבעה מקרי תקיפה של מפגינים התרחשו בתל אביב אמש, באחד מהם ספגה בתם בת ה-12 של סובול וגילת גז פלפל בעיניה

לא, באמת, על מי היס"מניקים שומרים? צעדת מחאה בתל אביב, השבוע (צילום: אלכס אידלמן\שאטרסטוק)
לא, באמת, על מי היס"מניקים שומרים? צעדת מחאה בתל אביב, השבוע (צילום: אלכס אידלמן\שאטרסטוק)
18 באוקטובר 2020

התעצמותה של המחאה נגד נתניהו בכל רחבי הארץ הוציאה אמש כ-250 אלף איש מבתיהם, כשבמקביל מתרבים מקרי תקיפת המפגינים בידי תומכי המשטר. אמש בתל אביב נרשמו ארבעה מקרי תקיפה אלימים לפחות, ובראשם אירוע בו ריסס שליח Wolt בגז פלפל קבוצת מפגינים, ביניהם מספר ילדים. התוקף נעצר והובא הבוקר להארכת מעצר.

בין הנפגעות הייתה נערה צעירה בת 12 שקיבלה טיפול במקום. הבוקר מתברר כי הייתה זו ביתם של הזמר יהלי סובול והשחקנית עדי גילת, ובפוסט שהעלתה לפייסבוק כתבה גילת ש"רונה לא יכלה לפתוח את העיניים במשך 15 דקות שלי נראו כמו נצח. אחרי טיפול מסור ועדין מחובש מד"א שהגיע למקום, היא פתחה את העיניים והחיוך  חזר לה לפנים. הדבר הראשון שהיא אמרה לי אחרי שכתבים עטו עלינו זה 'אמא, אני מקווה שאנשים לא יפחדו ללכת להפגין בגלל מה שקרה לי הערב".

ילדיי, רונה ודוד, ואני הותקפנו אתמול במהלך תהלוכת ההפגנה בתל אביב ע"י בחור שריסס אותנו בגז פלפל. רונה לא יכלה לפתוח את…

פורסם על ידי ‏‎Adi Gilat‎‏ ב- יום שבת, 17 באוקטובר 2020

גל התקיפות נגד המפגינים מעורר זעם בקרב תומכי המחאה, מכיוון שלמרות שבוצעו עשרות מעצרים של בריוני לה-פמיליה ודומיהם, רק כתב אישום אחד הוגש עד כה וניכר כי המשטרה מגלה יחס סלחני כלפי התוקפים. "את הלילה ביליתי במשטרה. הגשתי תלונה ואיתרתי בעזרת אחי שיחיה את עדי הראיה ואנשים נוספים שנפגעו", כתבה גילת. "אני במעקב על הטיפול עד שימוצה הדין. אולי בקרוב יוכלו לדווח שהוגשו שני כתבי אישום, מתוך עשרות".

החשש בקרב קבוצות המחאה הוא שהמתקפות המאורגנות על המפגינים ירתיעו רבים מלממש את זכות המחאה, ובקבוצות הווטסאפ המשמשות להתארגנות קוראים רבים להקמת יחידות מתנדבים שיגנו על המוחים כשהמשטרה כושלת בכך שוב ושוב. השבוע צפויות להתקיים הפגנות וצעדות בעיר ביום חמישי ובמוצ"ש.