"וואו, איזה קוסבי": הכירו את מטבע הלשון החדש

"פאק, איזה קוסבי זה", "וואו, הוא הכי עשה לי קוסבי", "חוויה קוסבית" ועוד דרכים שבהן תוכלו לשלב בשפה את הסלנג המבטא אכזבה לאחר בילד אפ ארוך שנים

ביל קוסבי. צילום: שאטרסטוק
ביל קוסבי. צילום: שאטרסטוק
26 בספטמבר 2018

אמש נשלח הקומיקאי והאנס הסדרתי האמריקאי ביל קוסבי למאסר של שלוש עד עשר שנים, כלומר שלוש שנים בשפת בתי המשפט המסתורית שלעולם לא נצליח לפצח. העונש המטופש הזה נגזר על עבריין המין בשל תקיפה אחת בלבד, אף על פי שכונה על ידי השופט "טורף אלים מינית", ולנו לא נותר אלא לתהות כיצד ממנפים את המצב העגום לטובת יותר משמונים הנשים שנפגעו ממנו ולטובת החברה בכללותה.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
וואן טריק פוני: העונה החמישית של בוג׳ק הורסמן מתחכמת ומתישה
זריחתה של הפגישה: למה כולם יוצאים פתאום לדייטים בבוקר?
את באה לפה הרבה? כך נראה הגבר הישראלי בעיניים זרות

כנשות המילה הכתובה, חברות מערכת טיים אאוט לא מכירות נקמה מתוקה יותר מזו המתומללת ולכן, לצערנו, לא נוכל לספק יותר ממטבע לשון. מהיום, אמרו "קוסבי" על מנת לתאר אכזבה קשה (כמו האכזבה שחווינו כששמענו את החלטת בית המשפט).  השתמשו ב"קוסבי" על מנת לתאר חוויה בלתי מספקת באופן חריף ביחס לציפייה שנוצרה לגביה (ממש כמו תוצאות המשפט). הנה כמה דוגמאות לדרכים שבהן תוכלו לשלב את הביטוי בשיחה באופן מדליק, נכון ועצוב.

"וואו, המסיבה הזאת קוסבי לגמרי" – הגעתן למסיבה האחרונה באוצר, ציפיתן לפגוש את כל המי ומי, להזיל דמעה עם דין, לחשוף ולהיחשף ולרקוד לצלילי להיטי ניינטיז קליטים ואהובים. בפועל, המקום מפוצץ בהמוני בתי שחי זרים שממוקמים בגובה אפכן וכך שוב אתן מוצאות את עצמכן שותות לבד על מדרגות בית הכנסת, מחוסרות כוחות ונטולות אמביציה לתקשר עם הסביבה. כל מה שנותר הוא לחלוק את המצב הקוסבי הזה עם חברה טובה.

"חוויה קוסבית" – אם אתם אוהבים להיחשב חדי הלשון בחבורה, הביטוי הזה הוא בשבילכם. נסעתם לסדנת מדיטציה במדבר, ציפיתם להתעלות נפשית וטיהור פנימי אבל חזרתם נרגזים יותר ומצופים בחול? ממש לא קיבלתם את החוויה הקוסמית הזאת שמדברים עליה. אם כבר, קיבלתם – אתם מבינים.

"איך היה הדייט? – את יודעת, קוסבי" – הכוונה איננה לדייט שבו תוקפים אתכן מינית, חלילה, אף על פי שלצערנו, גם זו חוויה נפוצה. דייט קוסבי הוא כזה שנבנה ותוכנן במשך שבועות של היכרות באפליקציה, הסתמסויות פלרטטניות, ניסיונות כושלים לתאם זמן לפגישה, החלפת תמונות של חיות מחמד ובניית שפה משותפת. אלא שלמרבה הצער, במפגש המיוחל עצמו מתגלה שהתקשורת דלה, הכימייה חסרה, הקול שלו גבוה באופן ניכר ממה שדמיינתן ובאופן כללי נראה שנדלקתן על דמות בדיונית שאין לה קשר רב עם המציאות. איזו אכזבה, איזה קוסבי.

"הכי קוסבי" – שימוש אחרון בביטוי יכול להתרחש כאשר האנס שלכן באמת מקבל שלוש שנים בכלא. ואז זה באמת ממש ביל קוסבי.

(קבלו את התנצלותנו הכנה אם התגובה ההומוריסטית איננה מספקת ביחס לעוול שנגרם לעשרות נפגעות המעשים של ביל קוסבי. אם כן, נראה שהאייטם הזה הוא ממש קוסבי, הא??? סליחה, זהו, עכשיו זה נגמר).