הופעות, תיאטרון ומוזיאונים: כל התרבות שאפשר לצרוך מהבית

משבר הקורונה הביא אמנים ומרכזי תרבות לפתוח את שערי האינטרנט ליצירות רבות, שיכולות להקל בהרבה את השהות הכפויה בבית. תתלבשו יפה

מדבקות פיקסלים במוזיאון חיפה (צילום: יח"צ)
מדבקות פיקסלים במוזיאון חיפה (צילום: יח"צ)

פרויקט העברים

פרויקט העברים, במסגרתו נוצרו עד כה 14 סרטי דוקו על כותבים וכותבות בולטים בתרבות העברית, פתח את שעריו וכעת הסרטים זמינים לצפייה באתר. בין כוכביו: יונה וולך, חיים נחמן ביאליק, יוסף חיים ברנר, לאה גולדברג, זלדה, רחל, דוד בוזגלו, שלום שבזי, אברהם סוצקבר, זאב ז'בוטינסקי, דוד פוגל ומרים ילן שטקליס. לצפייה

יאיר קידר

לשבוע ימים בלבד (החל מאתמול, 16.3), סרטיו הגאים של יאיר קידר שהופקו ביס דוקו זמינים לצפייה אונליין. לצפייה ב"הזמן הוורוד", לצפייה ב"בבה".

הקאמרי

תיאטרון הקאמרי פותח אט אט את השערים לארכיון הסודי שלו, ויעלה לערוץ שלו ביוטיוב הצגות מצולמות. "תמונות מחיי הנישואין" כבר זמינה.

תיאטרון חיפה

בכל ערב בשעה 21:00 מעלה תיאטרון חיפה לעמוד הפייסבוק שלו קישור לאחת מההצגות העולות על הבמה שם. את הסיפתח עשתה "מהוללת" עם לאורה ריבלין, עידן אלתרמן ויעל לבנטל.

טלוויזיה ותיאטרון לקטנטנים

ספקיות התוכן בישראל נחלצות לעזרת ההורים המיואשים: סלקום טיוי עלתה עם "קייטנה" חינמית שכולה תוכן יצירתי והפעלות לילדים, כמו גם ערוץ בידוד שמותאם לצפייה משפחתית. yes פתחה את כל ערוצי הילדים (ומגוון ערוצי Life Style) והשיקה שלושה ערוצי VOD חינמיים עם המניונים, הדרדסים, מרי פופינס וכל החברים.

למיטיבי לכת: תיאטרון הילדים אורנה פורת הנגיש מגוון מרפרטואר ההצגות שלו, שכעת זמינות לצפייה ביוטיוב. לכל הפרטים

המיותר בבית

ערב הסטנדאפ המיותר לא יוצא לחל"ת ומשיק את "המיותר בבית": בכל פעם יתעלקו על קומיקאי אחר בביתו וינסו להבין מה קורה שם. המיותר הראשון היה ירמי שיק בלום, וכל הקטעים יהיו זמינים בפייסבוק או פייסבוק ובאינסטגרם (@hameyutar).

פורסם על ידי ‏ערב הסטנדאפ המיותר‏ ב- יום שני, 16 במרץ 2020

חוברות צביעה

חכו, זה ממש לא רק לילדים: בימים טרופים אלה צביעה יכולה להיות פעילות מדיטטיבית ומרגיעה, ואנחנו ממליצים עליה בחום. עכשיו אפשר להוריד בחינם חוברות צביעה מ-113 מוזיאונים בעולם, רק לכו לקנות צבעים לפני שסוגרים לנו את העולם.

סיור במוזיאנים בחו"ל

במקרה הזה לא מדובר בבשורה חדשה, אבל היא משמחת מתמיד: באמצעות גוגל Arts & Culture ניתן לסייר וירטואלית ביותר מ-500 מוזיאונים גדולים בעולם: MoMA בניו יורק, מוזיאון ואן גוך באמסטרדם, המט בניו יורק, טייט בלונדון ועוד ועוד.

מוזיאונים בישראל

מוזיאון תל אביב לאמנות אולי נסגר עד להודעה חדשה, אבל הרבה מהתכנים בו זמינים ובזמן הקרוב יעלו בו סיורים וירטואליים, תכני וידאו, מדריך קולי אונליין, שידורים ישירים של סיורים בתערוכות ועוד. האם נקבל קצת ג'ף קונס? ובינתיים, גם בערוצי המדיה של מוזיאון חיפה יעלו בימים הקרובים תכנים המתאימים למבוגרים, ילדים ומשפחות.

הפסל "ארנב" האייקוני של ג'ף קונס. שבר שיא במכירות
הפסל "ארנב" האייקוני של ג'ף קונס. שבר שיא במכירות

תזמורת ירושלים מזרח ומערב

מרכז ענב לתרבות שידר לייב בעמוד הפייסבוק שלו את מופע העשור של התזמורת, שכמובן עדיין זמין לצפייה. כמו כן, פונה המרכז למוזיקאים ומציע את הבמה להקלטות בחינם. פרטים נוספים בעמוד.

במה ליוצרים

ואם כבר פנייה נרגשת ליוצרים, כדאי שתכירו את שדה טיוי, שמזמין את כל מי שרוצה להשתמש בערוץ המיוחד שהוקם כבמה: הופעות, סדנאות, הרצאות וכל מה שבאמצע. כל הפרטים כאן.