סקייטבורד, וינטג', די.ג'יי: הפסטיבל שמשתלט היום על פלורנטין

תכף יהיה פה שמח. פלורנטין (צילום: טלי מאייר)
תכף יהיה פה שמח. פלורנטין (צילום: טלי מאייר)

היום היום היום יכבוש את פלורנטין האיוונט "תרבות שוליים" שיתפצל בין ארבעה מוקדים בשכונה ויכיל הופעות מעולות (האחים צברי! טייני פינגרז!), מופעי סטנדאפ (לאה לב! דור קאהן!), יריד וינטג', תחרות סקייטבורד, מחול ופרפורמנס ותערוכת פוסטרים ייחודית. רק צאו מהבית ובואו

אם אתם גרים בפלורנטין, כל החיים הם סוג של פסטיבל מוזיקה ואמנות ובכל רגע נתון יש לידכם איזו הופעה או מיצג או מסיבה, אבל זה לא אומר שעיריית תל-אביב-יפו לא צריכה לדאוג גם לכם. אז הנה היא דואגת: היום (23.7) ישתלט על השכונה אירוע תחת הכותרת "תרבות שוליים" שיכלול ארבעה מתחמים מוזיקליים ואמנותיים שיפעלו במקביל ויחברו בין מוזיקה ואמנות עצמאית ומקומית באופן ייחודי. באירוע יציגו כ-30 אמנים ממגוון ז'אנרים בארבעה אזורים שונים בשכונת פלורנטין והסביבה הסמוכה: שדרות וושינגטון, גן החשמל, גינת אליפלט, שוק לוינסקי. כל אחד מהמתחמים ישא אופי מוזיקלי ואמנותי שונה והשמחה תהיה רבה.

עבודה של יובל רוביצ'ק, מתוך התערוכה (צילום באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)
עבודה של יובל רוביצ'ק, מתוך התערוכה (צילום באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)

בעירייה מסבירי ששכונת פלורנטין נבחרה לארח את אירוע "תרבות שוליים" בשל היותה השכונה הצעירה ביותר בתל אביב-יפו: מספר התושבות והתושבים הצעירים בה גדול ביחס לשאר העיר וכמחצית מתושביה הם צעירים בגילים 34-20. במשך שנים מתקיימת בפלורנטין סצנה אמנותית פעילה ובועטת, אותה מבקשת העירייה לטפח ולהביא לידי ביטוי באמצעות הפקת אירועי תרבות אלטרנטיביים המתאימים לאופי השכונה. 

במתחם שדרות וושינגטון יופקד על עמדת התקלוט אקס "טיים אאוט" אורי זר אביב (רדיו הקצה), תוקם בימת סטנדאפ להופעותיהם של לאה לב, תומר פישמן, דור כהאן, קארין כהן ועמרי בר, יתרחש פרפורמנס זוגי של הרקדנים היוצרים יסמין גריס ואיתמר גלינה ותתקיים תערוכת הפוסטרים "אהבה בין עולם וירטואלי לממשות פיזית", בשיתוף עם מעצבים מובילים שיציגו עבודות חדשות וייחודיות המנסות לתרגם באופן ויזואלי אהבה וירטואלית אל מול אהבה פיזית. כלל העבודות המוצגות בתערוכה נוצרו במיוחד עבור "תרבות שוליים". בין האמנים המציגים: PILPELED, רובן קרפטיאן TAG#יובל רוביצ׳ק, Tao-B3, יוסי מדר , דנה הרמן, טוני ג'ולי & גלי אלטרמן, ALWAYS NEVER, עדי איילי ונועה גופר.

בגן החשמל ישתלט על עמדת התקלוט דיג'יי חיים בינימיני (רדיו הקצה) ויתקיים אירוע פופ אפ סקייט: תחרות BEST TRICK עם מיטב הסקייטרים של ישראל, בשיתוף מגזין הסקייטבורד דולורס. סקייטרים מובילים יופיעו בסשן מלא אדרנלין על הריילים האגדיים וה-MINI RAMP – הרמפה הצרה והמאתגרת. לצד הופעות של פלא אוזן, אם.סי ג'אזז והאחים צברי.

בגינת אליפלט תתקלט דיג'יי מיכל רוזנטל (רדיו הקצה), והמרחב הציבורי היפה שצמח בין שכונת פלורנטין לשכונת נוגה ויפו אחרי מאבק תושבים נחוש יארח הרכבים מוזיקליים לצד דוכני אופנת וינטג׳ ויד שניה, מחול ופרפורמנס שגם ישתפו פעולה ביניהם. על במת האינדי במקום יעלו ויבואו נומקה, הזאבות וטייני פינגרז, מופעי מחול ופרפורמנס בהשתתפות הרקדנים: עמית עזרן, תומר גיאת, נועה זיו, מאיה ריינהולד ואלה שימשוני, ודוכני וינטג׳ ויד שנייה בכיכובם של  Osys pieces, KIZZY-SALON, FLYVintage Studio, Vulvalle ו-ESSELL.

ובשוק לוינסקי מובטחת חווית רחוב של מוזיקה, אמנות סאונד, וידאו ארט ופרפורמנס לא שגרתיים. עם ליין אפ אלקטרוני שיכלול את רוני אמיתי, ג'וזף ליימן בק טו בק עם בן קורט ומידל סקיי בום. סאונד ארט: חגי אייזנברג; וידאו ארט: דניאל פרסאי; פרפורמנס פואטי: אורן עילם; כיף חיים: אתם.